Fikirkan | Kita Semua Mula Dari Bawah - Recycle

Jan 15, 2010

Bersabar itu adalah pokok utama !

Penulisan itu bermula dari sudut hati yang berbeza kerana lain orang lain ceritanya . Lain orang lain persepsinya dan daripada itu jugalah kita boleh berceritakan tentang rezeki . Rezeki orang kita tak tau kerana hanya DIA yang menentukan . Rezeki didalam blog ada banyak contohnya , pertama Rezeki yang melibatkan penulisan kita disukai ramai , keduanya rezeki wajah kita yang disukai ramai , ketiganya cara interaksi kita bersama visitor dan banyak lagi !

Kita sebagai manusia juga harus ingat tak semua yang kita buat , orang akan menerima baik dan tak semuanya kita tulis orang akan terima sebulatnya kerana lain orang lain isinya . Dan daripada itu jugalah timbulnya pelbagai karenah manusia . Namun begitu , persoalan ini bukan lagi menjadi tanda tanya iaitu kenapa kita sebagai manusia biasa nak menyekat rezeki orang dengan cara yang kotor dan sememangnya itulah hasutan Syaitan .

Di dunia , semua manusia itu biasa dan tiada yang sempurna untuk segala aspek , kita sebagai manusia mesti ada kelemahan dan ada kelebihan namun tahukah korang dimana kelemahan dan kelebihannya ? sendiri hidup sendiri rasa itulah yang terbaik . Aku tau kelemahan diri aku dan aku tau kelebihan yang ada pada diri aku tapi tak semuanya aku tau kerana diri aku masih tercari² . Entry ini menceritakan yang kita memulakan sesuatu perkara itu mesti dari bawah .

Kita semua mula dari bawah kerana hanya segelintir sahaja yang dapat terus ke atas dengan serta merta , siapakah orang itu ? hanya orang itu sajalah yang tahu . Tetapi kita di atas tak semestinya selalu di atas dan kita yang dibawah tak semestinya selalu di bawah . Ada orang akan naik dan ada orang akan turun , standard la kan lumrah kehidupan . Jika di fikirkan lagi , jika seseorang itu mula dari atas dan sememangnya mesti orang itu akan sentiasa ditipu oleh anak buahnya , kerana apa? kerana orang itu tiada pengalaman semasa dibawah ! Fikirkan kerana aku masih berfikir .....

20 Comments:

✖sLap mE pLz!™✖ said...

rzki aku yg no2 rupenye,,,
ptot r,,,

Fathiha Zainal said...

Hmm.. Nice topic la melz.

Mcm manusia gk la kn, dari baby yg kecil tu, baru la membesar jadi org dewasa. Step by step. Tak ada benda kita boleh capai serta-merta, sekelip mata. Yg penting sabar dan USAHA. Tak ada usaha, tak ada la hasil. Ngeee~~

Eyriqazz said...

u r rite Melz....great observation as usual...berakit2 ke hulu,berenang2 ke tepian,dunia ini bagaikan roda..

farenova said...

time kasih...sentiasa kite muhasabah diri.. utk lebih maju dan tidak lupe diri

gteww

have a nice day!

asna cute said...

nak tinggalkn jejak nie~~~

F I T said...

Berakit-rakit ke hulu,
berenang-renang ke tepian,
bersakit-sakit dahulu,
bersenang-senang kemudian.

betul apa kau tulis tu, melz! Aku sokong 100.1% hehe

♥Hernee Nazir♥ said...

btul la melz akk sokong 100% :)

wany said...

setuju sangat!

JAI said...

waaaaaaaaaaaaaaaaa.....macam cerita aku jerrrr...waaaaaaa..aku bukan setakat bawah..lagi bawah dan bawah dan bawah...hehehe..anyway thank bro atas renung-renungkan tuhh..

fiD said...

tapi kalu artis berblogger camne? huuhhuu

Melz said...

@fiD

tuh bermakna dorang dah bersusah payah untuk menjadi artis :) dan mudah untuk menjadi seorang blogger terkenal hehe

Cath J said...

baik punya... ^_^

siggplus said...

aku suka entri ni weh

aemyLina™ said...

like diz topic...

Didi Nadhirah said...

hidup umpama roda...eventhough memula kat ats pun tapi satu hari nanti tak mustahil akan ke bawah juga

[z@ck] said...

yg duduk dekat atas tu..x semestinya always on top..jangan duk menyombong diri tak tentu pasal..

Qismina said...

nk menyibuk...

tak abis baca agi.. kpala tgh sakit.. mintak bntal.. nnti qis dtg lagi.. byk lost crite2 korg... terutama yg suka update hari2..

cik eykameow :) said...

yesh yesh. keep on posting. saya suka baca ! aaww

Kyuubi_85 said...

ya, betul la tu... tu la lumrah kehidupan ni..
Bayangkan korang naik tangga dan lif.. lif cepat naik atas tapi cepat juga turun bawah... kalau naik tangga, susah dan lambat nak naik, tapi susah dan lambat juga nak turun..

Miss Marquis said...

betul sangat.
sellau terfikir benda yang sama.

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo