Motif Aku BerBlogging

Dec 13, 2009

Salam kepada pembaca hari ini aku nak story berunsurkan Motif Blogging . Neway dah banyak tempat aku blogwalking , macam manusia aku jumpa dalam dunia maya nie dan macam penulisan aku jumpa . Ada lawak , sedih , tekanan , marah dan macam-macam lagi . Sebelum kau memulakan sesuatu blog ada baiknya jika kau sematkan MOTIF KAU BERBLOGGING kerana jika kau tiada motif kau akan hilang nikmat blogging . Renungkan

Aku nak story Apa Motif aku berblogging .
Aku mempunyai 4 Motif kenapa aku berblogging dan aku akan terapkan dia sepanjang aku berada dalam dunia blogging . Tak kesah aku/kau dari platform mana pun coz blog itu tempat kita tulis dan tempat kita sebarkan kepada khalayak umum .

Motif utama aku 'DUIT' yes! perlukah aku mencarut terhadap orang yang taknak kepada duit ? Come on Dunia kita dah berubah , bak kata pepatah sambil menyelam kita menyedut air guna straw ? entahlah aku bodoh terhadap pepatah . Kalau kau blogging pastu dapat duit , adakah kau akan gumbira terhadap duit even duit kau naik hanya RM1 - Rm 0.25sen ?hehe

Motif Kedua aku 'BERKAWAN' yes! kawan selalunya makan kawan . Itu terpulang kepada individu yang ingin memakan kawannya sendiri , serious aku cakap aku penat nak jaga hati orang .Kita sebagai manusia normal sememangnya tak boleh membaca minda orang. 'Muka cantik soalan bodoh ditanya' aku ambil rangkap dari lagu Mantera Beradu kerana cukup ia memberi makna yang kita tak boleh melihat kehebatan seseorang berdasarkan paras rupa ataupun penampilan mereka .Neway Manusia kat dunia nie macam?tapi aku simpulkan kepada 2 iaitu baik dan jahat .So pandai2 la korang bezakan .

Motif Ketiga aku 'BERKONGSI' yes! Berkongsi bukan bermakna segalanya aku kongsikan . Oh tidak! tidak sesekali aku kongsikan perkara Personal aku ,Awek ( jika ada ) , Tips blogging yang boleh buat korang sawan . Aku suka berkongsi coz mungkin memang dah cara hidup aku macam ni , dan aku sering teringat pepatah yang aku buat sendiri .

"Ilmu yang ada janganlah kau simpan kerana ia akan hilang di benak pemikiran kau dan tiada tempat untuk kau rujuk , Namun jika kau sebarkannya sekurang-kurangnya ada tempat untuk kau rujuk kembali "

Motif Terakhir aku ialah 'BELAJAR' yes! Sesungguhnya aku banyak belajar daripada blogging sama seperti entry aku Blog Banyak Mengajar aku dan Puisi Aku Masih Perlu Belajar ! .Aku tak pernah terfikir yang aku hebat berblogging dan aku akan tepis pemikiran ini kerana aku sentiasa berfikir , ada orang lebih hebat dari aku tapi aku masih tidak ketemu didepan mata aku sendiri. Aku sentiasa berfikir yang Rendah diri ada limitnya dan tinggi diri ada limitnya . Aku sentiasa memikirkan aku masih baru dalam dunia blogging dan sering tersenyum dan berterima kasih sekiranya ada individu yang memuji aku.

apa motif aku gunakan gambar ini dalam entry ini ?
Motif : sebab aku tengok dia cute :)

Lastly , Kau Fikir , Kau Buat , Kau Rasa , Nikmati apa itu BLOG!So apa motif korang ? Hehe Enjoy Blogging ye Kawan-kawan . Entry seterusnya 'Penulisan'

31 Comments:

fiD said...

betollll la tue bro, aku stuju sangat3

Eldy said...

Tulis di kertas suatu hari nanti ke tempat pelupusan juga ~ jadi gua berblogging ^^

ieQa sWetLuv said...

ieQa sWetLuv like this *thumbs up*

Just_najmiE said...

motif kita sama, tp mungkin kedudukan yg berbeza.. hehe.. cute kitten btw.. (^^,)

Dak Wan said...

huh? Teman nie ber blog sebab suka2 jewr. Hahaha.

FiFFyMaFiA (",) said...

ya, motif aku blogging dlu nak release tension. skrg jd hobi lak. ekekek

yangyuyu said...

sy memang rasa melz hebat..

org kata mata pena lebih tajam dari kata2..skang kita tukar instead of guna pen, kita guna keyboard komputer

touyakaruma said...

AKu motif utama emmmm errr itu errrr ERK ???? Selama nie aku takda motif ???

black_mel said...

melz...aku blog bukan kerna duit...hahaha...xde la..tpu jer...
nama pun sama kn..mesti la motif dan matlamat sama..+boleh hilangkan boring..

Sharinginfoz said...

apa yang penting blog untuk fun.. bosan2 datang le....

nursarah87 said...

motif berblog adalah untuk 'jelajahi' dunia..haa, macam tulah..

Noorlaila Mohamed Nor said...

bukan aku taknak duit
tp aku start dulu tatau pun pasai nuff semua tu
niat cuma nak luahkan apa yg aku rasa
mcm aku menangis bila kena kutuk kat kelas
tp xleh nak luahkan kat sesapa
so aku tulis kat blog
bila tau pasai nuff dan dpt sikit
mcm bonus la

Putra Al-Maliki said...

betul tue.. kita perlu ade motif aka matlamat kenapa kita berblogging supaya kita tak lari dari matlamat yang kite tetapkan.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

hisham said...

bro..kawan2 tu termasuk calon bini la kut...haha

에마 said...

motif yg sgt bgs..hee
keep up bro! n thnx btw :D

beautiful_rose said...

berblog sebab duti?
uh,aku x berminat tntg itu...sbb tuh aku x letak sebarg iklan nuffnang.aku lbh selese begini.aku berblog sebab aku suke menulis dn meluahkan.aku suke berkongsi dgn kwn2 tntg pengalaman dn pndapat aku.dn plg pentg aku nak berkawn coz dlm dunie nyate aku x ramai kawan...mybe aku agak menjengkelkn pd pandgan org.sbb muke aku y kdg2 nmpk agak serius menyebabkn org2 menilai aku sebagai manusie sombg dn x berperasaan...

sory teremo di blog ko.pape pon stp org de pendapat dn sebab sndr mengape mereke berblog..... =)

Irine Nadia MaRceLLo said...

eyhh..cop2..nape empat2 motif tuh sume sama ngn motif2ku?haha:D
dan2 je:P

Eyriqazz said...

U r rite...Setengah2 org taknak mengaku salah satu motif berblogging adalah duit!!Siapa yg taknak duit kan?

Farhana said...

Ku berblog sebab curious.. First time dulu mahu mncuba sesuatu yg jadi trend skarang.. Ape itu blog? Bila dh start blogging, slowly dah mula ada arah tuju.. Mahu cari kawan, mahu jadi tempat luahan, mahu jadi tempat mnimba ilmu.. Macam2 ade dlam dunia blogging.. Kan??? Boleh gak jadi tmpat cari jodoh.. Hahaha.. ;p

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

bgs..
ak da lame nk wat sal nape ak brblogging..

Mr. Cuz said...

best2..duit no 1..ahakz..

chokio_nia said...

mle motif lah ko melz..ahaks..men2 je..

aku berblog mle2 sbb buhsan tatau nak watpe..tp pastu tukar jadi tempat aku nak cte menda yg aku rase lawan n ape2 persoalan yg ade kat benak aku ne, aku leh utarakan..haaa.

pastu, da de kwn2 ne, aku leh balja lak..sbb aku mang noob psl it ne..jadi blog2 ne ajar aku gak la..okeh melz??

Mr. J @ pengerindu.com said...

w\ah wah wha... sama motif utama . hakhak

░♥si lampu neon♥░ said...

tak terlintas buat duit ;)

tapi cume niat aku nak lepas geram kesumat aku yg terpendam dalam dunia maya.

~@k1 is @utuMn!~ said...

ummmm..
blogging kerna trend?
bley g2??
hahha..
blogging tok meluah kn rce n cerita...
klu ad yg bce... ALHAMDULILLAH..
ad yg komen... SYUKUR...
make money?
yes also... =D

ok x cm 2?

cikTi said...

betol2,.
wlwpon kdg2 ak pkai tlis ape ak nk,.
tu yg x enak tuhh

zan-xray said...

blog juga tempat simpan khazanah kenangan dan foto2..takut ilang tah ke mana tak jumpa ada la gak benda nak tengok2 nanti

jane said...

kenapa??

ade satu dlm kepalaku..

aku boleh baca bila aku hilang ingatan suatu hari nanti..

hidup ni pnuh rahsia..
smg apa yg aku tulis di alam maya ni dan diari aku dgn apa yg aku alami ni, dpt la aku dapat baca bile nikmat kesihatan tu Allah tarik dariku one day nanti..

sekian..

Ejay said...

mengambil tema blog kamu...

aku blog utk sharing
sharing is caring

simple as that

+akufobia+ said...

nak hebat kena buat perkaraperkara hebat.

unwanted said...

pertama kali tujuan aku uta blog dahulu adalah untuk berkongsi apa sahaja yang aku tahu.
kemudian baru slow2 masuk bab duit.
sekarang kedua-duanya adalah sma penting..:)

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo