Perempuan & Kereta

Nov 13, 2009

Haha. Pada kaum Hawa , ini bukanlah suatu diskriminasi ok !Neway korang layanz :)

Aku ingin bercerita mengikut pengalaman aku di jalan raya. Yang sememangnya aku kadang² menyumpah ataupun abang aku sendiri yang menyumpah. Tapi kadang² cara nak marah itu terbantut bila terlihat pemandunya :) keh² adakah anda faham ? ok jom kita teruskan.

Bukan apa , cerita yang aku nak ceritakan ini mestilah berkait rapat dengan keadaan di jalan raya. Haha berkata tentang jalan raya pula mestilah berkait rapat dengan kenderaan . Mostly yang aku tengok telah ramai manusia yang bergelar perempuan yang kini sudah pandai membawa kereta .

Yea . pada perempuan yang sudah memegang lesen P , wah kau sudah bangga dan kau peduli apa orang nak cakap sebab kau pemegang lesen P (perempuan) kau bawa kereta huahua pun dorang faham yang kau (P) kalau kau tersilap pun paling kuat dorang akan hon ajer. Pekakkan telinga sudah .

Fauziah Nawi

Haa yang aku nak bercerita ni , bukan pada pemegang lesen (P) take note disitu ! tapi aku ingin bercerita yang memegang lesen Penuh dan Perempuan . Aku bukan apa , kalau memandu tuh ada ke depa tengok Side Mirrow ? apa korang ingat nak buat Side Mirrow tuh perhiasan kereta sahaja kah ? Hahaha (opps dia dah marah)

Okeh aku teruskan lagi. Korang bagi Signal Ke Kanan atau Ke Kiri , itu bukan bermakna korang dah cukup syarat untuk masuk ke Line kiri atau kanan . Step yang perlu korang ikut adalah melihat Cermin Sisi dan Cermin tengah untuk melihat sama ada ada kereta yang menuju ke laluan itu atau tidak . Kemudian gunakan Signal dan melihat kembali Cermin Sisi untuk memastikan tiada halangan.

Haa kan abang traffic dah bagi tips membawa kereta menggunakan Cermin Sisi ! :) muahahaha so kat sini bukan nak marah ( eceh buat muka la tuh ) meh² sini aku bagi coki² :P Just nak remind jer. mana la tau kan korang dah lupa step² membawa kereta..Uhuks

Just my 2cent kalau nak maki ? Lai abang Beta balik ! haha

55 Comments:

Cik aiNa said...

sesungguh nyerr...aku masih fail lagi memandu kereta..hahaaa.

Melz said...

Cik Aina : kau takde lesen lagi ke babe ?

s h a r v i na said...

boley tahan entry u nih! ehe..
P i da dekat setaun tamat..
and i bwh kete i tgk mirror oke!;)

mmg ade human yg xtaw nk tgk mirror ni..
kekdng i pun tension!mcm xtaw bwk kete je..
de2 tuh msk tnpa bg signal..tu lg la mcm haram!kang xpsl2 da accident..
btw, bkn hanya pmpuan buat mcm tuh oke..kaun adam u tuh byk je yg wat mcm tuh..
lalala..

cryingangel said...

sy ade lesen pun bapak st still x nak naik kete ngan sy...hoho..x mahu tu satu masalah...siap tanya lg...makan jalan x....laju berapa bawak....hoho...cm tu nk gi kl mahu 3 jam kalau bapak ade kt sebelah....ish...tp sy ni pemandu berhemah...pemegang lesen P yg bagus...ekekek

Namiedagreat said...

ni suma berdasarkan pengalaman ke melz?...keke

Melz said...

sharvina : keh² okehokeh..i know laki pun ada..tapi mel sebagai laki jarang nampak depa bawak tak tgk side mirrow dan selalunya terkene ngan pompuan bukan lelaki..kah²

tau xpa..kalau x bagi signal...lagi rasa cam nak langgor ajer :P

Melz said...

cryingangel : uit camtuh sekali na ? hahaha tapela kot dia nak kamu berhati² dan terus berhati².. menegur itu tanda sayang hahaha..teruskan menjadi pemandu berhemah :P

Melz said...

Namiedagreat : Pengalaman nak eksiden kerana pompuan yang bawak..sakit ati den..kalau eksiden ngan dia tape jgak..boleh kenal² :P muahahaha

opss kelaut dah nie

eyena said...

hahai.. tapi aku bukan dalam golongan perempuan.. err maksud aku yg bawak kete tak tgk side mirror tuh laa..

haa kekadang aku pon tak suka ngan mereka yg bawak kete buat jalan mcm bapak diaorg punya..

past tu bila jadi hal buat alasan sbb diaorg pempuan! eh ko saman jew pempuan iteww..

opss tetiba aku emosi ngan pempuan.. maaf2..heee

Mohd Hazri said...

aku memang pantang kalau jumpa pemandu tak berhemah ni. sama je laki ngn pompuang, cuma pompuan lebih cikit.. nak marah tak sampai hati. heee

aLeen aVriL said...

aleen plak..bwk kete mang bole...mang da ade lesen..tapi mang takot2 lagik ler.....tp takot2 klu memandu d KL saja...klu d kmpong...aleen xde takot da ler..sbb da bese gn pemandu2 d kmpong...dorg xde ler cm pemandu2 d KL nih...huhuh..

anda yg bgelar pemandu sememangnya da tahu sgt gn sikap pemanduan pemandu d KL nih...huhuu...

tp aleen bwk kete pg-balik keje jer..klu nk jejln KL..baik aleen naik komuter ajer....takot ler nk drive...ari tuh p servis kete pon nk tgu org laki2 tuh dtg sini dulu..sbb takot nk drive p saner...kene plak tmpat servis nun jauh d Cheras...xtau jln plak tuh..ngeeee..

waaa...melz silew jgn mara aleen tertaip pnjng2 nih...
maaf kn hamba ye melz.

tricksrex said...

hahaha..aku kenal sorang ppuan macam ni dan aku sentiasa elakkan naek kete ngn minah ni..muahahahaha

kEy said...

ekeke~
atok aku terel bawak keta!
serius!
kal0 aku blaja ngan die sure aku kne saman speed sbyk 800 kali~

~@k1 is @utuMn!~ said...

sy mmg lesen penoh dan pemandu berhemah ok!
side mirror...
side road...
sume ak pandang!
cet ko melz...
nk diskriminasi! heheheh

||| PöJìé PööH ||| said...

Xkisah lelaki or perempuan!
Tp paling bengang kalau la,[i bawa kete, xreti nk bertoleransi dan penting kan diri..
Especially Kelly Ng!

♥miszluna™ said...

aku x tergolong dlm kumpulan yg ko ckp tuh..

haha..
jom race nak?

misz benida said...

org laki pndu ngan pro nye smpai kdg2 aku rse die org blagak je drve kete..nk ptong ke msuk mna2 simpang pon men trjah gak..hahaha..

s h a r v i na said...

tapi,
saya slalu nmpk lelaki yg bwk mcm kurng ajar..xtaw nk ikut undng2 nih..
pmpuan plak, de2 tuh slow sgt..
mmg la ade yg xtaw tgk mirror nih..
tp kn, knp slalu je kalo yg drive x btl mst org ckp 'ele, mst pmpuan nih!'
t mula la potong nk tgk..tup2 btl!
'haa, kn da ckp!'

saya slalu dgr dialong mcm nih..bila naek kete dgn laki2..
ekceli for me, pmpuan nih dia rive tkt2 sket..
kurg confident! kn kn? ;)

Mr. Cuz said...

pompuan mmg ske buat cermin2 kt kete tu tempat nak berhias..haha
klu ko xbg die cermin cc tu pn diorang leh bwa lg..cye la..huhu

x-po said...

perempuan mmg leceh time bwk kete..tulah hakikatnya..kaum pmpn jgn nk nafikan lg..haha

DilOt said...

pd aku lelaki ke perempuan same je..sebab aku jumpa rmi lelaki yg mcm tu....hehe..peace..=)

--siLEnt_ 5iLh0ueEtte-- said...

pndangan incik silap!
-pompuan suke sesangat tgk mirror~ (actually tilik diri diorang) hehe... (pompuan2 sume, jgn mare)

cybernetic88 said...

yeah aku kalu bwk kete men lnggr je smua. haha. tp dlm game ok. hahaha

papehl PLEASE patuhi jalan raya bg yg pompuan k. laki ok je. lalala =P

Melz said...

eyena : wah bagus kau bukan antara mereka² yang aku tak suka :P muahahaha.. neway nak saman tuh pun kadang² hati ini tiba² dinodai kerana beliau seorang perempuan :P muahahahah boleh?

Melz said...

Mohd Hazri : tula kalau laki buat.. aku panas kalau dia wat dono ( 10cent ) jer..hah..mmg macam² dah aku tunjuk muahahaha..tapi kalau pompuan nie..buat muka 20cent (mahal sket) nak marah pun x sampai hati..yela mahal kan ? muahaha

Melz said...

Aleen : Di Kl mmg xbest kalau bawak Keter..serious mel cakap..sebab kalau silap jalan..mmg nak pusing balik mmg jauh sangat²..lagipun contractor yang pasang tiang signboard nie sengal...dah dekat baru nak bagi tau..hahaha..neway GPS aleen ! muahaha...

Melz said...

tricksrex : bagus ! elakkan..kalau kau terjebak kemalangan ngan dia..bahaya ! muahahaha nanti kau akan berasa "serbasalah" dengan dia :P

Melz said...

kEy : hahaha atok aku plak power bawak motor..jom sekilo ?

Melz said...

~@k1 is @utuMn!~ : Ala aki..diskriminasi sekali dua ajer..kah kah kah..esok lusa melz buat lagi.. mau :P dan bagus lah aki bawak dengan cermat dan berhemah..keh² :P teruskan membawa sebegitu yea

p/s i support you from back

imHepPie said...

haha seb bek xde lesen kete lagi so xdela marah hik2

imHepPie said...

haha seb bek xde lesen kete lagi so xdela marah hik2

Melz said...

Pojie : sapa Kenny Ng tuh ? wakakka kalau dia popular pun malas mel nak amek tau :P muahaha

Melz said...

miszluna : hahaha bagus so xda la aku nak nyumpah² muahaha.

neway cakap jer

1. baper kilo ?
2. Kat mana ?
3. Kete ke moto ?
4. baper riban ?

muahahaha

Melz said...

misz benida : itu kaum lelaki yang tiada otak dalam pemanduan..depa ingat nie tempat race ka ? hahaha

Neway kita bincang topik pompuan..muahahaha sebab tuh yang aku nampak pada pompuan lately :P

Melz said...

s h a r v i na :

'ele, mst pmpuan nih!'
t mula la potong nk tgk..tup2 btl!
'haa, kn da ckp!'

wakakkakaka betul ! aku selalu gunakan ayat nie kalau duk belakang kete yang selow + nampak rambut panjang² tuh...muahaha

Melz said...

Mr. Cuz : DeNg...Cermin berhias..boleh diterima pakai :P muahahaha nak nak kalau dorang dah lambat pergi kerja... mau je dorang bukak screw side mirrow tuh

Melz said...

x-po : wakakakak thnx weh support aku untuk entry nie...kau pun dah cakap camtuh...apa lagi..mesti berbuih pompuan² di luar sana kepanasan :P

Melz said...

DilOt : yeap pada aku pun...tapi aku plak asyik nampak pompuan camtuh..muahahaha so kira 2x5 jer la

Melz said...

--siLEnt_ 5iLh0ueEtte-- : erk selalunya dorang suka tgk cermin tengah kalau nak tilik² diri tuh..muahahaha...am i right girls ?

Melz said...

cybernetic88 : ayat membakar lagi kepada girls².. muahaha yeap the main point is : Berhati-hati di jalan raya na..jangan bawak macam main game !

Melz said...

imHepPie : takpe..nanti kitorang tunggu kau ada lesen...kene marah jgak ! muahahahaha xleh terlepas :P

Jogger said...

huhuhuhu.... betul la. tp lagi satu kan, org pompuan (x semua yer), suka bawak pelahan kat lane kanan. penat aku kasik highbeam + hon + signal... tp wat x tau jer....

kalo aku potong belah kiri, kater kurang hajar. maybe ko leh wat entry psl tu plak...

Melz said...

Jogger : eh aku rasa yang pasal tuh dah ada orang buat entry.. LuthTextile.com ntah aku lupa.. hahaha

tapi betul jgak ..aku pernah tekena kat highway.. muahahaha tak de la highway jauh sangat..just nak skip jalan sesak ..tu pasal aku guna highway.. neway depa wat macam line kanan tuh line kiri..wakkakaka

kenderaan berat dikiri yer ;P

Nedy Nadia said...

blh bukak kelas memandu la ko melz. haha.

Melz said...

Nedy Nadia : eh boleh ajer :P hahaha...sila amek borang kat tepi toilet tuh na..beli 20cent jer..cakap ngan makcik tuh..muahaha

Lizz said...

side mirror tu mmg penting tp mmg ade yg type xtau tgk before belok. seb baik aku xtergolong. hahahaha

aLeen aVriL said...

owh melz...aleen xmampu lagik nk pakai GPS tuh....huhuhu

Melz said...

lizz : ceh..takpe nanti aku buat kau tergolong pada entry lain na :P muahahahaha

Melz said...

Aleen : owh sokey..beli map then :P hahaha bentang lebar2 hahaha

FaRRaAquA said...

Peh, sadis mendengar nyer~ Pemandu lelaki pOn same... Memandu sambil hisap rOkok, ber-telefOn, berbual mesre dgn psgn di sblh, keluarkn tgn dri tinggap. Org belakang ber-cinte fOllow dri blkng.. Oppppsss. sOri~

Melz said...

FaRRaAquA : hahaha suatu penjelasan yang cukup murni :P i lioke .. nie nak kene bagi MelzPoint nie kah kah kah :P mau ?

s h a r v i na said...

ahaha.. kn i ckp!
you u agree..ehe..
slalu sgt2 dgr laki2 ckp mcm tuh..tp kekdng, btl!ehe..

biase la kn, sume de kelemahan.. ;)

Melz said...

sharvina : hahaha yang tuh kene agree

yeap u right.. mmg semua orang dalam dunia nie tak perfect... dan semua orang ada kelemahan.. eh cam sama je ? :p

s h a r v i na said...

ehe..
tu la tersame!
you tuh tiru2 i..bluek!

renewsyahh said...

betul3... rmai gak laki yg camtu terutama kat pembonceng motosikal... kadang main masuk je smpai motor terpakse brek smpai terseret kowt.. tensen2...

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo