MelRomeo.Com

Nov 12, 2009

Sempena pagi yang indah , hari yang Chambest bertambah plak mendengar lagu di radio Malaysian Radio Version 3 yang akan diupgrade menjadi Malaysian Radio Version 3.1 buatan Cybernetic88 yang Software dia korang boleh usha kat Allinwarrez ..Neway pagi ini dan sempena tajuk di atas aku teringin sangat nak pakai Domain sendiri..Domain yang aku maksudkan..

Aku dah berbual dengan Mr.Cuz pasal bende nie semalam..dan aku terasa nak decide..hehe aku macam malas mau buat poll.. so aku nak tanya direct ngan korang..apa pendapat anda ? just domain..Hosting still bawah naugan BlogSpot..hahaha aku just buang Blogspot jer :P

Ada orang suruh berpindah ke WordPress ( WP ) tapi aku masih noob terhadap WP..hahaha walaupun WP lebih tinggi chance untuk bermain SEO..tapi aku cam sayang lak ngan Blogspot.. :P Neway kalau mau belajar untuk ke WordPress mungkin boleh sangat..tapi give me time ROFL :)

Silalah beri masa untuk memberi sedikit pendapat...So Apa kata anda ? hek²

24 Comments:

x-po said...

kalau ko nk tkr domain, ko kne ready dr segi pagerank dan dari segi ranking alexa..maksudnya, ko kne mula dr zelo blk..dan juga nuffnang pun ko kne stat dr mula blk dr segi star iklan. so adakah ko dh ready dr segi tu? hehe

Melz said...

X-po : owh camtuh plak yerk..so pada pendapat kau..adakah lebih bagus aku pindah ke WordPress ? dan aku buat site double kiranya.. semuanya still same kan? just orang boleh link kepada 2 website

aLeen aVriL said...

owh salam ari kamis buat melz....
xdpt aleen nkkomen smpai berbuih tentang hal nih..sbb aleen mang locek info psl mende nih....

klu nk komen psl WP...aleen ase WP xbest pon,maybe sbb aleen xtau menahu byk tntng hal nih,aleen bole wat conclusion cam tuh...

ok jgk Melz nk ade domain sndrik...jgn close blog suda..nnt aleen nk bace blog sape??*mcm melz sorg jer pulak yg wujudkan blog*..heheeee...

cik EPAL said...

asal semua nak tuka wordpress ni??? karang kena limit bandwith baru tahu..haha..sal nuff kau tido??

uih..."assignment" pe cite?? siap da??

{lumut} said...

gunelah.
nampak lagi smart.
dan bagi pendapat peribadi aku.
org yg ade domain sendiri ni..
sellaunye otai blog.
serius..
=).

dan aku utk pakai domain sndri lambat lg kot..

hehe

Melz said...

aLeen aVriL : mel xkan stop blogging selagi hayat dikandung badan..mauhahaha :P entah la aleen.. mel dari dulu mmg xpernah pakai Domain Sendiri.. blogspot ftw dari dulu muahahaha

Melz said...

cik EPAL : On the Way.. laptop aku buat taik..hahaha aku pakai hosting dari WP.. tapi domain ajer.so bandwitdh xdahal kot

Melz said...

lumut : hahaha aku masih new :P masih ingin naik dan naik.. blogger otai tuh belom boleh jadi lagi :P hek hek

miss hirose said...

waaa mel beshnye nk tukar domain..
cambesh jek..
nk tukar jugak!!!hehe

Melz said...

su : hahaha mel pun dah blur nie nak tukar ke tak..xpernah lagi wat keje nie

Nine said...

macam xpo kata tuh betul..tapi kalo ko nak tukar domain gak..beli domain jer..murah..ada yg rm30 jer setahun..


kalo ko nak nak wp ok gak..cuma ko kena update dua sekali..aku rasa better pakai blogger dulu..

wp mmg best..tapi aku tak larat manage banyk2 blog huhu..

Melz said...

Nine : nak naikkan balik..penat tuh :) aku tgh fikir dalam2 nie...page rank aku sekarang 2..

kalau aku buat..jatuh balik 0 ;D adeh fikir fikir..sat aku fikir na :P

hBz said...

boleh ke aku berkata2 disini? tengok atas2 tu, naik seram plak..

susah jg yea nak tukar ni. br aku tawu lepas xpo cakap tu. ape mimpi nak tukar ni melz? jgn lemahkan semangat aku yg baru nak berblogin ni. sedap2 blogspot. ko nak. tukar. story2.. y?

Melz said...

Hbz : aku bercadang nak pakai domain sendiri sebab..nak upgrade blog nie..dan pada masa yang sama aku mau mula bermain SEO..sebab blogspot .. semua SEO kita dibahagi² sebab dibawah naungan blogspot..so kalau hosting sendiri..carta aliran untuk SEO lebih tinggi berbanding blogspot..hahah


ntah apa la aku bual nie...tapi aku paham untuk diri aku..

atiQah adNan said...

pernah juga terfikir juga...
tapi hehe saya bukan penulis tegar..
saje suke-suke je.. so takat ni hanya blogspot je kot..

||| PöJìé PööH ||| said...

Uiks, klo nk domain sendiri kira hebat la tuh beb!
Kategori otai gak la, hebat la lu!!
Ok what cuma bukan kene bayar ker nanti??
Aku guna WP untuk backup Blogger nih jer..

Melz said...

atiQah adNan : kalau untuk suke² mel pun akan still gunakan blogspot..tapi mel terfikir lebih jauh plak :P

Melz said...

Pojie : kene bayar..RM30 camtuh kot.. ntah aku dari dulu mana la pernah pacak domain sendiri...blogspot ajer la gamaknya

Mr. Cuz said...

banyaknye pendapat ko dapat melz..mcm yg ko bayangkan la klu tkar domain mean start from zero lg..
tp cbe ko pk untuk stu jangka waktu yg panjang..huhu
ko dh de domain dan rank yg lg tinggi waktu tu..dh sedap dh..hoho
masih lum terlambat mel nk tkar domain..xkn ko nk tukar domain waktu PR ko dh 4 ke 5 ke 6 ke..fu..syg woo..hehe

Melz said...

Mr Cuz : ekceli aku pun tatau PR aku berapa sebelum nie... wakakaka.. tup tup Cybernetic cakap ngan aku yang PR aku dah 2.. tapi betul cakap kau... better start dari mula balik dari PR meningkat gilew babas :P

aku fikirkan lagi..minggu depan aku decide

chokio_nia said...

tak kesah la melz weh..janji tukar url gtau ah..

Melz said...

Chokio : ntah la chokio oit...mel pun dah blur bab nie..hahaha

YobSumo said...

PR tu ape? haha sorry aku tak tahu ape2 benda. macam mana nak tahu Pr kita? pentingke?

WordPress? Blogger? bukan lebih kurang ke tu? alang2 tukar lah Domain sendiri.

Melz said...

YobSumo : PR = Page Rank boleh usha kat sini

http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo