Bang , Nak Tanya ! Saya Budak Baru

Jan 24, 2010


Ada Tricks Or Muslihat tak ? Malas ke kenapa semua putih ?

Dalam Setiap perkara , ada sahaja muslihat dalam suatu perkara . Sama seperti kenapa cicak meninggalkan ekornya apabila dia berada dalam keadaan bahaya ? Kerana Cicak itu mempunyai muslihat menghilangkan focus pemangsa terhadapnya. Muslihat ini berlaku kerana ekornya masih boleh bergerak walaupun tiada badan bersamanya . Inilah caranya Cicak terus hidup dimuka bumi ini .

Sekarang kita teruskan , aku tak ingin bercerita panjang lebar tentang cicak kerana tiada apa yang aku tahu sangat pasal cicak . Nanti aku discover guna discovery channel yep ! . Entry ini mengisarkan tentang setiap perkara itu ada muslihatnya atau mungkin korang dah terbiasa dengan bahasa inggerisnya iaitu Trick tetapi ada juga yang menulis Trik ? Erm takpe aku bukan nak story pasal bahasa pun . Miahahaha

Baiklah setiap perkara kalau korang tau tricknya , mesti mudah kan? yela kalau korang sedang mengira menggunakan jari bagai nak rak! tapi member sebelah ada trick guna calculator makanya lagi cepatlah si pengguna calculator tuh ye tak ? Kalau kau nak terus pakai jari memang lama² kau akan jadi lebih expert dari pengguna calculator.

Cerita tentang trick , macam² trick kita boleh jumpa dari mana² website sekarang. Search ajer bersepah kat google tuh dah macam sampah ye tak ? ye la tak kalau tak digunakan maknanya macam sampah la website² tuh. So ada baiknya jika kita gunakan khidmat yang ada untuk menyenangkan kita. Sebenarnya Trick ni juga boleh kita dapatkan sendiri erm yelah dengan pemikiran yang terbuka dan sentiasa bertukar pendapat. Siyes kau akan dapat suatu yang baru , dan daripada itu kau share kan dia menjadi lebih banyak !

So point di sini , Usaha tangga kejayaan , nak cepat semua ada tapi usaha lebih , nak cepat semua ada tapi baca lebih , nak cepat semua ada tapi rajinlah mencari dan rajinlah bertanya sekiranya kau masih baru. Jangan duduk pegun dan tiada anjakan paradikma untuk meningkat yep! Kurangkan mengeluh sekiranya tiada apa yang kau dapat kerana kau tak berusaha untuk mendapatkannya . Sendiri Fikir Sendiri Rasa . Fikirkan juga kenapa tajuk aku berupa demikian . Hik²

20 Comments:

Aus said...

eh..ni entri pasal ape ni..mengutuk tindakan dan kekejeman ke..
hahaha..
btol2..
aku pun da xjoin trick jahat dlu..
ahaha..
biar bertatih dari bawah..
hehe..

Melz said...

@Aus

bukan . hehe maksud aku " nak benda tuh " tapi tak da usaha keke :)

Aus said...

ooo....
faham kot..
xpela..
biar aku faham mengikut pemahaman KBKK aku..
ahaha..
kang wat statement salah takot dikecam lak..
ahaha..
asalkan ia mendatangkan kebaikan kepada diri aku..
ahaha...
best woo blog ko..haha..

redplasticbag said...

malu bertanya sesat jalan.hee
mula sesuatu dari bawah n bila dah tercapai jgn sentiasa igt yg kita sentisa berada d atas :)

Huda said...

oh teringat kawan2 maen pet society kat facebook pakai trick2 tu..

*saje je bagi taw

Eyriqazz said...

hehehe..melz punya wording mmg powernya....melz..thanks for the header...nanti bila free aku buat special entry thanks for u..ko mmg cool la melz...

QieFLy si Dolce said...

hurm btol tue...mmg berlambak trick yang ader kat goggle tu....aku dah naik jenuh untuk ikut smua....hahaha

mcsue said...

tak brape nak fhm,tp takpe sy dah cuba faham maksud tersirat!hehehehe!

ARC said...

aku ada trick cmne nak dapatkan entri paling popular semalam kt GB wakakkakakkakakakka

|arieza| said...

tau tak, ada kajian kate, sekali kita mengeluh, umo kita pendek 8 saat. huhuhu.. so jgn mengeluh.. berusaha! betul kata melz :)

BeaN MorENo said...

gua paham bro...kahkahkah...

Fathiha Zainal said...

Trick or treat? Errk.. Merepek!

Tgh fikir neh, nape tajuk entry ni mcm itu. :p

Dak Wan said...

Nak sesuatu turun dari langit? Bagi teman, tanpa basic@asas yang kukuh dalam BI agak payah untuk dapatkannya.

ini blog wirdah said...

ya,sgt tak suke orang yg suke mengeluh,itu tak boleh buat,ini tak reti buat.tapi takde usaha yg maximum.

mamashasha said...

wahhh dalam maksud ayat2 mel ni...tq for sharing & remind me...

cik EPAL said...

bang...nak tanya lagi bang...huakaka :D

YanTzYanTtiE said...

wow....trick apa yg kamoo tahu lagi meltz?
menghilangkan choki choki?
hehehhe

F I T said...

bro..usaha lif kejayaan hehe memang apa-apa pun kita usaha..bukan senang nak senang, dan bukan susah nak susah. yang penting usaha dulu, jadi ke tak belakang kira..baru ada kepuasan dalam hidup :D


Brangelina separated! New An-Jo Partner Revealed!

Matjoe said...

pendek cerita, buah cempedak diluar paga rupenyer...

Precious said...

Nak seribu daya tak nak seribu dalih. Hiks! Masih kureng paham ...

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo