Gua Nak Lu Fikir Dulu

Nov 4, 2009

Biar lah gua nak gunakan kata ganti diri nama "gua"
Gua Xnak Skema sebab gua bukan dalam Dilema!

Gua lately dah banyak kali plak gua naik train ,
Macam² Perangai dalam train yang gua boleh nampak ,
Gua nampak awek Cun ...tapi rokok dalam bag.. ( sorry gua geli tgk awek ada rokok )
Gua nampak Brader nie goyang² kepala time dengar lagu... ( macam gua )

Gua nampak brader ngan mader kepit cam celaka ,
Kalau Lu nak kepit cam biskut dalam packet Munchies..itu hal lu..
Gua malas nak kecoh sebab gua x suka jaga kain orang..
Buat apa gua nak jaga kain orang..sebab gua x pakai kain..
Nak buat apa gua pakai kain..kalau gua ada seluar jeans..

Tapi Gua xdahal yang kat atas tuh semua..sebab tu hal lu...gua kesah apa ?
Tapi Gua Panas kalau lu baca bawah nie...

Gua dari Bandar Tasik Selatan..gua jumpa Brader nie..
Brader nie buta..gua pelik..dan lagi pelik coz tade orang nampak dia ke?
jarak gua 15 - 20 meter yang mata gua pun nampak kabur tgk dia..
Gua datang gua tolong...apa orang celik sekarang dah buta ke ?

Lu fikir kejab..kalau lu buta .. sapa yang nak tolong lu..
lu taktau nak tolong..yang gua makin panas..celaka babun tahap 18
semua boleh buat tidor lepas gua masuk ngan brader tuh...
GTFO la weh..guna otak kalau lu masih berotak atau lu dah xda otak ?

atau

MelWhisper : gua respect brader yang buta nie..walaupun dia buta..tapi cara penampilan dia lebih hebat dari gua...gua sedar gua sapa..gua insan biasa dan gua tau dia pun insan biasa...

Lu Jangan fikir diri lu dah cukup bagus sampai lu lupa diri...
Gua bercerita bukan kerana gua bagus...tapi lu fikir orang sekililing lu...
Kalau lu fikir cerita ini cukup buat lu sedar yang lu masih ada mata yang celik...
Sekarang lu fikir dalam² kalau lu buta sapa nak pimpin lu...

51 Comments:

aNiSa hANg tUaH said...

hoh..
betol2
aku pon tak suke pompuan rokok2 nie
geli!

dan.
salute ah.
kau tolong org buta tu..

nampak sgt org skrg tade sivik kan?
maybe diorg yg celik pon bute kot..

biasalah
manusie zaman skrg~

alynn eyoe said...

hey there =)

||| PöJìé PööH ||| said...

Sbb tuh skrg ada org ckp..
Manusia kini nampak jer celik tp ati lebih buat dari orang buta..
Ntah la..
Sama² kita saling ingat-mengingati..
Maybe masing² lupa pelajaran moral masa sekolah dulu kot..

Melz said...

Anisa : hehe awak pun geli yer ? .. saya lagiii la geli..xleh terima tuh..

Aku tolong kerana aku mesti.. abes kalau x sampai bila dia tak naik train la jawab nyer...

Melz said...

Alynn : hai there too ~ visited ur blog already via nuffnang hehe :P

Melz said...

Pojie : yeap...sama² mengingat sebab tanpa mengingat kita lalai :)

zatil hidayah said...

iishhhhhhhhhh... pompuan smoking... slaloo dgor jarang nampok... :((

ermmm... siannye org bute tuh.. huhuh

Melz said...

zatil : mel selalu nampak .. jarang dengor :P keh keh keh

mmg kesian orang x endahkan dia...cuba kita kat situasi dia

Cik aiNa said...

yup melz...cam kena lak isu neh ngan ape yg aina rs minggu nie. Orang celik skarang nie kot yg buta..ops!! Buta hati..

Melz said...

Cik aiNa : haaa betul tuh.. orang Celik Buta..hahaha boleh ?

dee love eiffel said...

ALLAH :)

hanc said...

Salam bro~~
singgah blog sekejab~~
Adakala semua orang bersebab knpe mengapa.
tapi mungkin juga meraka lupa diri mereka sapa.
atau pun mereka pentingkan dri sendri hanc pun tak tau la napa.

seh biakan mereka. kite buat sebagaimana kita harus buat.

esh panjang lebar lak hanc taip nie~~ cau lu~~ banyak keje nie.. luangkan masa kejab kat blog bro~ :D .. Salam~~

Melz said...

dee : Allah :)

hanc : betul kata kau tuh hanc... tapi kalau semua yang buat endah x endah...kiranya aku x naik train tuh...mmg x berjalan la orang buta tuh...

Mohd Hazri said...

manusia ni kadang-kadang celik tapi buta hati. orang buta matanya pejam tapi hatinya celik..

Melz said...

Mohd Hazri : Betultuh Kesimpulan antara citer nie..

fitriah said...

teruknye. boleh buat xendah gitu. harap2 kite xtergolongn dlm golongn cmtu. amin!

btw, bagus la ko xsuke pmpuan isap rokok. n bgus jgk tlg org buta tu. tahniah. hehe

Melz said...

fitriah : thnx..aku menolong kerana kemestian :D neway hahaha ramaikan x suka gal isap rokok :P so apa pekdahnyer "pompuan nie isap rokok" ?

sueanne said...

alaaa luuuuuu ni..
n3 dah gua-gua..tapi bila baca lu nye comment..tetiba tukar saya awk plak..skema la lu ni..hahahaha

tapikan, gua tabik la ngn lu ni..ni la namanye lelaki melayu terakhirr..susah nak jumpe ngn spesis cam lu ni..
gua tabik spring ngn lu, melz.
teruskan keperibadian camtue..

heeee..peaceeee..
bila next quiz ni..xsabor dah ni..hahahah

" kalau kite selalu tlg org, insyallah bila kita susah, ada orang akan tlg kita. "

Mr. Cuz said...

rileks bro..ni btul2 marah ni..mmg zaman skang xramai yg tlg antara satu sama len..bkn stkat tlg org buta jer..buta yg ko mksudkan kt sini mcm2 leh jadi..
cthnye buta huruf..aku pernah jumpe org yg mmg buta huruf, mmg sian tgok die..dh tua plak tu..die tnya org xde spe pedulik..
aku nk kate aku baik xde la tp aku tnye la die nk g mnekan..dan aku tlg die carikan jalan..
mcm2 buta lagi ade..buta it buta mata hati lg banyak zaman skang ni..(adui aku tulis entri ke ape ni..dh la tu)..

«♪Ruff♪» said...

perempuan dan rokok...xleh nak kate ape cz aku jua mempunyai kawan yg sebegitu...lantak dia lah...

selalu berlaku dlm train mcm tuh..kekadang kalu ade makcik tua pn...bkn nk tlg bagi tempat duduk pn...aku kalu naik train xsuke duduk...hehehe....

^aku zaty^ said...

alhamdulillah..
awk antre insan2 yg msih ade ksedaran sivik..
huhu..

chokio_nia said...

uish..cm marah bebnar je ko nie..chill2..tapi ko wat aku terkedu ah..siyes weh..

aLeen aVriL said...

pompuan merokok...haaaiiiissshh.. selalu yg aku tgk pompuan yg merokok nih bkn pndai sgt nk isap...sajer nk eksion je lebih...kunun ler die bole sebut pastuh hembus kua kut mulut...


eleh...feeling cm die sorg je leh wat cm tuh...huhuhu... bagus ler melz tlg org buter tuh...nih bole dpt pingat kebesaran nih..heh heh..heh...

Melz said...

sue : kah kah... teliti betol mata kau membaca :P ..takpe mauhahaha

insyaAllah :)

Quiz tuh tunggu sat..ada masalah teknikal yang belom siap :P kah kah..

Melz said...

mr Cuz : betol tuh...macam2 buta ada.. bagi aku..buta tuh semua xkesah..asalkan bertanya :)

Takpe : "Kalau nak buat karangan SPM pun boleh :) " hahhahahaha

Melz said...

«♪Ruff♪» : uik ruff x suka duduk ? hahaha first time dengar nie ... neway pompuan merokok - paling mel x gemar.. biar dia gedik camna skali pun..asalkan jangan merokok...hahaha

Melz said...

^aku zaty^ : insyaAllah..doakan aku terus jadi camni :)

Melz said...

chokio_nia : hahaha aku guna "gua lu " supaya ia nampak ditegaskan.. :P neway aku relax.. oops tekedu kat phrase yang mana ?

Melz said...

aLeen aVriL : eh yeke ? hahaha mel tak tau pun..kira dia x hisap la yer ? sajer jer pegang puntung rokok + Sedut2 ? :P Rofl..

uish aleen nie..tak perlulah pingat2.. ku tolong sekadar prihatin terhadap orang itu :)

lizz said...

kawan2 gurl aku smoking. tak bley nak tegur lebey2 cuz masing2 dah besar.tp, biler ade yg cakap nk stop smoking...aku beri full support. hehe

Melz said...

lizz : yah support mmg kene bagi... ko suruh jer depa telan Sewing Gam..hahahaha kompem stop terus... ntah2 stop nafas jgak adehh

Encik Azizan said...

aku suke tgk pompuan merokok tp x suke pompuan merokok.haha..cmne tu?

aku suke sbb dorg komepem sexy2..hahah

Melz said...

encik azizan : uit tuh dah lari tajuk weh ...deng ko

Encik Azizan said...

hahaha...saje nk bt larik2..haha..

ko mrh sape sbnr ni bro?nk aku tlg..ko tlg org buta aku tlg ko plk..ok?

Ayie a.k.a Nyei said...

haaha..sume buat2 tido tu ko jerit je weh..ahaha..kejut sape2 yang nmpk sgt mcm blakon tido..

Melz said...

encik azizan : kah kah..xpa bro..hanya sekadar orang yang mungkin aku x ketumui lagi :) keh keh ;P

Ayie : actually ada sorang mamat nie bangun... bawak bag berat.. dia sanggup bangun...gua respect dia

oRkEd PuTiH said...

-iklan kt tv dh kuar psl roko pun xde kesedaran kn!!!
- tiada yg pliknye skunk kt dunia nie...
-so..pe yg pnting kne sllula muhasabah diri..=)

oRkEd PuTiH said...

-iklan kt tv dh kuar psl roko pun xde kesedaran kn!!!
- tiada yg pliknye skunk kt dunia nie...
-so..pe yg pnting kne sllula muhasabah diri..=)

Melz said...

orked : aaaa baru jer layan youtube..betul tuh...

kalau kita x munasabahkan diri... kalau orang lain x munasabahkan diri..atleast kita yang dah munasabahkan diri..still ada ;)

|arieza| said...

kdg2 yg kurang upaya lagi 'sempurna' dari insan yg cukup sempurna.. terbalik dah dunia ni kan melz...

ape2pun, cant wait for d next question of ur quiz! haha wlupun i slalu lmbt jwb coz beza wktu malaysia & UK sgtlah mendepresskan! :(

well ape2pn, nity nite! xx

Nabil Fizri said...

cool je

alynn eyoe said...

ahaha..tQ ha...neway..law gurl merokok...its dr di0rg jgk..mcm llki gak..myb mgkin nak gol cepat k0t..or tensi0n..dun kn0w larh..hua

asna cute said...

aloaaaaaaa

org tue sebenarnya buta hati la melz~

s h a r v i na said...

ada mata, tp buta..
kn kn? ;)

Melz said...

arieza : yeap...betul tuh arieza..hehehe saya tercegat berdiri + pegang orang tua tuh ada dalam 2 minit... mmg buta orang dalam train tuh...

Kalau pukul 12 tgh hari sini...sana pukul baper erk? sini GMT+8.00

Melz said...

nabil Fizri : hot tuh :D hati aku hot :P kah kah

Melz said...

alynn : erm kalau lelaki merokok...mel rase standard..x da effect banyak sangat kat lelaki...tapi kalau gurl merokok..banyak kesan sampingan kan?

kalau lelaki...just mati pucuk + kojols jer... haha

Melz said...

asna : mel rasa pun sama la asna... cuba la kita ada kat tempat orang tua tuh..apa la dia fikirkan ?

Melz said...

sharvina : yeap buta untuk menolong..hahaha

bunga ;D said...

rami kawan einaz kat ur coment link..
nak say haiy boley??
haiy =)

Melz said...

bunga : hehehe apa plak x leh ? hahaha join quiz nanti..lagi la ramai :P

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo