Niat Dan Focus adalah segalanya

Nov 10, 2009

Setelah aku membaca dan membaca..melihat dan segalanya..aku paham apa perasaan orang yang dibawah..dan aku akan sentiasa faham apa yang korang rasa..kerana aku juga pernah mengalaminya !

Aku menulis tentang ini bukan kerana aku dah bagus..bukan kerana aku terlalu hebat dalam dunia blogging.. bukan juga kerana aku berfikiran negatif terhadap orang yang baru nak naik dalam dunia blogging..serious..aku berblogging untuk semua..

Yang masih baru dalam dunia blogging , mungkin kau berasa seperti terpisah dengan blogger yang lama...mesti kau cepat bosan kerana xda apa yang bagusnya berblogging..kau masih baru dan kau masih fresh..otak kau masih banyak yang belom menyampaikan..banyak benda yang kau harus belajar..sekiranya kau masih baru .. jangan lah kau terlalu bongkak dengan apa yang kau ada..rajinkan tangan untuk bertanya.. rajinkan mata untuk membaca.. rajinkan otak untuk berfikir..

Aku juga dulu di bawah..dan sekarang aku masih dibawah..dan aku kerap berusaha untuk ke atas..dan sememangnya aku nak korang juga ke atas bersama² aku..dan korang harus ingat orang di atas akan sentiasa megah berdiri ..biarkan mereka..gunakan akal dan mindamu serta sifat fizikal mu untuk pergi ke atas..Kita Berusaha untuk ke atas bukan ke bawah..

Namun begitu..ada juga suara² yang menyelinap masuk ke dalam mata ataupun telingamu untuk menjatuhkan dirimu..bagi aku persetankan semua itu..apa yang kita nak ialah Maju! bukan Mundur!..Dari situ gunakan imiginasi kamu untuk maju kehadapan..janganlah kau menggunakan akal untuk kau berfikiran negatif terhadap apa yang ingin kau buat..itulah keywordnya..

Ingat Kita dulu semuanya dibawah...dan kita akan tetap dibawah sekiranya tiada anjakan paradigma dalam diri..Zaman dah berubah bak entry aku DUNIA KITA DAH BERUBAH korang baca dan fahami isi yang tersirat..janganlah kau sesekali berfikiran kolot pada zaman ini!

Sekali kau jatuh , bukan bermakna kau jatuh selamanya..! tidak..ayat ini tidak boleh diguna pakai sejak zaman azali lagi...aku bercerita kerana aku pernah jatuh dan aku telah bangun dan aku tidak ingin kau rasa apa yang aku rasa selama ini..aku ingin kau semua maju dan maju seiring..kita berblogging atau apa sahaja
yang kita buat..Niat adalah segalanya..

37 Comments:

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

btol..
niat tu pntg...

Melz said...

thnx chenta kerana membaca :) hehe yeap niat adalah segalanya :)

||| PöJìé PööH ||| said...

setiap perbuatan bermula dengan niat..
ingat tuh!

|arieza| said...

sokong! heheh :) hidup Melz!

{lumut} said...

yup.
niat is the most important..

sifu melz!!
thanx utk entry neh.
ku suke.

x-po said...

nape ni bro? sape yg mau menjatuhkan ko ni? meh habaq kat aku..biar aku pi brain wash dia

Melz said...

pojie : yea u rite ;) hehe

Melz said...

arieza : thnx coz support this entry :)

Melz said...

{lumut} : haha mel sifu ? no la..belom boleh melabel diriku sifu :)

neway ur welcome :)
and thnx kerana suka :)

Melz said...

x-po : seseorang ;) hehehe tak perlulah aku reveal ttg dirinya..aku anggap dia datang dan pergi.. hehe

hBz said...

kalau ko cakap ko ni newbie lg..aku?adeh..okay.thanks.nice statement,good info, kredit la entry ni..

datang dan pergi...pasti kembali..tapi, silap la yg seseorang tu, melz dah pun taiko. +_+

Melz said...

hBz : yeap aku masih newbie..aku akan sentiasa menjadi newbie ;) hahaha sebab aku ingin belajar kepada yang hebat..kalau aku anggap diri aku dah besar.. susah orang atas nak mengajar aku..sebab takut kita melawan dia hehe

Am i rite ?

azizan4444 said...

alahai..nk niat jap..hahaa,

Melz said...

azizan : mana gambar kau weh ? muahahaha... neway yea pasang niat tuh

PeJuAnG HiDup said...

aku btul2 stuju ngn kata2 mu bro. bro, aku yg berada di bwh ni, sila lah dorong aku ke atas ya.

Melz said...

pejuang hidup : Boleh ajer bro.. aku pun masih dibawah..boleh sangat aku bawak kau sekali ke atas..hahaha

YobSumo said...

dah bunyi ahli politik berjaya ni!

eh btw, thanks la kata2 nasihat perangsang tu yek!

hBz said...

yeah..betul2..ilmu memang xhabis nak digali..tapi melz, kte kene ade jg title. spy tidak ditindas and ade jg yg hanye nak berkongsi ilmu pd yg tertentu je. mcm gathering yg bakal berlangsung kt genting ni, adeh, teringin bonar nak join.tp, pk2 kan aku ni masih baru..next time la..

suraya said...

yeah2. yang penting niat..

Melz said...

yobsumo : adeh...aku dak minat dengan politik..semua politik cam hampeh...mulut berkata² pemikiran hanya untuk diri..mengejar pangkat dan duit..aku dah pernah masuk politik.. muahahaha so aku tau dari segi perbualan..xleh blah

Ezzah said...

yup! agree with u! yang penting niat tuhkan..

"sahaja aku berblogging kerana......"
err...sila sambung! :P

Melz said...

hbz : betul kata² kau Hbz..Ilmu takkan habis digali...selagi ada hayat selagi tuh macam² ilmu yang kita boleh dapat..sebagai contoh..pengalaman yang kita lalui hari² buleh dianggap ilmu..iaitu ilmu bergaul dan ilmu berinteraksi..

Dan orang² dengki sentiasa ada dimana²..tipulah kalau kau cakap dalam 1 kelompok jiran..tiada yang berdengki..

neway jangan terlalu memikirkan keadaan hbz..teruskan niat kau untuk pergi ke sana..apa yang ingin diceritakan disana bukanlah tentang blog..tapi pengalaman :) Blog di dunia maya..Cerita di Dunia sebenar :) Sekianz.

Melz said...

suraya : thnx coz support this entry ;) thnx

Melz said...

Ezzah : hahaha okeh mel sambung na...

kerana aku ingin terus belajar dan menggali hanya menggunakan blog..

boleh? lalala

mindbreaking said...

waaa penuh dgn motivasi

Melz said...

mindbreaking : hehe sekadar bercerita menggunakan pengalaman :)

MsAnisSyahirah said...

saya pun masih newbie..
masih mentah tuk mengarang..
masih memerlukan org lain tuk menyokong...

dan saya juga mahu menyokong sesiapa yang mahu disokong..

terima kasih tuk entry nih..alhamdulillah, masih sedar akan niat tuk berblogging..

huhu..

Mohd Hazri said...

sama-samalah kita terus maju dan suksess (buat nada geng starz)

Melz said...

msAnis : sama²..yeap semua orang perlukan bimbingan pada mulanya.. kalau x pada buku...pada orang..tipulah orang itu tetibe terus hebat..hahaha kalau ada pun 1 dalam 1juta..

Melz said...

Mohd Hazri : camna tuh nada geng starz ? hahaha

zan-xray said...

Semoga anda terus maju berblogging..
berkongsi ilmu yang baik itu penting, selain dapat pahala dan kebaikan dapat juga mengekalkan daya ingatan .

Jangan tinggal dakuu...

Melz said...

Zan : thnx zan kerana support blog nie dari dulu :) aku hargai..dan betul kata kau berkongsi ilmu yang baik itu penting... aku ada seorang guru dulu... dia pernah berkata

"ilmu yang ada..janganlah disimpan..sebarkan lah ia supaya kelak jika anda terlupa , masih ada orang yang boleh anda rujuk kembali"

cybernetic88 said...

yup mju la blgger untuk negara!. hahaha. truskn blogging bro. ko bnyk mmbntu. ily one more time baby. haha

Melz said...

acapz : haha nproblem bro selagi aku masih ada..akan aku bantu setakat mana yang mampu..eceh ayat aku bikin tacing :P

Mr. Cuz said...

ya..melz semakin tegar menjadi blogger..melz yg dlu akan kembali xlama lg ni..huhu
gua support lu melz dr segala segi..tak kire la segi tiga ke, segi empat ke ape ke..yg penting gua sentiasa support lu bai..haha

Melz said...

Mr.Cuz : weh thnx gilew weh aku kat korang.. coz support aku..hahaha.. aku akan berusaha untuk maju jgak :P ko pun na

kAsEh_sHaKiLa said...

a'ah...mcm sy ler...dh byk kali berblogging tp msg thp sm...jd arap2 kali ni sy berjaye! tlg ler ajar2 kter tg bwu ni ek!;-)

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo