6 Rangkap Puisi Atau Lagu Rap ( LOL ) Yang Berlainan Maksud

Apr 5, 2010




Lama dah tak layan puisi yang memang makan dalam ,
GTO request terus aku cari idea dari semalam ,
Aku punya story saja nak bagi lu semua fikir dalam² ,
Kalau terkena kat diri jangan pulak rasa tengelam ,

Tidak ada dosa sekiranya semuanya baik² belaka ,
Hidup ini indah tapi kita tak nikmati bersama ,
Hal remeh-temeh semua kita kasi tegar biasa ,
Bukan nak kerek tapi mari kita fikir pro dan kontra dia.

Semalam aku termimpi member aku naik kapal selam ,
Semalam juga dia mimpi menyelam malam² ,
Kalau mengandung tetibe* teringin nak makan mempelam ,
Kalau faham lu semua please diam² , ( WAKAKAKA )

Tidak ada jalan pulang jika kita tiada niat untuk pulang ,
Rahsia takkan pecah kalau tak pecah tembelang ,
Kita akan sentiasa dikutuk dihina dibelakang ,
Jika didepan kita ibarat serumpun lalang ,

Menyelam sambil minum air itulah orang kata ,
Jangan jadi bodoh nak minum air laut yang masin tak terkata ,
Orang kata jangan minum kau degil dengan bahasa ,
Bila kantoi ? Aahhhh diri kena timpa bala ,

Maybe aku story semua ada yang terkena ,
Bukan nak marah tapi nak motivasi bersama ,
Itulah aku cakap lumrah kehidupan kita berbeza,
Dakwat kita berbeza tapi kertas kita adalah serupa.

Selamat Merenung! Korang kena faham betul² na . Lama jgak aku duk godeh dalam kamus !

9 Comments:

OnlyZul said...

perh...aku bace sambil rapping..haha
secukup rasa.

fatin said...

macam rap pun ade..
tapi, baguslah karya ni :)

Hazzy Ishak said...

sempoi melz

Nurul Harun said...

not bad. :D

natsumiDyla said...

huhu..best. best..~~

GhOsToNe said...

haha..
mental!!!

+akufobia+ said...

mudah je faham.gampang.(senang.)

Mohd Shahrul Hafizi said...

Peace!

Eyriqazz said...

best melz...love it..memang terror hang berkarya

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo