Digi internet | Pimp My Day | HunteR | Melz

Jan 11, 2010

HuhWau ! Itulah yang mel akan cakap untuk Contest Terbaik yang dianjurkan oleh Nuffnang dan Digi Internet yang telah berlangsung pada 09/01/2010 di One Utama New Wing ! Awal tahun sudah ada Contest yang terbaik , sangat sangap untuk aku menunggu Contest yang akan datang . Ini adalah Contest Pertama Nuffnang yang aku Join ! Percaya atau tidak itu terpulang haha .

Banyak kenangan aku dalam Contest ini dan sememangnya semuanya kenangan manis semuanya aku rasa . Penat ? itu tak bermaksud ia tergolong dalam golongan kenangan pahit okeh ! Take note disitu supaya tiada kekusutan dalam diri masing-masing . Aku Melz adalah tuan kepada blog ini , Saffa adalah tuan kepada blog Saffawati.com , Rara adalah tuan blog kepada RaraCandyfloss.com , Ynn adalah tuan kepada blog Liyanaa.com dan akhir sekali tukang support kitorang Ynaa adalah tuan kepada blog YnaaOhYnaa.Blogspot.com . Banyak ingin aku kongsikan pengalaman pertama aku berada di dalam Contest Nuffnang yang pertama iaitu Digi Internet | Pimp My Day !

Nama Kumpulan aku adalah The Hunter . The Hunter diambil kerana kami berfikir bahawa Contest ini adalah seperti Treasure Hunt dan kami adalah Pemburunya ! Pemburu Lappy itu haha , tapi semasa kitorang tengah menjalani segala cabaran dalam Digi Internet Pimp My Day ini , apa yang kitorang fikir adalah kegembiraan yang tak terkata , Aku Melz tak pernah kenal Saffa , Ynn dan Rara dengan rapat ! Tapi kitorang dapat bekerjasama dengan keadaan yang teramat baik ! Aku tak sangka kitorang berjaya melakukan cabaran itu ! Tak percaya okeh hehe.

Kitorang sebagai satu Team The Hunter telah melaluinya di One Utama , sememangnya antara kami tidak pernah menjejakkan kaki ke One Utama dan itu membuatkan ia semakin mencabar dan dalam masa yang sama , kitorang telah bekerjasama untuk mencari bersama-sama menggunakan map yang disediakan oleh pihak One Utama ( Touch Screen Gitu ! ) . So Perkara umumnya , walaupun kitorang tidak pernah langsung berada di One Utama , namun kitorang berjaya melakukan cabaran 7 daripada 8 ! Believe it or not ? haaa Antara Cabarannya adalah

Digi Pimp My Day Challenge with Celebrity Fitness

Seriously , aku tak makan sarapan pagi tuh dan terus belari tanpa stretching ! Kitorang dikehendaki untuk melakukan Task ini iaitu berlari sejauh 800Meter menggunakan TreadMill dan masa purata akan dicatat untuk keempat-empat peserta ! Saffa habis dulu sebelum aku kira lambat 0.001 minit gitu miahaha , 3rd adalah RaRa dan last sekali Ynn ! Aku bagi kata-kata semangat pada Ynn dan Ynn telah berjaya menghabiskan 800Meter , aku tabik spring kereta kat kau yep Ynn . Nicely Done !

Melz Memberi kata-kata semangat kepada Ynn ! Semangat berpasukan gitu ~

Digi Pimp My Day Challenge With QuickSilver

Mari kita bergaya bersama QuickSilver ! sememangnya aku sangat minat kepada barang-barang yang berada dalam Butik QuickSilver nie kerana segala design yang dorang buat mempunyai style yang tersendiri beb ! korang tengok aku nyer style tuh dah macam Role Model tak ? Bangga jer pakai baju putih gitu ! miahaha , Neway Task inilah bagi aku paling mudah dan tak buat aku semput ! Mari Kita Posing Maut atau tak maut ? Pilih-pilih.

Kami Berposing tahap Maut ke ? haha Neway its Candid okeh ! I'm Not Ready waaa

Digi Pimp My Day Challenge with Swatch



Contest ini bagi aku menarik sangat sebab kitorang diberi masa selama 30 saat sahaja untuk promote barang Swatch bersama Digi Internet . Korang boleh berfikir tak nak cari idea macam mana untuk buat iklan Video di khayak ramai , Idea ini adalah idea Saffa haha nicely done babe ! Such A Brilliant Idea ! miahaha mel dah start speaking lak! . Korang boleh usha Video dibawah yep ! haha terbaik dari ladang walaupun agak celaru sikit tapi aku harap korang dapat memahami isi tersirat dalam Video ini ! Melz kan suka buat visitor dia fikir apa Next ? kan haha

Digi Pimp My Day Challenge With Mardi Grass

Seriously aku tak berapa nak faham macam mana nak menari ! Kalau korang tengok aku menari dah macam ala-ala shuffle kan ? haha tapi memang pun miahaha sebab ada satu DJ roger melz time mel turun stage "eh u menari ala-ala shuffle rite ?" :P aku senyum jer sebab takde nafas nak reply hahaha ponat aih ! Paper pon Mardi Grass Music and DJ terbaik wehhh best gilew dorang putar lagu , aku teringin jer nak menari depan tuh miahaha . Thumbs Up !

Digi Pimp My Day Challenge With DiGi

Wohaa Easy Task tapi kena cepat ! haha sememangnya aku tak pernah bukak website DigiMusic dan tangan aku cam rasa lembab jer buat kerja , tatau la kenapa haha . Kitorang ditugaskan untuk menloggingkan diri kedalam website DigiMusic dan memasukkan lagu apa-apa dari Lady Gaga dan Akon ke dalam playlist yang telah diberi pada kertas Task ! Apa-apapun kitorang telah berjaya melakukannya selama 3 minit . Okeh la tuh kan ? takpa esok lusa aku prektis kat rumah plak ! miahahaha

Digi Pimp My Day Challenge With Rain Forest One

WOW first thing mel fikir ayat nie , Omaigod apa soklan nie ? nak pecahkan code guna Dictionary ? Erm kamus pun tak bawak nak pakai kamus apa ? haa tiba-tiba si Saffa nie bukak Phone dia dengan selamba membuka Dictionary T9 dan memasukkan segala code yang diberi dalam kertas Task itu ke dalam phonenya . Last-last kiorang dapat jawapannya ! Korang nak tau ?
Ini jawapan dia " INTERNET DONE RIGHT " haa senang kan ? haha code dia aku lupa plak .

Digi Pimp My Day Challenge With Rain Forest Two

Haaaa yang nie memang best gila beb ! Kitorang jadi orang asli terbaik dari ladang yang asyik menyumpit ajer . Keje kitorang senang time nie just tiup jer pastu ada target didepan mata . jangan target orang sudah memang kau kena sumpit balik nyer la haha . Kitorang dapat mata 538 jer ok tak ? Rara dan Ynn semua miss miahaha tapi tape beb aku enjoy gila time sumpit-sumpit nie . nak jer aku duduk situ sampai esok lusa haha berlatih sumpit sumpit sampai lebam !

Digi Pimp My Day Challenge With HomeRun

Ala kitorang takdapat join la game nie ! kitorang tak dapat join sebab dah lambat dan kalau kitorang nak join jugak point kitorang akan ditolak wahhh baru nak sebat bola tuh . tapi takpe kitorang tak sedih , kitorang tak kesah bak kata Aiman Tak Kesah . Balik kitorang nak sebat Entry ini plak miahaha . Tapi siyes best siot tengok orang sebat bola tuh guna Kayu Besbol huahua . Ini adalah Task Kitorang yang terakhir . Amacam ? best tak ? haha

Papepon , Event camnie sangat best dan sangat membuatkan aku happy . Miahaha aku harap Nuffnang dan Digi akan bersatu untuk membuat Event yang lebih menyerlah dari yang sebelumnya . Aku pasti akan join untuk menyokong ! Miahaha

Last - Love
Nuffnang | Digi | One Utama | Semua Orang | Peserta | Support | Sapa-sapa la senang citer miahaha aku pun tatau nak cakap apa dah nie !

Daripada Blogger kita rapatkan , Daripada event ini kita satukan , Daripada cabaran itu kita bersama , Daripada Motif itu kita berasa sungguh gembira !

19 Comments:

izzahfarhana said...

fuhhh cayalah!kompem lelah

ezany said...

tinggi macam galah ko ni.. len kali letak ler byk2 gambo..

sue said...

wahh melz,u only lelaki..hehehe..caya lah..

cik eykameow :) said...

huhuhuhu besh kowt layan contest :D

chokio_nia said...

tak pena tau pasal kontest ne tapi kental la korg masok..ske gamba ko pakai bju quiksilbe tu..hehe

cik EPAL said...

waaa..,rugi aku tak pergi..tapi kalau aku pergi pon mana ada team :D

Rabiatul Adawiyah said...

hehe. bestnyer..!! tinggi betol mel ni.. hehe.. senyum je la kan.. malu la.. hehe.. sorry tak banyak cakap.. :D

farra-eng said...

best2 haha

Precious said...

Eh ihhh ... seronoknya!!

Melz said...

@Rabiatul Adawiyah

hehe tamao lew malu² :P hihi

mya said...

ho liau! eh huhwau! ;)
event ni memang terbaik!

F I T said...

pergh memang meriah a..rugi tak gi tgk..huh apa nk wat, umah pn ujung dunia..takleh nk gi tgk..

dan setelah melihat photo di atas memang terbukti 'kegalahan' bro..^_^

Mieya said...

Mieya datang tauu time ni.
Dapat jumpa Kakrara and kakynn je.
Melz kat dlm kot time tuu

Melz said...

@Mieya

yeap ;P mel kat dalam ngan nara tak silap borak jer -.-

Dak Wan said...

Gila btol, boleh lari dengan jeans erk? Mesti melecet jewr celah tut tu. hehehe. Anyway, yg penting nya hepi kan?

fiza Mastar said...

hye hye..aritu ada nmpk u tp tk tegur.segan..hee~
ade mnang apa2 ke?

Lovely Emy said...

haha, rugi x berkenalan masa tu kan.. :)

Melz said...

@Lovely Emy

kita senyum² kan :P miahaha

JAI said...

baru sempat nak bagi komeng..sakit satu badan wehh...tahniah kerna berjaya menamatkan cabaran...

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo