Why I Like It Longer

Jan 21, 2010

Hello Guys ☺ ! Read And Enjoy Kekeke.


Cerita ini mengisahkan seorang budak bernama Melz ( bukan nama sebenar ) yang mempunyai kepanjangan yang sangat panjang membuatkan ramai rakannya memanggilnya Panjang ! Sekiranya dia diukur dengan pembaris sekolah boleh mencecah 192cm atau bersamaan 4 kali pembaris . Omaigod . Dan Cerita ini semakin syahdu apabila Kepanjangnya membuatkan dia sering disisihkan . Fuh sungguh syahdu .


Setiap kali dia bercerita kepada kawan² yang baru sahaja mengenalinya , mesti ada sahaja adengan atau perkataan panjang yang berkait rapat dengannya sehinggakan kawan² dia cepat bosan dengannya .


Tengok pic atas . Kepala takde sedih kan :( Tsk²

Setiap kali mereka mengambil gambar bersama kawan² yang baru sahaja mengenalinya , mesti gambar kepalanya tiada dalam gambar itu dan membuatkan dia sentiasa dihindarkan untuk bergambar bersama . Kerana merosakkan gambar yang lawa² , Oh touching sungguh !

Setiap kali mereka keluar bersama kawan² yang baru sahaja mengenalinya , mesti ramai yang pelik bahawa adakah mereka sedang keluar bersama Alien ? yang mempunyai kepanjangan yang tidak normal ?

Dia sentiasa disisihkan kerana perkara² di atas dan membuatkan dia sering kali dipanggil panjang tetapi dia tidak pernah inginkan nama itu dipanggil kerana pasti ramai yang tertawa kerana panggilan itu .




Walaupun dia disisihkan , dia sentiasa mencari kawan yang sama panjang dengannya namun dia tetap hampa dengan keputusannya . Hinggalah pada suatu malam , pabila dia sedang nyenyak tidur dan dibuai mimpi muncullah seorang pakcik di dalam mimpinya dan berkata Carilah suatu barang panjang yang boleh membuatkan kau bahagia sepanjang masa . Dia terbangun dan terkejut dengan kata² pakcik itu .



Cepat² dia membuka Blognya dan akhirnya dia membuka Nuffnang untuk mengecheck segala yang berbentuk panjang. Akhirnya dia ketemui suatu objek yang bernama " LG Chocolate BL40" Dia tertarik dengan gadget tersebut dan dia terus berfikir .


Miahaha dah mula nak berangan kau Melz !


kalaulah aku ada LG Chocolate akan aku ceritakan kepanjangan LG Chocolate baru aku ni sangat membuatkan aku anggun dan jelita gitu dan dalam masa yang sama aku mesti sentiasa dipandang kerana kepanjangan aku berserta kepanjangan LG Chocolate. Kini aku mudah bersama teman² kerana aku hanya bicarakan tentang LG Chocolate BL40 yang PanJanG


fuiyo kan dah penuh tuh ! kekeke I like it longer !!

kalaulah aku ada LG Chocolate Mesti gambar aku full view dan mesti aku akan lebih camwhore kerana pixelnya 5.0 gitu , nak pulak bercampur dengan 4.0 Widescreen , phuh mesti muatnyer gambar aku dalam tuh ! i lioke Camwhore



tengok Model nie pun panjang wohhh ! Miaahaha

kalaulah aku ada LG Chocolate Mesti model² yang panjang dekat dengan aku ! Sebab mostly modelkan semuanya panjang² belaka . Mesti dorang makin lekat ngan aku sebab aku pegang LG Chocolate nie la ! Miahaha.


Melz Enjoy !

♣ Sekarang aku lebih Macho apabila digelar panjang dan aku suka digelar panjang yaks! . LG Chocolate BL40 Kepanjanganmu adalah hak milikku keke ! Amekkobat wahai pendek² tula dulu kutuk aku na .

♠ LG Chocolate BL40



Terima Kasih Kepada

Nuffnang | LG untuk Contest Why I Like It LongeR!

Sekian hik²

105 Comments:

F I T said...

haha pandai ja wat cita pasal panjang.. bagus a ada idea..aku takde idea a nak buat adv ni..adoiii mana wahyu ni??

Fiffy Syafiqa Hazirah said...

ahahaha.. nice entry! good luck!

wah?? 192cm????? giler ahh

Kancilbiru said...

waahh...nice one!~ all the best ok!

Fina Fento said...

saya pn takde idea lagi nak join contest ni :-s

Kujie said...

kejap nnt nak publish entri kak jie juga lah..hehehe

panjanggggggggggggg lah juga


harap berjaya ye mel.

kalau menang, hp yg ade tu bagi kat kak jie

BeaN MorENo said...

cite panjang diripun panjang...semua panjang...wakaka

Melz said...

@Kujie

hehe best jom join kak ! keke

Melz said...

@BeaN MorENo

tau tape ! memang masuk betul dengan cerita sebenar kirenyer nie kekee

Melz said...

@Fiffy Syafiqa Hazirah

yep 192cm itu mmg betul keke

Melz said...

@F I T

malam tadi aku terdapat idea :P kui²

@adlynna@ said...

model2 sume panjang..
tp u tlbh pnjang..
ngee..
ayark..
192cm kah..
nape x cukopkn 200cm..
ngeee

Melz said...

@Kancilbiru

thnx mate :) kekek

Melz said...

@@adlynna@

ooo perli melz yep ! miahahaha

kalau dapat BL40 tuh lagi panjang kot :P kekeke

F I T said...

@8123985939023430243.0

Nasib kau la Melz dapat wahyu..haha aku ntah la bila..nak wat sesi perah otak dulu..

MissNera said...

terer ar melz...

sya juga mengalami masalah spt kamu! huhuhu..
tpi syukran jazilan eden xdpinggirkan kecuali disindirkan!!

MrDzy said...

gud luck for the contest..aku pon rasa nak join tp x de idea nk tulis utk join..so aku patahkan je smgt aku tu..

aemyLina™ said...

alahai terasa kerdil kalau aku berdiri sblh ko melz.. huhu

Melz said...

@F I T

hahaha tape bro . kayuh pelan².. :P aku kena buat gambar sebab takut orang tak paham kekee

♥Hernee Nazir♥ said...

best entry ko ni melz..smoga bjaye..hehehe

lizz said...

kahkahkah!!! terbaik beb! aku gelak sampai abis abce entry ko. wakakka.mule2 rasa sadis ngn masalah semulajadi ko tapi last2 aku gelak.hahaha

akmal izzairudin said...

best wOOoo..haha.XD

wazy said...

semoga berkaya bro,huhuhu ayat yang best la ko wat

♥HudaLuna™ said...

panjang nye cerita ko ni panjang

tapi aku baca sampai habes walaupun panjang

aku suka orang2 yg ko lukis tu panjang

hohoho

semoga berjaya ye panjang

~effa~ said...

nice entry...
td pon ade bce gak 1 entry yg blogger wt psl pnjg ni...
tp die xsepanjang mel la...
tp bg effa mmg pnjg r mel ni...
sbb effa pendek... hahaha....
anyway, mmg bes n good luck...
klu mng tu jgn lpe membe ek..
hihihi...

aiseymen, xpasal je komen ni pnjg...
ni sume sbb mel wt entry pnjg la ni...
hahaha....

||| PöJìé PööH ||| said...

hahahaah..
Melz forever n after in my heart..
xkisah la panjang or pendek..
sbb apa??
sbb Melz bisa buat POjie bfikir byk kali, buat org lain tergelak..
Malah story kali nih walaupun agak menyentuh hati, tp fun jugak!
Cute ble disignifikasi kan sama contest LG nih!!

Good luck bro!
Gua caya sama lu!!

P/S: Mintak ubat naik semangat nk blogging plsss....

-N e Y r A- said...

woahhh~ good entry

azizan4444 said...

bole thn pnjang..sape mat romeo pgang helmet tuh?hahaha...gudluck bro

oReNdeViL'89 said...

lorrrrrrr..hahaha..kwn ak da beli hp tu.siottttttttt cantik XD

cikTi said...

tnggi sngt ke ko ni ah,.

ape rahsianya,.
cakapla.,
watla ntry mcm mne nk tnggi.

sbb ak rndah,.
kui3

rizputra7 said...

good luck bro

puteri katak said...

hahhaa
si panjang untuk yang panjang..
btw.. gud luck.. :D

FarhanaDr said...

Whoa.. Menarik gak.. Hehehe.. Pnjang2.. Ku jeles ni.. Meh sket kaki.. Ekeke.. ;p

~ blh msuk malaysian book of record tak kerana ktinggian anda? Ngeee..

{travel junkie lady} said...

haha. nice one. sangat kreatif yerk. hehe.
kisah benar ke nih? tinggi gila kot hang nih. good luck 2 u 2!~ :)

Jane said...

ahahahah yours is creative! good luck!

ezany said...

slamat menang.. mmg geli hati aku baca entri ni.. hahaha..

aien_Raz said...

sgt kreatif... hehe
cmne la leh da idea gitu ek??
pepon.. god job.. hehe (^^,)

A person on Earth said...

hak3

JAI said...

Hahahaha...gud one bro..gud luck..moga sipanjang menjadi milikmu

zack zukhairi said...

nice!

macam best je..
wa join okey tak?

redplasticbag said...

pergh, entry pun nk panjang gk
semoga menang ye! :)

Lily said...

haha entry yg kreatif...best of luck to you...nak masuk gaks contest nih tapi takde idea...

siggplus said...

haha weh serious kau contender utk mng

noor afzan said...

ternaik la bro.
good luc k=)

Mr ProPiTo said...

good luck..hehehe... :)

ween said...

HAHA this is GREAT!
Good luck Mel yg panjanggg :D

Liyanaa. said...

ASL KO TAK LETAK PIC YG SAFFA CROP KEPALA KO TU? hahahahhahahahahaha

Kyuubi_85 said...

weh, memang panjang ni... haha

farenova said...

wahh memang sgt long!..good entry..hope u can win!

Fathiha Zainal said...

Wah! Nice r.. Mane dpt idea neh?? Hehe.. Gud job! Gud luck! ;)

♥CIK SHA♥ said...

kekeke..mmg klako la entri ni..bes2..gud luck ye encik panjang...semoga henpon yg panjang itu jgk menjadi milik encik panjang..sgt2 sesuai..hik3...

*192cm???mmg pnjg gile la..trasa mcm org kerdil lak kalo dpt berdiri sblh melz..T_T

|arieza| said...

mmg terbaek!! i love this one! hahaha sungguh creative seh!!! semoga melz mng!!!

A person on Earth said...

sian kt panjang......huhuhuhu

QieFLy si Dolce said...

hahahah....panjang panjang....

gud luck....

░♥si lampu neon♥░ said...

semoga menang!

Melz said...

@|arieza|

thnx arieza :) hik²

Melz said...

@Fathiha Zainal

time sebelum nak tidor...tup2 dapat idea nak buat kartun hahaha

::cdot the dot:: said...

memang PANJANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* mEsSy * said...

wahh.. idea y sungg0h kebab00m!!! :)

PurPLe LaDy said...

haha, nice entry. good luck!
wow, 192cm? npe x join NBA je men bsketball? gler ar, tom cruise pon klh ngn ketinggian u..

KoqainKaremo said...

Wow !

f is fikah said...

selamat berjaya juga untuk bro.
saya punya biasa2 saje.
patutnya, saya letak bro mel la compared to my Min, because he's just 186cm, tapi bro lagi hebatlah, 192cm, panjang tuh..

again, all the very best to you!!!

Ain Butterscoth said...

wakakakaka.
hai panjang

Nur_Misuari said...

Nice posting bro!! :)

Nuyui said...

ahaha...mmg pnjng! :))

DaHLia said...

fuhhhh creative xhengat!!!
xjadik ahh nak masuk sbb sah2 kalah..hahah

hami asraff said...

bro, cerita best! ( komen yang tak 'panjang' dari gua ). hehe ~

zulaikha said...

panjang ;) semuga dpt lg cokolat panjang ;)

Mashii said...

sy doakan 'kepanjangan itu' (LG cukulat) berpihak kepada encik panjang..

Matjoe said...

all the best with your n3. tak der idea laa apa bestnya panjang2 ni

FANA said...

entri yg sungguh kelakar n best!

[z@ck] said...

wow! i like orang panjang2 ni..
hehehe

Melz said...

@[z@ck]

hahaha z@ck panjang jgak kan! miahaha

give me 5 !

MeLmeL said...

kenapa eh kenapa melmel xpenah ada idea yang banyak untuk menjoinkan diri untuk menyertai contest sebegini? mengapa??? waaa~
haha.
melz, gudluck! semuga menang hadiah :))

Daddy Zuki said...

saya ni je dipanggil abg pendek. after form 3 tumbesaran terbantut. mel, thanks for visiting my blog. blog abg suam2 kuku aje. mel punya meriah n memang debomb!

merahitujambu said...

best laa cite ni..cm real plak..bkn rekaan..

NiNa' said...

192 cm tinggi? mak aihhhhh tinggi ye..
bleh maen basketball ni..
pe22 pun goodluck erk

Muhammad Safie said...

Nice blog..

farysa said...

gud luck!
klo mng jgn lpe share skit
=)

a1zudd1n said...

pjgnye mel..haha
gd luck

mello said...

gila panjang ko melz..hehehe.. klu amek gmbar, ko duduk jela.. baru msuk kepala ko dlm gmbr..hehehe.. =p

Melz said...

@mello

hahah hampeh! miahaha

duduk sama rendah :p

Melz said...

@farysa

share ? hahaha patahkan ke >.<

tamo nanti pendek

aku mo panjang hehe

Amar Amirah said...

hahaha. semuanya nak panjang. Tapi rambut mmg panjang. apekah....T__T

yonna said...

HAHAHHA eh kreatif lah ko punya ni. comelll! good luck ok! ;)

Hashim said...

Kretifnyer kau!

Anonymous said...

Pehhhhh smart la kau buat

Anonymous said...

teruja aku tengok hehee

Naim said...

Kau Memang panjang pun Mel

maisyara Pot! Pot! said...

panjang u bape melz?? hehehe

misz_nierah said...

melz, ex saye dulu pon org panggil panjang sebab tnggi die 195. tak malu pon dapat pakwe cam die,bangga ade la. tp skrg die milik org lain. hehehehe...tinggi itu best okey! saye jeles sebab saye pendek. hahaha

pape pon gud luck eh

hanaahmad said...

wahh...menarik!! mau join la tp cm xde idea lak..hurmmm~

hanismalik said...

wah...best giler...confirm menang lah nih...hehe

yoy said...

bule mnang nih..
ko bg aku adiah nnti taw..

suria_reaL said...

hahaha...bila bc en3 ni wt tergelak sorang2...

192cm? tinggi tu tp xpe, xslh klu org tu pnjang...kpd mber2 yg xmo kwn disbbkn oleh pnjang je, tu bkn mmber sejati la tu...hehehe...

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

..mmg panjang! ;p

syafawani said...

perghh 192?tinggi tu..hehe
makan kacang panjang eh?
haha

Melz said...

@intanurulfateha (◡‿◡✿)

haha kantoi :P

Melz said...

@syafawani

mel minum susu dutch lady + roti + lompat2 jadilah panjang hahaha

GuaMa said...

Gua nak lu menang melz....gua support lu hahaahaha

Melz said...

@GuaMa

mekaseh bro :) sokongan padu tuh hehe

arieDRifke said...

hahha,melz biar btul, 192??
aried 184cm ni pun dah kira tnggi,hahahha

cybernetic88 said...

hahaha. ko mmng dah pnjng bro. cite pnjng. org pun pnjng. smua pnjang. haha. seswai la hp ni kt ko. hee. gud luck bro =D

crayon said...

tinggi hang brapa wei?? aku 182cm.. hang tinggi lagi ka? mak aih.. macam galah.. tak ramai kawan-kawan aku tinggi dari aku.. ahahahhaha..

smiley said...

waaaaa...nice entry pasal hp lg nih...

suke baca~~

regards,
Triplesmiley

/Dayah//Nurul/ said...

LAWA LAHH PJG KARTUN ENTRY MEL!
HEBAT BERCITE
PJG PJG

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo