Tulis & Menang AriffShah.Com

Mar 4, 2010

Salam Dari Ku Melz !



Kontest Tulis & Menang adalah anjuran bersama sitikus.com, orange4k.com & ariffshah.com. Hadiah wang tunai ditaja oleh kujie2.com, mrs.kay.my & myliriklagu.com DenaiHati.com

Tulis & Menang AriffShah.com
Tujuan aku menulis ini untuk mereview blog aku dan dalam masa yang sama aku ingin menjoinkan diri ke dalam Contest Tulis & Menang AriffShah . Dan dalam masa yang sama aku ingin berkongsi bagaiman aku menaikkan blog ini .Entry ini aku tulis khas untuk Blogger Ariffshah.Com untuk aku review blog aku sendiri .

Bismillah . Aku mulakan dengan diri penulis ini yang cute! hak² .


Guala Melz Miahahaha

MELZ A.K.A MELROMEO
Aku Melz , Seorang lelaki yang berumur 20+ tahun . Seorang blogger biasa yang mempunyai ciri² blogger timuran ahaks , bukan aku cakap tetapi visitor ku yang cakap ! Terima kasih kepada anda yang terus menyokong blog ini . Sesungguhnya setiap entry yang menjadi sumber ilmiah kepada korang adalah dari pemerhatian aku terhadap blog korang jugak . Coz aku suka terhadap perkara baru yang orang lain tak ingin nak buat dalam setiap entry dan itulah yang aku buat .



Header dan Footer Pertama aku !



http://1.bp.blogspot.com/_peCDtCKCYpY/S1Rvpyxbu8I/AAAAAAAAAyQ/Swd3hASko0c/S980-R/2.png

EVOLUSI MELROMEO.BLOGSPOT.COM
HeaderKu bersama TaglineKu Hehah

TAGLINE & HEADER
Actually aku mempunyai 3 Tagline iaitu - ♥ To Make Friends , Sharing is Caring , dan Where Real Bloggers Meet . Namun begitu tagline aku sekarang adalah Sharing is Caring . Ini disebabkan ramai reader aku cakap "Sesuai tagline ini dengan blog ini" terima kasih aku ucapkan kepada korang . Oh ya, sharing is caring right ? so aku perlu berkongsi so dengan itu ilmu yang ada aku boleh kembangkan dan dengan beraninya aku membuka Slot AskMelz™ . Disitu korang boleh bertanya apa sahaja yang korang inginkan , tetapi harus diingatkan aku juga masih belajar dan sekiranya jawapan korang tidak dapat aku lunaskan maaf aku pinta .

TIPS
Blog aku mempunyai pelbagai aspek yang boleh korang pelajari oleh newbie² blogger .Ops aku pun newbie dalam dunia blogging tapi aku suka membaca dan dari situ aku simpulkannya untuk menjadi satu tips yang boleh korang ikuti . Seriously segala tips yang aku provide kat korang adalah dari pemerhatian aku dan aku provide kat korang dengan cara aku . Tidak pernah aku copy paste dari mana² website atau tukar atau sebaliknya . Hentikan pemikiran itu terhadap blog ini .


Inilah Statistik blog aku untuk Mingguan .
Note : 27 Feb aku berperang sila [Click]

MELROMEO SEJAK 21 OGOS 2009

Blog aku baru berusia 6 Bulan tetapi pengalaman aku sudah lama . Berapa lama ? tidak perlulah aku hujahkan , cukuplah korang kenal aku yang baru 6 bulan bertapak sebagai seorang blogger picisan . Didalam blog kita perlukan pembaharuan atau aku panggil sebagai kelainan yang sangat² ini kerana First impression orang akan datang dan perlihatkan segala yang ada didalam blog kita dan disebabkan itu aku menggunakan warna biru , blackgray dan putih sebagai warna tema di dalam blog .


Warnakanlah blog korang dengan sebaik mungkin ! Tips Untuk Pompuan ! [Click]

WARNA

Maksud warna yang tersirat dalam blog aku adalah Biru melambangkan aku seorang yang cool , sempoi dan selamber dalam suatu perkara , oleh sebab itu aku beranikan diri untuk membuat slot Vlog™ .Warna blackgray melambangkan aku sebagai seorang yang pentingkan kekemasan dalam entry mahupun blog aku , selain itu juga warna black gray ini aku gunakan untuk menenangkan pemerhatian aku setelah penat membaca . Warna putih melambangkan aku suka berkongsi ilmu yang baik untuk kita terus maju bersama dan warna putih adalah kertas yang kosong untuk aku isikan dengan ilmu yang aku ada .


Penulisan - Dua Perbezaan Entry Aku sekarang dan Dulu [Click]

PENULISAN

Personally , aku suka membaca blog yang mempunyai ciri² perkembangan yang drastik dari satu entry ke satu entry . Oleh sebab itu aku cuba mencari blog² yang matang untuk aku pelajari cara mereka berinteraksi dengan pengunjung mereka . Kita menulis entry adalah untuk mereka baca so kita perlu buat yang terbaik untuk mereka. So darisitu aku cuba improve penulisan ku dan cara aku berinteraksi dengan pembaca aku . Ada banyak Tips penulisan yang aku provide kat korang , so korang boleh usha satu persatu na !


Terima Kasih !

BLOGKU DIREVIEW
Terima kasih aku ucapkan kepada yang telah meriview blog aku tak kesahlah di Gengblogger ataupun Alexa.com . Terima Kasih kepada Eyriqazz , Farenova , Shafa zara , Ziks Cat , dan AriffShah

KONSISTEN

Konsisten yang aku ingin beritahu disini adalah setiap hari aku akan tetapkan dalam kotak pemikiran aku supaya aku perlu update entry setiap hari untuk pembaca aku membaca ! . Jangan fikir banyak sangat masalah dan lain² . Aku utamakan pembaca aku . Kalau aku busy di tengah hari , aku buat pada tengah malam . Apa salahnya sebelum tidur kan ? hehe . Nak seribu daya taknak seribu Dalih . Buang semua tuh please !


maaf akan aku improve lagi penggunaan bahasa ini!
Jika korang nak baca [Click]

READER

Blog aku penuh dengan silent reader dan aku terperasan dengan pengunjung mat saleh Namanya Make Dream . Inilah bestnya menaip entry dengan ayat SKEMA. Thanks pall , aku masih mencari jalan untuk lebih mesra dengan reader aku dan aku masih belajar banyak cara lagi bagaimana untuk menarik perhatian reader aku untuk berinteraksi dengan aku . Aku lebih suka melihat comment yang banyak kerana dari itu aku akan lebih bersemangat untuk meneruskan entry selanjutnya .


Ini untuk minggu ini
Terima kasih


Rombongan meminangku !

FOLLOWERS
Aku Sendiri tidak percaya yang bilangan pengikut aku sudah mencecah 1400 . Terima kasih kepada korang yang terus menyokong blog ini coz tanpa korang siapalah aku . Aku harap korang terus bersama blog ini supaya korang dapat tips² dan informasi tentang hal semasa dan isu tentang aku hehah! Insya-Allah aku akan buat yang terbaik untuk korang dari satu entry ke satu entry .


QuizMelz
Since 1 November 2009

CONTEST
Contest yang aku buat adalah dari pengalaman aku dalam dunia blogging . Style contest aku adalah dengan cara Redeem point . Setiap Point ada nilainya atau aku nilaikannya sebagai 1Mp bersamaan RM1.00 . Alhamdullilah sekarang sudah masuk ke QuizMelz 9 dan penyertaan korang yang terus menyokong apa yang aku buat , sangatlah aku hargai ! Quiz ini juga boleh mengeratkan lagi hubungan antara blogger kerana aku buat 2 Way Traffic dan korang boleh tengok disini [Click] .

Check Google Page Rank
PR - 3.
Alhamdullilah aku mendapat PR 3 pada bulan 11 tahun lepas . Terima kasih aku ucapkan kepada korang yang sudi linkkan blog aku dalam blog korang . Disebabkan daripada itulah aku ingin membalas budi korang dengan membuat LinkExchange untuk aku tolong korang naikkan PR juga . Jangan segan² dan jangan malu² meletakkan link korang kat dalam blog ini .

Last but not least . I move with my own foot ! Jadilah diri sendiri bila nak menulis dan jangan nak takut orang kritik or what ever yang boleh bikin korang down ! Improve la diri korang bila berblogging coz korang kena fikir yang kita menulis ini untuk orang lain baca so buatlah yang terbaik untuk dorang . Walaupun ayat yang paling aku tak gemar nak dengar "Blog aku suka hati aku lah" Oraite tapi blog kau aku yang baca"

Enough is Enough , What done is Done! Jadikan aku sebagai Referer korang dan tak lupa juga kepada penganjur dan penaja contest ini ! Sekian Melz

Saya tahu kontest Tulis & Menang ariffshah.com dari blog Ariffshah.com

37 Comments:

Sendra said...

hebak mu mel hebak mu ni dehh..

CikLilyPutih said...

kagum2..

fiza said...

Good Luck Melz (^_^)

liza said...

good luck! (--,)

Aus MeLankoLik said...

bunyi tepuk tangan .

Nurul Harun said...

wow..
saya berblog pun saja suka2..hehehe...

Billet-DOux said...

Semoga berjaya.

DaHLia said...

fuh...memang hebaklah mat romeo ni...

btw, sis pun suka orang datang komen...sbb dr komen laa rasa lebih bersemnagat utk menulis sbb itu tandanya penulisan kita dibaca ..

enyheartsdiamond said...

oh mel!salute u!!!
tabik-tabik-tabik!!!

mmg seorang yg berwibawa dan peramh..
tidak sombong dan tidak lokek memberi ilmu..

Eyriqazz said...

melz,hang punya blog mmg terbaik...tak lama lagi saksikan melz di project alpha pula...hik3...teruskan melz,anda telah merubah byk bloggers di luar sana termasukla saya..terimakasih melz..

Hanafana said...

hurm..besh nih..sure menang!

cik EPAL said...

clap clap. melz the best :)

black_mel said...

tahniah...kagum2...huhuhu..

elmo said...

sangat kagum !! terus berusaha kawan !! :D

AlmyN said...

Melz...saya salah sorang yg suka dgn personaliti blog melz...blog melz lain drpd yg lain sbb tuh almy suka bertandang. bukan sbb almy nk jd silent reader.....tp almy takde blog .. segan....

Adim said...

Melz aq silent reader ko hehehehe jgn marah ye.... aq nmpk ko tulis bg komen . aq komen terus sbb nk bg ko smgt hehehehe jgn marah...
aq tetunggu blog ko pasal puisi dan len2...kalau leh aq nk request kat ko hehe

Epul Azimi said...

blog melz is no.1...sharing is caring....:)

flygurl said...

mantap ahh!!!
good luck!!

joegrimjow said...

wawahh
begitu panjang
xde peluang nak menang la ni
hehe

xbese melepak sini
nanti ku akan jadikan blog ni satu rujukan rasmi
huhu
ramai org ckp best
kite kene follow
;)

gud luk2

farenova said...

akak baca dengan bersungguh-sungguh dan diakhiri dengan tepukan ....hebatt2

nursarah said...

blog melz melambangkan 'kesungguhan' seorang blogger. respect! sayang sama blog melz..! weee!

gudluckkk!

|arieza| said...

all d best mel!! :) nnt dh mng, leh mel guna cash tu utk buat contest plak :p hehe

helena's said...

mel!traffic kamu!OMG..

aduhh kene banyak belajar lagi nih!

semangat!

kau memang best mel!

zella said...

caya lah mel!! ;)

Hazzy Ishak said...

hebat!!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aii bangga dapat pakwe cam u mel.

hidup mellollyyyyyyyyyy ! yeyah ! *mamtik aku.

ZihNuN FaTiN said...

mantap la Mel..=)

joegrimjow said...

semua cakap hebat je ni
hehe

jelewwws iiwww tauuwww

x-po said...

bagi aku, ko ni seorang blogger yg sememangnya cpt meningkat naik..hehe

Melz said...

@x-po

terima kasih x-po :)

kau pun hebat , aku banyak tengok cara penulisan kau untuk aku praktikkan dari satu entry ke satu entry lepas tuh aku tengok lagi blog2 yang matang untuk improve lagi.

Melz said...

@|arieza|

Insya - Allah

Melz said...

@nursarah

thnx sarah :) sayang sarah lebeh2 :P miahaha

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

semoga berjaya bro!!!

هدايه يسٓ / Hidayah Yassin said...

salam kenal ye...blog-hopping dari blog ariffshah.com untuk buat ruu=jukan tentang kontest...boleh kan?

singgah2lah blog sy ye...sy pon kejap ada kejap takde idea nak menulis...

fndrocka said...

bagus entry ni..ada chance meng!

tapi aku pun nak join gak

http://fndrocka.wordpress.com/2010/03/18/tulis-menang-ariffshah-com-monolog-sebuah-blog/

Ariff Shah said...

melz
tolong add link denaihati.com
details sini
http://ariffshah.com/update-contest-tulis-menang-hadiah-wang-tunai-bertambah/

Ariff Shah said...

voting dah start. kat sini http://orange4k.com/201004/vote-untuk-penyertaan-popular-tulis-dan-menang/

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo