New Template & Freebies From Melz [ Perlukan Comments ]

May 28, 2010

Salam Dari Melz

Pertamanya nak cakap yang template nie patutnya dah lama release tapi mel tahan coz nak tunggu MelRomeo.com nie kuaq. Dan² dah nak sumbat time up melromeo.com tuh , ada plak coding yang error .

Dem bengang gilerlahkan pastu terus terasa nak dengar lagu bengang dari Akim . Dek kerana mendengar sambil buat kerja itu ini , ada juga aku terasa bangang time tuh coz tak google semua dulu before buat itu ini.

Usha punya usha Rupanya Sites.google.com tak support Javascript yang berself domain! Oraite aku dah belajar satu perkara kat situ. So kena hold dululah cari solutions semua sebab nak buat backup bagai untuk hosting Javascript tuh untuk hosting kat tempat lain. Aku malas giler nak upload kat Fileave ataupun Dropbox. Sebab tempoh load dia akan jadi panjang.

Tapikan . Lepas aku try kat firefox menjadi pulak dan di Google Chrome tak menjadi ! Ahh nie aku bingit nie .So moralnya kat sini Sites.google.com masih boleh digunakan untuk self domain tetapi tak dapat dibaca dengan menggunakan Google Chrome! Ok start ari tuh aku dah tak pakai Google Chrome! Ahaks. FireFox Ftw!

So settlelah bab coding . Aku remove jerlah Jquery semua walaupun aku perabeh 3- 4 jam buat design semua untuk coding tuh . Argh tak apalah adat bermain dengan coding try and error itu semua menjadi kebiasaan jugak nanti kan ? uhuks

Oraite sekarang template ini suci dari sebarang Coding Jquery . So semua javascript / Css / Html ajer . Simple Design dari Melz! ini adalah sedikit screen shot yang diambil satu persatu dan dicantumkan menjadi 1 template.

1.
http://3.bp.blogspot.com/_peCDtCKCYpY/S_56CTLxLBI/AAAAAAAAB-E/HdeZJN5jld4/s1600/header.png

2.
http://3.bp.blogspot.com/_peCDtCKCYpY/S_58yT1Zy0I/AAAAAAAAB-0/xI2aARhrDiw/s1600/jpg.png

3.
http://3.bp.blogspot.com/_peCDtCKCYpY/S_56FD0uW4I/AAAAAAAAB-M/IMsPqzRfG88/s1600/footer.png

Ok pastu cantum semua bagai jadilah 1 Wink² !


Freebies!

Oraite setel sudah bab template . Sekarang aku nak bagi Freebies ! Korang ingat lagi tak template lama aku dulu? Aku ingat nak buat Contest ataupun bagi free jer kat korang? ahaha So korang rasa mana yang terbaik untuk aku buat ? Pendapat korang sangatlah aku inginkan hoyeh!

Ok² kalau tak ingat! tak apa , aku ada screen shot sikit na


Demo - Download

Ciri² yang ada
1. Summary Entry
2. Jquery Lazyload
3. Navigation bar
4. Background Url ( boleh ditukar )
5. 3 Collumn
6. 3 Share button ( facebook , twitter , buzz )
7. itu jer kot . nak lebeh korang usha la yep!
Enjoy

Contest dan Free lain²

Contest :
Aku buatkan korang header!
Warna semua boleh tukar untuk 1 pemenang ajerlah!
Favicon
2 Jquery Tambahan - untuk pengguna Domain Blogspot

Free : Gasak koranglah nak buat apa ahaha.

Melz : So apa pendapat korang ? Please² perlukan sangat²!

25 Comments:

Nur Su'aidah said...

ngahahaha! kan haku dah cakap, hang hebat bab ni~
tukar tiap minggu aku rasa blog kau ni?

ni yg last ke melz? haha

Kancilbiru said...

wah sangat cool template ni..nampak lebih professional...:)

Eciz said...

miakakaka aku nak jeles boleh tak? agagaga salu gak aku tukar. tapi bukan template, tapi isi dalam. macam2 aku tambah dan buang.

mende yg ko buat ni, aku masih kaji. almaklum aku masih newbie bab2 ni ekekekek. taniah bro! err single?? nak nguratttt.. miakakakak

Melz said...

@su : rasanya ini yang last lah kot . just header jer berubah hahaha

@kancilbiru : Thanks :) ada lagi nak kena sumbat . tetapi instant coding . takboleh taruk dalam widget . takut blog lambat ;( huhuh

cik aiLebiu said...

buat je contest melz...kompem rmi yg join tu kang..tang ko nk buatkan header tu, tu yg akan tarik minat dorg nk join..hehhe..

Nur Su'aidah said...

haaa, tula pasal. dah cantik dah nih. tp header yg lepas pon santek gak! aku pon dah keliru. haha

noor afzan said...

bro..
aduh la..
sebenarnya bab coding2 ni yang wat saya pening.
x pe la..

yang contest pasal header tu camane?
teringin juga since sayapun x reti nak buat.
tgk le kat blog saya, langsung x de header.
malu..=(

RaMa2UnGU said...

hmm..bt contest ok kot..heeeee

Amar Amirah said...

boleh ke saye komen nih..aishh, takott..sebab tak terre.
satu je yg macam tak kena:
bahagian header dengan bahagian entry tu macam tak connect. ape ha nak cakap. header macam terputus begitu saje bila masuk bahagian entry.
mungkin kalau buat round ended untuk bawah warna biru yang ada home, tips, fesbuk Dll tu sekali dengan shadow akan bertambah-tambah kemachoannya!:D

tak tahula melz paham ke tak ape ai dok mengarut nih.

Melz said...

Cik ailebiu :

erm memang nak try sekali dua contest mesti gempak kan ;) ahahaha

Nur su :

ang keliru kat celah mana tuh ? :D

Melz said...

Rama² :

Oraite akan mel try draft contest dulu :)

Amar :

Okeh mel faham . erm akan dicuba untuk fix bahagian tuh . actually benda nie berlaku akibat daripada 1 papan sama antara footer ngan header .

lepas tuh mel potong dan disebabkan itulah dia bertukar menjadi terpotong hohoho

ZihNuN FaTiN said...

buat je contest Mel..tp sy x pasti la leh join ke x..hehehe..

nampak ekslusif template br ni!^__^

nizam6281 said...

macam kureng jek template ni der

abang luth said...

orang hebat.. tukar itu ini kejap je la.. hahahhaha...

a kl citizen said...

warna kelam lah melz

eykameow :) said...

aku sokong amar ckp. sbb aku tak pndai nak komen org nyer template. sbb aku pun tak reti. hahahaha. tp nmpk macam pelik bin ajaib sbb tergantung. antara entry n header.

ikhlas ,

sayangmu , eyka.

HAHAHAHAHAHAKTIUHHHH!

aemyLina™ said...

nice template.. nampak kemas but still sempoi...
cayala melz

JAI said...

Cantik bro..but try to be more understandble by others i mean more to corporate look sikit..ahaks..boleh masuk line corporate lak..tapi aku suka sebab lain dari yang lain..

qismina said...

cantik..

Nik Anas Farhan said...

wahh...template baru nampak...nice template...pandai ko ya...aku ni xpandai pon..

Nia said...

untung kalau tau buat template ni. boleh tukar ikut taste kita. template baru ni simple tapi menarik. less is more kan.

Kujie said...

Bloglist Kak Jie tak dapat baca feed Melz la...

Mommyyus said...

smart lah template baru ni...

Anif® said...

Salam..

Wahhh Saya suka template/layout blog ini. Ringkas dan ceria :D

Ax said...

mel jeles dgn aku sbb ak pkai jquery kt blog..wakakaka..bila nk masuk self hosted ni..ak nk sambut besar-besaran...

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo