Bila Kau Bercinta Dan Bila Kau Tidak bercinta

Apr 24, 2010

Salam Dari Melz ,


Please Go Away kejimbit kau !

Come on lah mari sini aku cerita pasal benda ini . Mungkin certain orang meluat nak dengar tapi kalau kau fikir dalam² , mungkin kau akan berterima kasih kepada aku. Hidup ini mudah kalau kau tau caranya , bukan nak belagak tapi nak tegur dan bagi tau cara yang paling sesuai bila kita berada di dunia nyata .

Aku nak cerita panjang pun malas tapi ada baiknya kalau korang luangkan masa untuk membaca secebis idea yang sangat bernas dari LuthTextile . Actually aku memang bookmark dah topic yang diutarakan oleh LuthTextile so aku pun ingat takperlu aku ulang apa yang telah dia utarakan. Kata-kata yang memang boleh buat kita terfikir sejenak pun ada . Nice entry dude !

Oraite sekarang aku nak bercerita 'Bila Tidak Bercinta'. Aku bercerita dari pengalaman , kalau bukan dari pengalaman pun takkesahlah kot sebab dari pemerhatian aku pun dah cukup memadai , ini bukan cerita membabi buta coz kita tahu babi itu khinzir dan babi itu binatang! Aku bercerita sebab aku ingin menegur buruknya bercinta bila tidak tau caranya . Kau fikir dalam² apa mesej yang aku nak sampaikan .


Mula² start bercinta semua ada janji manis la kan ;] ahahaha

Kalau kita fikir dalam² tentang pemerhatian aku terhadap cinta . Dulu semuanya indah , iyelah awek/pakwe tuh buat apa pun semuanya indah belakalah kan . Berkepit sampai tak ingat dunia pastu in the end lu fikir apa yang aku nak cakap nie weh . Last² bila putus . Cilaka , *&^() , Bull Sh*t semua benda negatif kau pacak kat dia kan ? Itu aku rasa tak cukuplah kot kau hina dia dan kau maki dia sampai dia takleh blah la kot .

So kat sini kau fikir dalam² hypokrit yang sememangnya cilaka terhadap 2 pasangan itu . Tak kesahlah A marah B dan B marah A . Tapi kalau kau tau cara bercinta . Atau aku nak story "Matang" bila bercinta . Even kau dah bergaduh sampai nak rak , tapi ending dia janganlah maki sampai nak bertegur pun tak boleh . Itu bodoh namanya . Contohnya cerita Adamaya si Mika dan Sarah . Alahai cam syit plak aku nak tengok perangai camtuh kalau kat depan aku .

Weh dulu baik² coz masing2 suka dan sekarang cam syit bila masing² tak suka . Weh tak boleh la camtuh , kau orang fikirlah baik² kita hidup ini ada jangka masa panjang dan ada jangka masa pendek . Tak apa aku olahkan dua-dua bagi korang faham apa yang ingin aku sampaikan sebenarnya .

Jangka masa pendek - Kot²lah kalau tiba² dia mati sebab exciden ke sakit ke apa ke . Kau nak cakap apa ? Ego kan ? Best kan ?

Jangka masa panjang - Benda kita tak boleh duga , dulu kau approach cara baik , come on lah putus pun cara baiklah . Sebab kalau kita fikir cara panjang. Ex kau tuh akan jadi kawan baik kau . So kita merancang untuk putus , tapi takdir kalau tiba² kau ada jodoh balik ngan dia kan senang. Come on lah Fikir dalam² apa yang aku nak story ini.

Aku bagi contoh lagilah . Umur kau tetibe jer meningkat , tapi kau masih belum berkahwin sebab kau terlalu memilih dan ex dulunya kau buat taik sangat² sampai nak berjumpa pun tak boleh dah. then sampai ketua kau tak jumpa calon . apa cer ? Dan cuba kalau kau tak buat taik ngan ex kau tuh mana tau daripada 5 orang Ex kau yang masih single ? Kau boleh bikin calon apa ? Fikir dalam-dalam apa yang aku nak story ini.


Tak jadi kawan baik pun takpa jadilah kawan biasa kan ? ;]

Moral yang aku nak roger kat entry ini bila bercinta itu ok jer , kalau tak bercinta tuh pun ok la kan ? just janganlah nak anggap lebih2 or nak mengharapkan sangat cinta itu balik kalau korang dah deal memang nak putuskan hubungan itu. Ada faham ?

Sebab bila lu berdendam sangat-sangat . Memang tak kemana hidup ini . Buang ego tuh sikit . sikit pun jadilah kan ? Fikirkan coz aku pun sedang memikirkannya dan content ini pun dijadikan sebagai dendanm Kawan kepada kawan ;]

Persoalan : So apa pandangan korang terhadap Entry ini ?

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo