Money | Buat Duit Dengan Churp²

Jan 11, 2010

Churp² aku baru Rm11.62 , ok la kan sapa nak bagi Rm11.62 tuh ? hahaha
GengBlogger tuh pun wajib korang Join tau! best terbaek dari ladang sebab ijo!

Mungkin antara korang masih belum ada Account Twitter atau Mungkin antara korang belum ada Account ChurpChurp ! Mungkin antara korang masih blur dengan Web Social Twitter kan ? Jangan risau jangan rasa hampa dan jangan rasa macam² . Aku Melz akan menerangkan apa itu Twitter .

Twitter adalah laman Web Social iaitu Micro Blogging , yang korang pakai Blogspot , Wordpress , Xanga , Tumblr , atau Tabulas itu adalah Web Blog yang Besau² . Tapi fungsi Twitter ini adalah seperti korang memberi tahu apa yang korang sedang buat atau apa yang korang akan buat dalam masa yang sama dengan menggunakan Handphone korang atau berada di depan Komputer .

Twitter ini dah lama weh , dah nak masuk 4 tahun gitu ! Miahaha Twitter nie start 2006 yoh , So kepada blogger di luar sana ada baiknya jika korang menceburkan diri dalam web social yang agak best nie . Ini disebabkan Rank Twitter di Alexa adalah no 13 yoh ! Hebat yoh . President America pun pakai yoh , PM kita pun pakai yoh apa tunggu lagi yoh miahahaha .

ChurpChurp nie plak lebih kurang Nuffnang sebenarnya , depa akan bagi korang Task dalam email korang untuk korang buat ayat dan publish dalam twitter korang . Haaa Ada faham ? Senang jer tak susah pun sebab Twitter nie ada limit iaitu 140 patah perkataan ( huruf senang citer ) Miahahaha

So apa tunggu lagi ? boleh buat duit apa Churp² nie . Layan keh jangan tunggu lama² nanti lama² apapun tak dapat ! Mari Follow Twitter aku . miahahaha Promote sikit la kan ?

23 Comments:

r0sLiNa said...

j0m sme join twitter n churpchurp...
buat duit bnyak2..
hiihihih...
sy nya bru rm7 lbih..
2 p0n sbb trpas bnyak campaing...
:( sedihnya..

zuls said...

good luck in churpchurp :)

Melz said...

@r0sLiNa

mel rasa mel nyer terlepas 1 campaign je kot hihi

MissNera said...

malas nak ber'twitter' la melz..
facebook tu pun x terlayan!!
dulu semua ada, skang tgl blog ngan fb je!
malas!! hahaha

btw to melz.. selamat maju jaya (skema ayat aku ni!!)

hBz said...

churp2 dah macam nama gula2. mesti ramai suka.

lady sue said...

best info ni... churp churp.. macam gula chuppa chupp..

i will follow you .. al lalalala...

poodin said...

tq for info melz

fiD said...

daku dah ade twiter dekat staun, blog aku pon baru 7 bulan, tp aku tak reti gune twiter sampai sekarang..

♥HudaLuna™ said...

aku kecewa ngn churp2
hoho

izzahfarhana said...

hehe sy dah follow melz haritu.sy beru join je churp2 ni.bru 2 task ;P

http://twitter.com/izzahfarhana

y@n@ M!B said...

oh thanks 4 da info..asal nmpk tajuk wat duet je laju je nk bc kann...hehehe~ ;p

|arieza| said...

kita xde twitter heheh terasa krg berminat :D nnt ktia join, gerenti kita add melz. haha leh tau kul baper mel yayak, tdo, kincing hahha

arieDRifke said...

menarik, tapi followers baru ade 4 org, so leh x join wlpun fllower skit????

Melz said...

@arieDRifke

boleh mmg boleh tapi mungkin susah nak dapat task kot . mel pun tak baper pasti tentang nie . tapi just join jer ;)

Eyriqazz said...

heheh,okla tu,aku nya baru7 ringgit

GhOsToNe said...

uiks...

macam besh jewk..

cik eykameow :) said...

churp2 mcam gula2 je. hee. nk joinn. btw, nk folow lah twiter melz ni ha. ngagagaa

Jogger said...

huhuh kalo aku wat... ada ke org nak polo nih??

Jogger said...

hahahah melz aku dah register dahh... semata2 kerana ko. so aku follow ko. aku nyer tweet twitter.com/amdi7

cik EPAL said...

aku dah buat churp churp ni...tapi tak ada confirmation lagi..hoho

F I T said...

melz nk tanya..kalu nak dapat earn tu kena twitt kat churp ke atau kt twitter.com??ke kena tulis iklan kt diorang? aku tak dapat apa2 email pn..adoii camna nk dpt earn kalu gitu?

Melz said...

@F I T

nasib jer bro :) kalau dorang bagi kau assignment baru kau boleh buat duit hehe

F I T said...

adoi susah a gitu..xbleh ke mintak asgment kt diorang?

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo