Cerita Cinta Kita

Dec 7, 2009

Aku kehulu - kehilir dengan tanda tanya ,
Tanda tanya yang tiada jawapannya ,
Tapi aku masih ingin mengetahuinya ,
Rupa²nya aku teringat pada dia ,
Dia yang pernah buatkanku gembira ,
Gembira kerana aku pernah bercinta .

Aku hiburkan hati ini dengan kenangan lama ,
Darjah 5 kita jumpa tapi aku was² dengan dia ,
Aku buat macam kita tak kenal siapa ,
Ego aku membuatkan aku terlupa ,
Terlupa kerana aku tidak pernah menyapa ,
Dengan tiba² kau hilang entah kemana .

Tetapi Form 4 kita boleh terjumpa ,
Teringin sungguh aku mengingat namanya ,
Berkerut dahiku untuk ingat kenangan lama ,
Kenangan lama yang tiada guna ,
Namun aku nekad untuk bersamanya ,
Bersamanya untuk kali pertama ,
Akhirnya aku dapat bercinta .




Cinta tak semestinya semuanya indah belaka ,
Ada kala kita sedih , marah , benci dan gembira .
Gembira yang membuatkan kita tertawa ,
Sedih yang membuatkan kita berduka ,
Marah yang membuatkan kita menghina ,
Benci yang sememangnya buat kita derita ,
Namun kita tetap bersama sehingga tingkatan lima .

Cerita a , b , c semuanya seperti sama ,
Yang berlainan hanyalah pada sinopsisnya ,
Sedihnya kerana kesilapanku bermula ,
Dulu aku banyak buat salah kepada dia ,
Salah kerana tidak mengendahkan dia ,
Maaf² itu saja yang aku kata ,
Namun aku ulang dengan tidak sengaja ,
Tiada guna jika aku ingat kerana dia sudah tiada .

Tiada gunanya jika aku bercerita ,
Ending yang tak berapa enak dibaca ,
Apabila kau pergi kepada dia ,
Aku lepaskan kau dengan hati yang terbuka ,
Kerana kau pernah buat aku gembira ,
Tamatlah cerita cinta antara kita .
Terima Kasih Lin untuk semuanya :-)

51 Comments:

LORD ZARA 札拉 said...

dapat merasa cinta itu juga sudah cukup bahagia daripada orang yang tak pernah merasa langsung ertinya cinta~

iamsoeffinghot (SO WHAT??) said...

ini utk lin ke? lin ni ade lg ke x...

♥miszluna™ said...

kau pun ade cerita cinta :)


love to make friends!

cryingangel said...

mel comel bila jiwang...hehe

Melz said...

hahaha saje je layan feeling time 3 pagi semalam . miahahaha

♥miszluna™ said...

aah kn..

comel gila bile ko jiwang..

haha
ayat2 dr hati

Melz said...

huahua :P yeap tulus dari hati dan tulus dari ingatan aku :)

BULLET said...

ko layan jiwang bro...sabo2

Melz said...

Bullet : hehe dah lama x buat puisi :P ( Puisi la sangat benda nei ) miahaha

에마 said...

sedihnya T___T
tsk3...melz jia yo!!!

aNiSa hANg tUaH said...

tiada guna aku mati kerana dia?

hmm~

Melz said...

에마 : <--- apa nak panggil nie ? miahaha

jia yo!! tuh apa ? :D

Melz said...

aNiSa hANg tUaH : hahaha tuh saje je nak selitkan entry lama :P miahahaha

black_mel said...

angau ker melz?hehehe...calling2 la dia...malaysia ni kecik jer..

eiy_Da said...

comelnyer u heheh..
sweet like lolipo..hahah..:P

Cik aiNa said...

sob...sob..
nanges tersedu sedan aku bace puisi bermadah ini..hee.

Melz said...

black_mel : saje je aku buat entry nie . mengingati orang yang pernah buat kita gembira .. miahaha

Melz said...

eiy_Da : miahahaha lolipop makan2 abes terus :(

Melz said...

Cik aiNa : ahhhhhhhhhh itu semua dusta! miahahaha

QQQ said...

aduh puisi geli2!~

:>)~~~

Melz said...

QQQ : jangan la geli . penat aku bahas tuh miahahaha

aLeen aVriL said...

aiseh LIN name diew?aku kah org itu??
perasan sunggoh kan..??

huhuu...thniah kerna melz dpt merasakan cinta bersama dengannya...
biarkan saja diew pergi dgn pilihannya....

tuhan bakal sediakan yg lebih baik dr nya tuk Melz-insyallah..amin.

Melz said...

Aleen : kata² semangat untuk mencari yang lain ! miahahaha terima kasih aleen ! hihi

♥miszluna™ said...

kau memang seorg yg puitis..

aku yakin puisi ko yg ko hantar ari tu mesti dpt nye..

insyaAllah..


err..
aku xreti pon nk bpuitis bagai mcm ni..

*clap*

Melz said...

♥miszluna™ : huhu macam takde respon :( ntahlah

bunga ;D said...

boleh tahan..;)

Melz said...

bunga : thnx :)

ieQa sWetLuv said...

biarkan hari semalam berlalu pergi..anggap ianya kenangan terindah yang pernah terjadi..
n jd kan pengajaran bg segala kelukaan yg trpksa dihadapi.. nikmati sepuasnya apa yg berlaku hr ini, dgn pnuh senyuman, kyakinan n kbhagiaan, bina keazaman n ksungguhan utk hr esok, spy sgla keinginan yg diimpi trcapai kelak..

mungkin Tuhan nk beri yang insan lebih baik lagi utk Mel.. insyaAllah.. =)

eyriqazz said...

Wah2,mmg jiwang melromeo.Skarang dah jumpa pengganti ke?

Melz said...

ieQa sWetLuv : wah ieqa sudah 2x saya ulang. penuh makna disitu :) hehe terima kasih

Melz said...

eyriqazz : belum ! :))

siggplus said...

musim mengawan!
hehe

anwaruddin said...

masing masing mesti ade cerita cinta ek? ;D cinta itu buta dan pekak. haha

Melz said...

siggplus : waklu mengawan ..haha deNg

Melz said...

anwaruddin : Speechless :D miahaha cinta itu pekak..jarang dengar

hBz said...

Wah..fajar kian menyerlah.cinta bia beribu.try mana yg sempat.

[s][u][e][h][a][n][n] said...

wah2 bpe lama ko ambik masa nak tulis puisi yang penuh bermakna ni melz??????

syahadu plak baca...hohohoho

Melz said...

hBz : weh terbalik dah kau nie . hahaha cinta bia beribu. gila romeo aku :)) hiih

Melz said...

[s][u][e][h][a][n][n] : 2.45 pagi - 3.00 pagi miahahaha tapi ada typo sket la nak dapatkan sinonim tuh payah sebab keyword berlainan kadang2 hahaha

ZihNuN FaTiN said...

Mesti terharu cik lin tu Mel igt lg kt die..hihihihi..:p

Melz said...

zihNun : haha ketawa berguling² mel :P tadelah entry nie saje² teringat kisah lalu hihi :)

«♪Ruff♪» said...

ko pun ade kisah cinta...hehehe
siap buat puisi lagik..smart arrr...
ngeee

Melz said...

Ruff : ish mestilah ada .miaahaha takkan la aku gay semalaya =))

||| PöJìé PööH ||| said...

Awat cam sedih jer..
1st time tgok Melz bpuisi bagai..
Hehehe.. Usah sedih² k..

Noorlaila Mohamed Nor said...

nice!
ikhlas dari hati :)

Melz said...

||| PöJìé PööH ||| : eh banyak dah berpuitis.. tuh usha kat LinkWithin hahaha

Melz said...

Noorlaila Mohamed Nor : dari jantung pun boleh yunk hahaha

Mr. Cuz said...

lin tu spe bro??hehe kekasih hati lama ker??indah sungguh ko bercinta kan..tu la sebabnya aku nak ko carikan aku sorg..wakaka

Melz said...

MR.Cuz aku kena cari plak. aku tengah mencari jgak nie. miahaha kau buat gambar kau . tulis "saya masih single , jika mau saya sila amek borang kat tepi toilet " hahaha

eiy_Da said...

xmau lilopop eyh?..nah amek madu cap 8..hahah suke la tuh..:P

Melz said...

eiy_Da : tamo . tak sedap hahaha madu ? cap 9 takde ke

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo