2 Sebab Kenapa Aku Nak Beli Kamera DSLR D90 Dan 1 Sebab Kenapa Aku Taknak Jadi KameraMan.

Apr 6, 2010

Salam Dari Melz,

Duit Nuffnang + Duit itu ini boleh beli kot Miahaha tapi so Soon la kot , Kalau korang baca tajuk kompem korang cakap Melz nie bingai kan ? yelah 2 sebab nak beli kamera D90 tapi taknak jadi kameraMan plak.Miahaha dah² korang layan jer apa sebab²nya aku nak pakai D90 nie :)


Maksud DSLR : Digital Single-Lens Reflex
ececece macam pro jer kan :P

Sebab yang pertama , Aku adalah orang yang paling liat kalau mak aku ajak aku pergi rumah orang kahwin , tak tau kenapa . Tapi kalau aku ada D90. Belom sempat mak aku invite , aku dah ada kat dalam kereta tuh dulu agaknya Miahaha. Tetibe ada cita² nak jadi photographer termacho. Yela orang nak cakap apa gi mam la kan ? Oh syok² jer amek gambar pengantin. Boleh masuk rumah pengantin tanpa bersusah payah Sebab Jurugambar akan diberi priority kan ?

Sebab yang kedua , Kalau ada event besar² aku akan amek semua gambar yang orang lain pun tak sanggup nak amek . ahh dah takat bahaya nie ! WAKAKA . Korang jangan fikir lain plak , Elok² aku shoot gambar lelawa tetibe jer aku 'shoot' korang Miahaha. Lagipun aku rasa tercabar bila aku shoot gambar guna Kamera Handphone yang sememangnya hanya 5Megapixel tapi time gelap Kompem gambar gelap! CisMore betul . Kalau aku pakai Flash , bapak terang benderang terus gambar tuh ! WAKAKAKA lagilah Cisdel .

1 Sebab Aku TAKMO jadi KameraMan, Sikap aku yang 'camwhore' nie akan terbatas bila aku sendiri yang jadi cameraman ! Kalau ada event reramai kompem la muka aku paling sikit dalam kemera aku sendiri kan ? Lepas tuh tacing duk rumah nangis² nak upload coz gambar takda dalam memory kamera. Apa guna aku ada DSLR D90 nie ? Ehh Apa kes takkan aku nak tangkap gambar style tangkap gambar sendiri dalam bilik takpun tangkap gambar depan cermin toilet . Urghh tak kelas yoh! . Isk nie cerita dulu² WAKAKA .

Walaupun banyak lagi sebab ataupun penyebab yang boleh menyebabkan aku memakan kebab sambil menonton cerita Ahmad Albab ! Layan jgak movie nie kan ?

27 Comments:

From The News said...

best woo D90 ni..tak nyesal beli..
tapi konfem gambar sendiri kurang mendadak..hehehe


tapi sebagai pengguna D90, memang best! leh video skali skala.. :D

Melz said...

tula gambar sendiri kat kamera sendiri yang makin sikit .waaaaaaaaa

ahaha

Nur Su'aidah said...

nk jugak DSLR tuuuuu~!!

maslinamansor said...

ramai benar minat kamera dslr nie... tetiba lak aku pun nak...
tapi tunggu sampai duit jatuh keriba baru leh aku nk angan2 nak beli... :)

hanna said...

x ske jgak jd cameraman!!!
gmbar ciput!
gambar org lain plak yg bnyk.
bencis!

Nik Nur Faeezan said...

nk kamera tuh jugak.hehe.
btol2.gambar sndri xbyk.
rse nk hentak2 je kpale kat dinding.
;p
org laen plaks dibuk pose sini sana bagai..

Melz said...

nur : best kan DSLR nie ahahaha


Maslina : tape dah ada hasrat nak beli tuh . kayuh plan jer an :P

nabila said...

hahahah!! btul2!!! aku jujur yg aku suke tgkap gmba diri sndri dri tgkp gmba org!!! hehhehehe

Hazzy Ishak said...

tu yg tak best jd kameraman
tak leh interframe
miahahahaha

Deya Zanial said...

sebagai seorang yg sederhana tinggi yg pegang D90 tu berat kot. kalau gantung kat leher lame lame boleh jadi mcm gollum dalam cerita LOTR -.-"

JMR said...

angkat bro, jangan tak angkat..nnt leh join ngn aku amik gmbr..ko amik aku, aku amik gmbr ko...btol2 tacing kalo xde byk gmbr muka sndr.

Carl Samsudin said...

melz. palig penting minat. if kita minat amik gambar even bukan gambar kita sndiri ke bila hasil satu gambar yang menarik amat puas hati. D90 memang bagus. tapi if baru2 nak start better amik yang bawah skit like d5000 ke or canon 500D. tapi if ada duit lebih tak salah amik d90! kit lens terbaik. 18-105mm! carlsamsudin. pengguna nikon d5000. huhu~ gudluck melz!

Alynn Notnot said...

ala jelesnya. mesti earning nuffnang byk, sbb tu la bole beli dslr T_________T

Melz said...

nik nur : ehh jangan hentak kepala kat dinding . nanti gila wakakkaa

hanna : kan .. kamera kita gambar kita lak sikit wakakaka

nabila : ahahaha mel suka tangkap gambar orang at same time mel jugak suka tangkap gambar sendiri :D

Hazzy : dilema kat situ dah aku wakakakak

Deya : tuh deya la . mel tak wakakakaka

JMR : Tula nak angkat nie . tapi aku nak kena study dulu mana yang bagus dan tak ..

carl : wowowow thanks bro buntang mata aku baca tuh. ahaha

alyn : ehhh sikit jer . :S

~ ReD ~ said...

huiihh! boleh kata sapa2 yang gila kamera memang akan aim DSLR lah..hehe

jom amik gmbr sesama :D

s h a f i q h a s h i m _____ said...

kameraman mmg mcm tu. gbr dia kurang.
laen la kalau kameraman tu kuar sama2 ngan kameraman XD

Muhammad Adam Rayyan said...

salam..

adam tadi klik iklan marie france sebab adam tgk muka model tu lawa tapi sekali kena block plak. ada disease vector katanya hahaha~

y@n@ M!B said...

yeahh DSLR juga jadi idamanku..lalala..
mmg bila ada camera ni perasaan nk amek gbr and diberi priority utk mengambil gbr sgt2 heaven~ ^_^

ikhayusuf said...

melz xyah bli..suh member blikan...msti byk gmbr melz..hehehe
bole asah bakat jdik model skali..;p

NAJ HEBAT said...

wawawa... nak beli ni mmg kene tunggu elaun lagi satu sem la jawab nye..

aduyai.. abg yg keje kat nikon showroom kat ts tu hensem bhai!
ni yg menguatkan lagi keinginan nak beli nikon!

+akufobia+ said...

kalau da beli,kasi aku tangkapkan gambar kau.haha.

Nur Adawiyah said...

eei beli la cepat2. haha bole la kite share kan ?sharing is caring XD

KERAK NASI said...

beli kan lah D90 utk org lain..
supaya dia leh amek gba lu byk2..hehehe..

xeema said...

beli jangan tak beli..baek punyeee :)

Ariff Shah said...

perrghh.
d90 beb~
kaya lu

herAn~ said...

beli je la mel.ko kan hantu galah bapok pangjang, semua sudut gamba ko bleh amek punya takde hallah hahah

Anonymous said...

Mcm knl je mamat yg empunya bloq nie..

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo