Setiap Orang Merasa Stres !

Jan 18, 2010


Ngaa Stres tak ingat dunia kah nie

Adakah Korang Stres ?

Aku mendapat tajuk ini dari artikel tetapi dalam artikel ini hanya point² yang tidak diolahkan namun terpapar apa itu stres , Strss ialah tindak balas fizikal , emosi dan mental kepada perubahan . Stres merangkumi tekanan , beban , konflik , keletihan , ketegangan , panik , perasaan gemuruh , kebimbangan , kemurungan dan hilang daya yang biasa berlaku apabila berlakunya perubahan pada tubuh badan atau fikiran sendiri .

Kenapa Korang Stres?

Sebagai contoh kecewa , hurufnya cuma 6 tapi apabila terjadi pada diri sendiri peritnya tidak terkata dan mungkin ada orang cakap mood aku down sekarang ni . Yeap Kecewa adalah salah satu punca kenapa korang stres , kerana kecewa ini terjadi samaada 2 pihak ataupun banyak pihak ataupun kerana kesilapan diri . Yeap kiranya , aku juga kecewa dengan "kasut aku hilang" so aku berasa sangat stres terhadap apa yang berlaku dan apa yang aku buat seperti ada yang tak kena .

Selain itu juga , Kesesakan lalulintas juga boleh mengundang stres terhadap diri kerana diri ini perlu mengharungi lalulintas dengan kadar kelajuan yang agak perlahan iaitu 10km/j dan sememangnya ia akan membuatkan seorang itu cepat marah dan panas ketika berada dalam kenderaan walaupun telah menekan aircond kepada 4 dan ditambah pula ambiPure . Sememangnya tiada siapa dalam dunia ni agaknya yang suka kepada Kesesakan lalulintas kecuali sekiranya mereka yang sedang bercinta yang ingin lama bersama temannya .keh² macam aku tatau korang .

Seterusnya akan bersambung okeh , aku dah terlupa point² dia sebab tertinggal kat rumah miahahaha Harap Maaf dan kalau aku sambung lagi kompem korang tertido :P miahaha , neway akan bersambung Part 2 yaks

17 Comments:

cik EPAL said...

aku pon tengah stress ni...hadoii

Melz said...

@cik EPAL

Yo wassap epal ? meh ym jab ngaaa rindu kat ko miahaha

BeaN MorENo said...

hehe...aku pun tgh stress ni...xnak ym ngan aku ke???wakaka

nursarah said...

stress ni ada bagusnya juga...

QieFLy si Dolce said...

taw takper bulan ni mcm bulan stree je hahah....

klu boleh mcm taknak jejakkan kaki ke kampus jer..

;p

Melz said...

@BeaN MorENo

anytime jer bro :) hehe sekarang nie tengah hangat conference ngan blogger hihi

♥Hernee Nazir♥ said...

akk pn tgh stress melz..cam nk jrit bg stu dunia..

MiSZuE said...

ye sedang stresssssss

black_mel said...

aku pun stress hari ni...so entry hari ni pasal x puas hati jugak...nasib baik kasut aku tak hilang...hehe...

|arieza| said...

tgh stressss jugak!!! eskrem hilang!

ini blog wirdah said...

aku sgt stress sekarang.!
plan buat reunion dah bagus dah,dah inform kenkwn semua,dh survey chalet kt bt. feringgi dah,tibe2 CANCEL last minute.saket doe.

Melz said...

@ini blog wirdah

pergh..pedih tuh ! neway tak de plan lain ke lepas tuh ? mel prefer buat simple jer sebelum kita buat kao²

sueanne said...

tgh stress gak ni..auditor mai sminggu..nak kena entertain die..heheh..

Ummi Hanie said...

salam ziarah , salam kenalan

yepp..stress mmg x dapat lari dari idup kita

pesanan saya : makanlah coklat cadbury . insyaAllah ilang stress :) . betul ni bukan wat lawak k

@juera said...

stress mmg ada..tp jgn sllu stress..bhye ooo..luangkan mse bercuti skli skala..jom cuti2 1 malaysia..hehe

profnotetree said...

aku stress dgn thesis aku nih... adoi... rasa macm nak hentak pala kat dinding.. lol

syaitanirajim said...

gile ke blakang blog dah aku jenguk ni.. lagi bape minit nk memecut balik ke rumahh..oowwhh!! katill... oowhh eskim.. oowwwwhh.. jiran dpn umah ..stress?? its juz a word. stress up or stress down.. it'll change de figure.. anyway.. thanx bro..(adik pn leh.. abang pun leh..) keep it up. ill be ur fix-reader.. adioz amigoz..

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo