Perempuan , Apa Makna Hensem & Macho Kepada Lelaki ?

Feb 3, 2010

Okeh² helo² semua Jom kita minum milo bersama MushMello! neway ini bukanlah aku nak terjah si Mello nie tapi sekadar pembuka cerita kah² . Neway aku kadang² tak paham dengan apa yang aku nak kupaskan nie dan sebab itulah aku nak korang kupas sikit supaya bagi terang kat aku. Yelah aku nie kan lelaki yang "cute" miahaha. Korang tak caya ? Jom usha VLOG aku . Tapi Usha lepas habis Cerita nie lah! Yep² ? Miahaha

Oraite sebelum aku nak tanya si Perempuan . Ada baiknya aku terangkan sikit maksud Perempuan Cun dan Cantik . Haaaa Perempuan aku tukar nama jadi girl boleh ? sebab panjang sangat lah , yelah aku nie kan pemalas! Miahaha


Nie Kategori Cunlah untuk aku haha betul tak ?

Oraite Girl Cun nie maksud yang aku taulah , dia berada dalam concept Hot gitu ! atau mungkin bagi aku yang nampak nie muka dia lain dari yang lain . Sebab tuh korang selalu dengar lelaki cakap " PERGGHHH Cun Siot! Tangkap leleh kat Minah nie ! " Ini antara suara² lelaki yang mesti tak diambil perhatian oleh si gadis² Cun iaitu dalam erti lain " gila bayang kepada girl cun " haha . Aku pun pernah cakap , so kita sama² la gila bayang yep! Miahaha.

Taknaklah cakap panjang sangat pasal Girl Cun , nanti si Lelaki² Macho dan Hensem takleh bersuara di Kotak Hikmat ( comment ) Miahaha . So si lelaki yang tak macho atau tak hensem pun boleh bersuara yep ! Jangan tak comment sebab aku dah cakap aku tak macho dan tak hensem haha. Kita ibarat Cute! Yoh miahaha.


Perempuan Cantik sebab dia sempoi dalam Citer Awan Dania Relax jer maihaha

Oraite Girl Cantik nie aku tak taulah plak sebab tak habis usha kat dalam Kamus Dewan dan Pustaka dan aku pun tak tau edisi keberapa ntah huhu . Tapi ini dalam perhatian akulah Girl Cantik nie nampak Sweet macam gula² dan sangat sempoi orangnya . Kalau korang bagi aku , ntahlah aku pilih jer dua² atau yang mana suka dengan aku atau mana yang aku suka :)


Nie Lelaki Cute . Tapi ntah lah aku tak baper berkenan sangat ! miahaha Nampak agak jambu :P

Oraite Girl² sila citer pasal Lelaki Hensem Dan Macho. Aku tak faham sangat nie ! Macam mana nak bezakan sebab aku dalam Kategori Cute so aku tau la orang² cute camna :P Miahahaha So disini bagilah pendapat korang yep ! Kalau boleh bagi LINK URL gambar korang untuk aku bezakan mana yang macho dan cute di ruangan Comment Dibawah! Mekaseh yep

Neway Moral Story | Masing² ada kelebihan dorang sendiri , walaupun tak Cun atau tak Cantik atau tak hensem atau tak Cute atau Tak Macho . Tapi mesti ada kelebihan yang sangat best , cuma korang tak dapat nak gali lagi jer Bak kata Kak Ogy atau Bak kata Kak Kujie

58 Comments:

zack zukhairi said...

jambu!
eeeuuuww!
tolong laa~
hakhak!

Melz said...

@zack zukhairi

tuh la aku tak baper nak bekenan :P miahaha

tapi aku nie cute ! camne nie?? miahaha

@adlynna@ said...

u nk wat pe bkenan kt c dafi 2..
xperluuu..u laki..sile jgn songsang..
hahahah...

i cun x???
lalalalalalala

|arieza| said...

lelaki jambu seperti Dafi, Ariel *hahahhahha*
lelaki cute seperti Ally Iskandar, Yusry
lelaki macho/manly seperti Sam Saheizy, Fahrin, Jehan.

faham kn? hehehe

Aelfi said...

bro,aku rasa kita nih kategori lelaki kacak la..buahahaha..

Melz said...

@@adlynna@

erm......... tak berkenan ! yaks sapa cakap mel berkenan ngan Dafi ? miahaha abeslah Fans Dafi turun pukul mel! miahahaha

Neway u H.. ! Roda Impian Sikit la miahaha

Melz said...

@|arieza|

wah arieza! complete dengan artis Malaysia Semua! maihaha

faham skit . :P

OMG ADA kategori baru ? JAMBU! miahahaha

Melz said...

@Aelfi

kita ? Ops kau je aku tak ! Miahaha

Hanafana said...

Salam,
Dengan rasa rendah diri,
Fana nak cakap yg Fana nih cun!!
Kuikuikui~~

Melz said...

@Hanafana

fewwitt :P miahaha nak tekel jab lagi miahaha

silencer@chaie said...

kalo ko kiut..
aku tampan kot..
cmtu la lebih kurang..
kacak-kacak tampan la orang panggil..
huahuahua..

Melz said...

@silencer@chaie

kepada gadis2 jom serbu si tampan nie! miahaha

mello said...

bagi lelaki yg tak hensem & macho mcm aku neh, laki yg hensem & macho tu punya rupa kelelakian ckit..ah x reti la aku nk ckp..hahahaha

dah tu aku ni kategori ape? comel kot..hakhakhak

p/s: nsb bek tak kena terjah ngan ko melz..kekeke

cik ery said...

aha...
lelaki jambu maybe lg complicated d girl cun kot...

eh,aku ade mcm lisa surihani tak?hakhak =p

Aini said...

Lelaki hensem ni muka dia sangat boleh tahan. Bila nampak lelaki hensem ni, mungkin dalam hati akan kat, hensemnye lelaki tu..

Lelaki macho ni pulak juga mempunyai muka sangat boleh tahan di samping mempunyai gaya tersendiri yang bila perempuan nampak terus akan cakap, macho seh abang hensem tu...

Faham tak? Haha..dari pandangan saye saje je la..hehe

GagaH@n cHenta said...

xnak ckp bnyak...Aron aziz!!!..

F I T said...

Nak tau hensen dan macho tu camne? Tgk je Brad Pitt atau George clooney..yang tu memang perfect..cool je..baru macho...

bagi aku la..aku tak rasa aku macho pun..aku hancho ada la hahaha

maisyara Pot! Pot! said...

dafi di kategori JAMBU! bkn macho or encem! hehehe.. macho mcm brad pitt! encem mcm orlando bloom! HOHOHO! ni pndangan ku la.. ngee^^


tp, lg suke lelaki bmuka MANIS! :)

Melz said...

@cik ery

Eh yeke ? haha seb baik melz tak jambu! Phew miahaha

Lisa surihani ? Erm lebih kurang ! Kalau si lisa tuh pakai tudung cam cik Ery nie akan nampak sangat seiras coz putih ! hehe

luna_e said...

Aku rase lisa surihani tu yg cantik n scha tu yang cun...
Cantik ni selalunye mate lawa muke lawa sume lawa hidung lawa, walau pun selekeh tapi...mmg dah semulajadi cantekkk
tapi kalau cun tu...takde la perfect sangat muke die,takde la cantik sgt kalau die tu selekeh, lubang hidung die kadang-kadang besar ke..tapi die outstanding vogue sexy dan ade gaye..tu cun+hot babes (er..pjgnyer komen aku..aku stop la eheheh)

Melz said...

@mello

kau kategori cute cam aku.. ikhlas nie ! miahaha

weh aku terjah style video! nanti tunggu

Melz said...

@luna_e

tula mmg panjang! maihaha mel tanya pasal lelaki ensem dan macho ! :P aishhh tengok girl cun terus lari topic ! miahahaha

neway mel kadang2 takleh nak bezakan cun dan cantik :S

Melz said...

@Aini

faham tuh mmg faham tapi baru 75% hehe..

neway kalau pandangan Aini . lelaki macho ke hensem pilihan Aini ? haaa

Melz said...

@GagaH@n cHenta

Aron aziz nie macho ke hensem ? haha

Melz said...

@maisyara Pot! Pot!

owh camtuh plak yep :D
neway mel manis tak ? miahaha

Anonymous said...

ni kawan aku si Grah yg cakap...

Jambu/Cute: Muka nmpk cm kebudakkan, xder jerawat...
contoh: Dafi

Hensem/macho: ada misai, ada janggut... body sasa...
Contoh: Aaron Aziz, Fahrin Ahmad

Ada paham?

Melz said...

@Anonymous

owh pandangan kau kiranya hensem dan macho adik beradik la yep :D

Melz said...

@F I T

eh f I T Aku tengok kau cute beb! siyes nak² pic kau dalam about Me tuh ! hehe pakai snowcap pergh cute miahaha

luvly mya said...

oho..lisa memang cun abes..suke tgok die..xsuka ah dafi..muka die jambu sangat..macho cam fahrin ke..hensem cam aaron aziz..haha..=)

Fathiha Zainal said...

Lelaki hensem dan macho adalah bila terpandang, mesti ada rasa nk pandang lagi. Erk.. Haha! Merapu kot..

Tataw nk explain hensem n macho tu cmne, tp cthnye adalah Fahrin Ahmad. Weeee~~

Ariey said...

aku pun cute jgk melz Miahahaha ..pinjam trademark mcm ko Miahahaha.

Pokli.com said...

lelaki poket kembung baru dipanggil HEMSEM kot

rdgs

Emora Valeria said...

aq kureng sket ngn dafi.muke cam jambu gak.huhu...
kalau ang,cutecho! XD

GagaH@n cHenta said...

aaa..aaa...
aper yer??
dua2 lah..macho + hensem..haahahha

|arieza| said...

@1530983906302714680.0
haha melz, haruslah! jambu itu kategori yg agak kureng masculine utk arieza.. haha tp ramai jugak awek2 yg still berminat kt mamat jambu. but beware, yg jambu2 ni byk calon2 'gay' hahah :p

Dak Wan said...

Teman kategori Rumah tak siap kot? Muhahaha

cikTi said...

hensem xmestinya macho,.
macho nih,ak rase,ala2 mcm gentleman la(ye ke).,
tak aniaya pmpuan,.,
pndai bgaya,(jgn over2 sudah).
prangai ala2 sempoi2 siket,
xskema.,
dll.,

hensem ni,,generally,.mrujuk kpd rupa paras la kan,
tp thp kehenseman seseorg tu mngkin berbeza2,,bgntung kpd org yg menengoknya,.
sbb lain org,lain pndangan dia kan,.
tp hensem x guna kalo prangai xigt dunia,.

ksimpulannya,.,yg paling elok adalah,.
yg sedap mata memandang,.

@juera said...

bg ak lelaki hensem idong mancung cm shah rukh khan n my hubby too..kih3..macho msti tinggi cm my hubby jgk..kah3..jgn mrh hubby ku ttp encem n macho..pui3..

¶A.K.I¶ said...

ahahhaa... dafi 2 jambu laa wehh!! ko slh gmba laa nk letak.. ap la melz

..nOj.. said...

macho bg aku adelah hans isacc camne plak eja nama dia ni.
cute bg aku adelah que haidar.
bole? hahaha

maisyara Pot! Pot! said...

bg mai manis! ngeee^^

JMR said...

lisa cantek............!!!

peberet gue tu...

puterikurekure said...

hensem dan macho tu lebih terserlah kalau pandai hormat pompuan.

sekian, terima kasih.
:)

F I T said...

@2342543481571405472.0

eh aku pakai snow cap tu nak cover rambut je..sebenarnya aku ni botak cam zaibo a :P

eh apa guna gambar future-wife aku ni? tukar gambar lisa tu dgn gambar lain..hahaha

Melz said...

@F I T

miahaha jangan kau cuba merampas Lisa dari aku! ada cerita disebaliknya . nanti la kalau ada mase aku ceritakan . Serious PANAS!! miahaha

Melz said...

@|arieza|

actually lah.. pandangan mel , kalau jambu nie . awek2 suka kawan jer tapi tak suka kapel sebab takut dia takleh protect si awek tuh..pandangan mel nie hehe

Melz said...

@puterikurekure

Lelaki mesti kena hormat pompuan hehe sebab kalau pakai tangan , kaki , tali pinggang . mostly lelaki dayus tuh!

MaS PuTRi said...

laa kenapa pempuan2 cun awak semuanya artis jek?? takde snap gambar awek2 biasa ke? awek bukan selebriti pon ramai jugak yang cun apa.. jangan marah hehe

Melz said...

@MaS PuTRi

bukan apa . takut awek² biasa tuh saman mel sebab amek gambar dorang :| huhu

thats why amek gambar artis jer

Melz said...

@JMR

peberet aku jgak tuh! haish miahaha

kuyie said...

aku kategori lelaki blur....mana2 suka kat lelaki blur angkat hidom...wahahahaha~

*aku tgok ramai pompuan yg suka cam artis2 korea...iye ker??????*

Matjoe said...

cantik tu biar xde kontroversi. chun macam fasha tp penuh kontoversi pun meluat gak aku tgk. yes, skng ni lisa laa yg paling lengkap.

laki kiut fiz fairuz kot

Amyleen Roxford said...

laki yg handsome, in my opinion la, ialah lelaki yg menjaga penampilan dia...x kisah x handsome naturally pun, tp kalo die nampak kemas, he still looks handsome to me.

laki yg macho...ialah lelaki yg nampak sifat kelelakian dia. meaning...mayb die gentleman?? calm...but still, ade kejantanan die la..hahaha

mello said...

@9050243636522961652.0

haha mekasih.. terasa jgk diri ini cute..hehe.. okes! terjah jgn tak terjah..kekeke

||| PöJìé PööH ||| said...

Dulu selalu pk kawan² girl cakap i cute (kisah benar), ex pun suker sbb dia cute..
Xpnh pk diri nih cute sbb cute macam budak² kecik jer/ baby jer..
Then dah lama² realize sbb muka baby-face.

Hensem plak selalunyer kacak, tetapi tidak semestinya macho..
Sbb macho sesuai utk lelaki yg kelihatan kejantanannya..
Heeheh, for me la..

Melz? Pojie leh kira macho kot..
Hehehe..
Puji nih tau!

farenova said...

dafi huhuhu merab(manja) sgt muka die. Akak pun suke gak tgk scha ngan lisa surihani tu.. mmg cun.

Kalau laki fabregas ngan nesta huhuhu..

MéuzAngelo™ XXIII said...

kalo aku suke tgk idong.. kalo idong lebar2, kembang2, bg aku x cantik..

2nd baru tgk mate, mulut.. ;D

tu luaran je.. dalaman aku mls nk bgtau.. kehkeh

Kujie said...

ko kan Mel.... saje je letak Kak Jie sebelah gambar cun2 tu.... sakit jantung tau dakkk!

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo