Bye² MelRomeo.Blogspot.com | Hye² MelRomeo.Com

May 4, 2010

Salam Dari Melz

Lupa plak nak Bagi tau kat korang yang MelRomeo.Blogspot.com Telah Bertukar Menjadi MelRomeo.Com ahaks. Platform yang aku gunakan masih Blogger.com iaitu free hosting dari Google.com ;] .



Ada ramai jgak yang tanya kat aku , takda apa² effect ke kat blog kalau tukar domain ? ada . seperti entry yang lepas aku bagi tau kat korang lah kan sila [click] , antaranya

1. PR korang jadi 0

2. Rank Alexa kau jadi berjuta² lemon

tuh jer kot , yang pasal nuffnang tuh aku tengok masih menjadi 5 bintang kesemuany ahaks! Actually dia sebenarnya macam domain yang baru = domain yang baru lahir . Tapi takyah fikir sangat coz benda nie nanti akan dapat baik time to time. Relax yoh

Proses nak tukar senang jer sebenarnya , yelah kalau ada domain sendiri rasa bersemangat sikit nak buat entry ahaha and lagi satu korang dah kuarkan duit untuk blog korang sendiri. Domain ini orang panggil Nama address dan Hosting adalah tapak kita berpaut pada server. 2 perkara berbeza ok kengkawan.

Aku pun cam kureng sihat hari ini , just nak mention yang blog ini dah bertukar domain jer. sorry coz lambat ahaha . And 1 lagi soalan yang kerap ditanya - Berapa harga domain ?

RM30 Untuk Setahun di Netkl.com . Step² beli² domain ini korang boleh rujuk Kuehtart.com .

Melz : Maaf Mood aku lari lately untuk buat entry ;(
Yang Benar ,
Melz

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo