First Time Dapat Surat Cinta

Dec 16, 2009


Gelak guling² aku pasal benda ni , tapi dalam hati OMG Wtfish MF kantoi miahaha. Surat Cinta tuh kan ibarat surat saman ? Ye tak . Siyes aku dah banyak kali kena tahan ngan polis mungkin sebab muka aku desperate ? miahaha lantak pi la. Nak kata dorang tengok muka aku macam budak² , fuh jauh sekali . Sebab ada orang cakap bila nak kahwin dan ada plak tuh cakap muka aku dah macam bapak orang. adui lantak la . Tapi sememangnya aku mempunyai lesen yang halal untuk memandu di jalan raya .

Aku dapat surat cinta di Bandar Tasik Selatan . Kes pagi ini terjadi apabila pagi² aku sebat Roti canai kat kedai pakcik kedekut tapi hari ini dia baik , Standard Rm 3.30 tapi dia modify Rm3.00 huhu save aku Rm0.30 kat situ . Lepas makan jer terus gerak pi office menaiki motor aku . Hehe dari rumah ke Office ada la 1km je . Semangat nie! miahaha . Aku menaiki motor tanpa helmet bak kata orang kepala keras , ah iyolah tuh melz . Aku belok kekanan dan kekiri dan kekanan akhirnya kekiri aku ternampak dua berader polis tengah syok tulis surat cinta kat kereta .

Dengan Cun dia lambai aku macam aku drebar teksi . Takpa aku tetap berhenti sebab aku cool ! miahaha . Terus dia tanya helmet mana ? Aku senyum ( sebab salah aku! ) pastu dia tanya IC , Lesen . Terus laju aku keluarkan ( nie aku taksalah ) miahaha . Pastu dia tanya aku RoadTax . Ah sudah , dalam otak aku fikir "janganlah kau nak mati time² camni" Aku bukak jer seat terus aku tengok dulu sebelum dia tengok dan terpapar JUN 2010 . Wah satu jer la kesalahan aku miahaha .

Lepas tuh terus aku Roger dekat GengBloggeR dan terjumpa la Cintakusetia yang mempunyai entry tak pakai Helmet! aduh Terasa pakcik na! hahaha. Aku nie dah la tak pernah kena saman . Tup² kena saman pastu polis tuh boleh cakap RM300 kalau tak pakai helmet . wtfish aku cakap dalam hati jer na ! , terus Cintakusetia cakap kat aku kena RM70 jer kalau tak pakai helmet . Fuhhhh lega aku! oit takdelah luak mana duit Nuffnang aku miahahaha .

Aku curi dari google haha tak ingin aku nak snap surat aku tuh

So Lastly aku nak cakap "Dah akhir² tahun ini elakkan berjumpa abg polis sambil membuat kesalahan ataupun muka bersalah" Kerana depa nak abeskan surat cinta na. Aku boleh lupa plak yang sekarang dah dekat nak abes tahun dan satu lagi kerana duit mu begitu berharga haha

Notepad : Takpe Melz Pengalaman bayar saman ye tak ? (sedapkan ati) hehe

60 Comments:

sue said...

syoknyeeeee dapat surat cinta...hehe "ala...dekat je" hik3

Melz said...

Sue : sampai hati ang :( haha

sue said...

ok la tu rm70. baru 30% dr wet nuff kan.hahak.

aLeen aVriL said...

hahahaa..sian melz..xper 70 henggit jer...

zack zukhairi said...

alah melz, ko baru dapat sehelai. aku da banyak da! haha!. polis memang syg kite. bnyk surat cinta die bagi.

Mr. Cuz said...

kesian ko melz..hahaha tu jer mampu aku cakap..hahaha
aku pun paling tak suka jumpe polis..ade jer point die nak cari..aku ni wlupun de lesen semua bagai tp kalau roadblock tu ttp aku lari..wakaka naim menyampah plak aku nak lalu roadblock ni..haha

asna cute said...

haa tue la kaya sgt kan dh kena saman hehehe~

lina said...

tapee,
surat cinta tu bleh bwat kenangan and pengajaran supaya pakai helmet bila bwk motor.
haha.
;P

Farhana said...

Wahhh.. Teringin gak nk dapat surat cinta.. Tak penah merase feelingnya dpat surat cinta.. Huuu.. ;p

~ polis skang sket2 jek nak saman.. ku tak faham btol.. tak leh dah gune taktik ngorat 19 petala daku.. haha..

Melz said...

sue : kalau Rm70 . dah bukan 30% kot haha 15% la jawabnyer hihi

Melz said...

aLeen aVriL : tu la..nasib baik RM70 .lepas nie boleh buat lagi miahaha cetttt

Melz said...

zack zukhairi : hoh banyak bro ? gila kau . aku baru dapat satu dah macam tapir jumpa semut .adui first time katanya hahaha

Melz said...

Mr. Cuz : aku pernah nak lari dari polis time aku kat jb..last2 dia angkat cota ketuk cermin kete aku . hahaha gelabah aku patah balik miahahaha

Melz said...

asna cute : waaa suka lak dia.. :(

Melz said...

lina : baik! lepas nie aku beli nasi lemak pun pakai helmet! wakakak

Melz said...

Farhana : hooh jangan cakap teringin..kang dapat betul2 naya beb :) hahaha

Mr ProPiTo said...

sian [dot]



tu je yang aku ungkapkan..huhu

Melz said...

Mr ProPiTo : hampeh kau..

sue said...

ape lak. 30% la...15% duit surat chenta. 15% bhg aku la bro...ahhahak

Melz said...

sue : wakakak mati aku ! miahaha

Mr. J @ pengerindu.com said...

rm70 ... boleh belanja kfc tu klu tak kena smn.

arnamee said...

alolo Melz, ciannyer. ni bukan jatuh chenta,jatuh tangga;p

p/s:MELZ, KOMEN AWAK tntg yg berdomain sgt2 dialukan diarnameedotcom

Liyanaa. said...

aku ingat surat cinta yang waktu zaman kanak² dulu macam ada syair syair gitu

' wajah my manis umpama bulan, kulit mu putih bang kulit angsa tapi gigi mu rongak T__T

itu surat cinta pertama aku bg dgn lelaki pertama yg aku suka ( masa tu darjah 3) wahaha apa ni ni cerita surat cinta kene byr ;p

Mr. Cuz said...

baru ko tau takut dgn polis..wakaka.. polis zaman sekarang ni mmg agak agresif..huhu

Melz said...

Mr. J @ pengerindu.com : tula pasal baik aku makan kepci 'sorang²' miahahaha

Melz said...

arnamee : nasib baik jatuh tangga jangan jatuh Lift. miahahaha

Woraite :) mel usha jab lagi na

Melz said...

Liyanaa : hahaha tajuk tuh penting kan! maihaha.orang mesti teringin nak baca..last2 hampa . yelakan mana la tau kot kot 'melromeo' yang jambu nie bagi tips ngorat ke ayat jiwang ke . miahahahaha

last2 hampa ngan aku la nie :P

Melz said...

Mr. Cuz : aku kena kepung ngan polis tuh . hehe time tuh kol 2 pagi kot. dalam kete aku punyalah banyak spanar. sebab nak gi repair kete abg aku kat bandar.haha

tapi takde apa . aku cakap aku salah tak pasang "P" miahaha..pastu dia cakap ek eleh kau nie . dah bak sini ic..tapi time tuh tak kene saman..ntahlah hahaha

wawa said...

hehe....oke la tuu...
tp kan kamu jgn la pkai helmet sbb xnk kene saman...pkai helmet sbb syg nyawa tu.....jage lah elok2...hehe=)
ingt juge owg tersayang ye encik mel...

Melz said...

wawa : owh betul juga ! dah lari menyimpang nie niat mel ;( thnx wawa coz mengingatkan diriku huhu

siggplus said...

padan muka..hahaha

black_mel said...

melz..hahaha...xpa2...tak terasa pun kena saman tu kan..duit nuffy pun x luak.....hehe..

izzahfarhana said...

aha melz pun nak dapat surat chenta gak.heh baru pagi tadi anta appeal letter.pergi la mntak kurang.bayar cpt2 jgn tangguh kang xleh mntk krang

[s][u][e][h][a][n][n] said...

lor..tul2 ingat dapat surat cinta dari ahaks :) apa2 pun lain kali x mo buat lagi.. ok

nyna said...

ahahahaha.
pdn muke.
jimat 30 sen kat kedai pakcik kedekut,tapi last2 70 melayang.aahaha.xpe2.kalo 300 lagi menjawab.

naseb nyna xde lesen.bekali2 kne pkse ngn mak ambik lesen.tapi takot.
dan satu kelebihan ye dsitu.xde dpt surat cinta puitis dr abg polis.aww~
;p

YanTzYanTtiE said...

terbaek la =p

░♥si lampu neon♥░ said...

oo ko KL ke..ingat jauh sgt cehhh

xyncaholic said...

bila lagi nak bayar saman klau tak lepas kene saman..miahahaha..

ahleng ariKen said...

ko try pujok..boleh lg tuu..aku dpat kurang RM50 je...

pastu kali kedua aku dh tak bayar sampai skarang...

cikTi said...

c0mel btol la kott surat cnta ko tuhh,
xleh byg akuh,.

anggp je lau xdek rejeki kan,.,

~@k1 is @utuMn!~ said...

ak x sempat bce al.. bz tol..
tp ak taw ko kne smn kn??
ok2!
gud luck!
ahahhah

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

aloh
cian nye ko melz..
tu la
esok2 pkai helmet..
kang dapat 2nd luv letter..
naya nk bayar t..

touyakaruma said...

aku ingat nak kutuk ko memandangkan aku pun nyaris-nyaris dapat surat cinta jadi tak jadilaaa nak kutuk ko .

tirah watif said...

wohoo..
sy pon penah masuk court jugak
sebab ni jugak
terkesima tengok abang polis lambai.
hahaha

x-po said...

hahaha anggap je la ko derma kt brader polis tu..hehe

beautiful_rose said...

kne saman??? huhuhuh aku x sgup nnt ayah aku bising smpi ke sudah......

maisyara pot! pot! said...

surat cinta? hehehe... polis uh jatuh cinta with u arrr... bls ar surat cinta uh balik... hehehe...

Nedy Nadia said...

pengalaman tu berharga. hehe. aku kalau nampak abg polis mesti cuak tetibe. pdhal tak wt salah pon. misai tebal kot. haaha

chokio_nia said...

hahaha..melz2..aku smgt ne nak bace..sbb pena ingat ko ckp takkan publish hal cintan bagai..skali saman ke..adoi..

pemandu cute said...

Nasibla kan.. Sedia je la duit..

Dak Wan said...

Teman dulu zaman bebudak pernah gak nak kena saman tak pakai helmet, tapi bg alasan sebab tgh test motor, seb baek kat area depan rumah dan kebetulan plak motor tu motor stok cari makan, harap enjin dgn seat jewr yg tinggal. Selamber jewr teman cakap baru lepas accident. Last2 polis tu cakap, kalau ye pon, pakailah helmet. Jgn nampak kurang ajar sgt. Sebab kesian, polis tu kasi lepas pas warning tu. Pastu serik dah tak pakai helmet. Ekekekeke.

ada.m0khtar said...

romantik tul ayat surat cinta tu.. =)

unwanted said...

haha.
aku pun pernah gak dapat surat tiba2 ni...kes helmet la..:)

Melz said...

@zack zukhairi

pergh baper helai tuh..tape ke tak bayar

Melz said...

@lina

baiklah akan mel jadikanya kenangan terindah haha nak potostat!

Melz said...

@asna cute

asna la kaya.mel bese je :(

Melz said...

@Mr. Cuz

kesian je ke bro ? payung la sikit miahaha

wazy said...

Dulu aku kene gak saman sebab tak pakai side mirror kat motor,isk3 sib baik rm50 je

Melz said...

@wazy

50 pun duit tuh bro :) haha

Make Dreams said...

its a letter from your friend?why it is so shabby?

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo