Dunia Maya Dan Dunia Realiti

Jan 8, 2010

Dunia Maya Melz Dan Dunia Realiti Melz

Ada Orang cakap kalau terperap dalam Dunia maya jer dah macam Takde Life uhuks , aku pernah dilabel takde life sebab aku pernah duk depan lappy 48 jam + makan dan tidur sekejap² kerana ketagih game yang teramat sangat . Miahahaha boleh dikatakan aku ambil masa 10 minit gitu menghabiskan nasi dan lauk pauk² yang dimasak oleh mak aku! Kalau tak caya gi Roger mak aku miahahaha .

Dunia Maya dan Dunia Realiti adalah berbeza ye kawan² . Dunia Maya ni adalah dunia kita berinteraksi dengan manusia dengan menggunakan medium penghantaran berteknologi , walaupun korang bersua muka menggunakan webcam gitu . Namun ia masih digelar sebagai Dunia maya ! Ini bukan cerita Alam Maya Saya yea kawan² , blog ini mungkin akan direview tak gitu Cik Ween :P miahaha . Dunia Realiti pula ada dunia kita bersua iaitu FacetoFace antara satu sama lain dan dapat melakukan perkara fizikal . Maksud adalah tanggapan dalam otak aku jer okeh dan tidak diambil dari mana² Kamus² dewan yang sewaktu dengannya ! Miahaha

Ok back to the topic ! ( Eceh melz speaking cam mat saleh gitu) Gambar di dunia maya memang nampak lain dengan dunia realiti mungkin disebabkan lensa dan resolution komputer korang membuatkan gambar itu kelihatan cekung atau cembung ( Fizik ye kawan² ) Miahaha.

Ok Point aku disini ingin menceritakan suatu tragedi Oktober ( eceh macam jiwang plak kan ) bahawa aku belum pernah jumpa mamat nie iaitu member gaming aku dulu , sekali aku tengok gambar dalam YM dia memang aku dah cam kao² dan last² aku tengok apsal muka kau lain gila nak Mamp! haaa sekarang korang faham dah maksud Entry nie ? Miahahaha

Ok kalau tak paham baca nie lagi , Antara korang mungkin taktau yang korang ada Add random Facebook , Follow Blog , Follow Twitter dia tapi korang terjumpa di tempat awam tetapi seperti tiada riaksi bahawa korang kenal antara satu sama lain di alam maya dan tidak bertegur di dunia realiti kerana takut salah orang . Haa ada faham ?

Perkara ini mungkin terjadi kepada aku dan aku tidak kenal seratus peratus dalam facebook ataupun follower blog aku nie . Haa mana tau kita jumpa kan ? Miahaha so cam la muka aku yep.

Aku akan buat satu Contest Berdasarkan Topic ini :) Tunggu Oh ya Nak Feedback Dulu!

19 Comments:

AzuanBudakMemandai said...

kadang3 tak cam pon orang tue haha..

NanLimo Bertuah said...

tak juge lah... kita musti seimbangkan antara dunia maya dan realiti... betul..betul..:D
salam ziarah dri negeri seberang.. :D

F I T said...

eh gambo kt fb tu gambo lama ke??lain beno nampak..haha

HudaLuna.♥™ said...

huhu

ween!

melz umpat ween!

isha said...

gilak 48jam
klau eden dh pengsan dh

ween said...

HAHA. jgn gelar owner AMS xada life ok, debik kang!

btw thanks for the link Melz. insyaAllah nnt ween balas :)

Melz said...

@ween

haha teringat kat blog ween "alam maya saya"

ada perkataan maya . so mel join kan jer huahua

hBz said...

lagi satu platform hilang. iaitu Garena. mahaha

|arieza| said...

hahah penah jugak jd kt i.. org tu punye dr jauh 1km melambai2 kt i.. snyum smpai ke telinga. tp i ingatkan dia budak gila.. haha skali bila bulu hidung dia i leh nmpk, i.e. dia dh dkt ngn i, dia perkenalkan diri, baru tau, hahah mmg lain nak MAMPS! hahha

aemyLina™ said...

48hrs dpan lappy ek..,

mula2 ketagih game cm2 gak..,
duk dpan lappy smpai pg...
x tdo...
pas2 g klas.. straigh.. dgn mata sembab..
muahaha... tdo pon 2 3 minit jek..
mbr pon gelar burung hantu.. huh!..
sabo je kan...

.millalara. said...

peribahasa hari ini :: indah gambar dari rupa ;)

chokio_nia said...

hahahaha...melz!!!ske ko gelak miahaha ek..weh..tak elok dok depan lappy lelame..huhu
aku pon tak kenal sume follower aku..cme beberape kerat aje..=)

QieFLy si Dolce said...

huhuh dulu seyes kita ni pown kaki game gak...mmg tak le nak lepas...tapi skang ni lebey kepada on9 plk hahah....klu dah bosan aku berenti la kot...

anastasheeka said...

hhaha yalarh tu. btol2 pown laen :)

Eldy said...

Game ? online game keh ?

Melz said...

@Eldy

yeap :) aku kipas susah nak mati pada wow , dota , blackshot miahaha

zan-xray said...

betul la kata ko tu MELZ, orang yag kita add kat situ2 tu ada yg duduk satu bandar atau satu pekan tapi tak berjumpa2.. mustahil tak selisih tapi kerana tak kenal dan tak cam sangat berlalu lah macam tu sahaja..

[z@ck] said...

aku dalam alam maya sgtlah kecoh..tp depan2 aku malu2 skit..
hahaha

arnamee said...

Salam melz, asalkan online2 pun masih sembahyang tak tinggal, kesihatan berjaga, fmly masih dihormati, okke shj. ni smpai tgal smbhyg, melawna org tua, berdosa dah hukum beronline jadinya.

betul3, kekdg kita lebih peramah di internet, lebih mesra berbnding di luar. sekurg2nya kat alam maya merasa lah sat jadi popular, tak gitu melz?;p

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo