Tips Jangan Frust Menonggeng Bila Putus

Oct 26, 2009


Setakat nie..ramai kawan RealLife atau Maya... Sedih sebab kene tinggalkan..
Time kapel semua indah... semua rasa sedap ajer..time kita pisah semua duka..semua x sedap...

Firstly aku menulis bukan kerana aku xda pengalaman..banyak pengalaman dah aku terima..itu ini semua aku rasa... garam , manis , coklat , gula² , coki² pun aku dah rasa..SO Stop Cakap..KO CAKAP SENANG LA..Kalau camtuh..boleh ALT F4..

Ye aku tau perit..sangat perit kan ? :) sampai xleh tido malam..sampai xleh makan..Menangis siang malam..pastu pusing balik dari malam ke siang ...Semua buat mesti teringat kat dia...dan korang akan mengharap hubungan korang macam dulu...betul? aku semua nie dah rasa..Kepada hati yang kental.. mesti cam relax ajer.. hahaha..ye dulu hati aku tak kental cam sekarang wakakaka..

Sebenarnya semua tuh mainan hidup..yela mainan perasaan..tanpa semua tuh aku rasa korang susah nak mature..susah nak sakit hati..benci..suka..cinta..dan aku akan bagitau sket² cara yang aku gunakan untuk merelaxkan palelotak aku dari duk pikiaq dia...

1. Fikir Yang ada Orang Masih Sayangkan Kau
Korang Relax..Dan cakap kat diri sendiri..Dia dah ada lain,kalau tidak dia takkan pergi dari aku..Dan fikir..ada orang masih sayangkan kau dari dia..Cuba kau belajar untuk terima hakikat yang sememangnya Mesti korang belajar...Relax..korang masih xda ikat apa² pun dengan dia kan ? so jangan serabutkan kepala duk fikir kat dia ajer..Dan korang kene ingat..3/4 Cinta mesti akan ada perpisahan.. Janganlah duk mengharap 100% pada dia..

2. Jangan Layan Lagu/filem Jiwang²
Janganlah Frust menonggeng kerana orang yang dah xmo ngan kita..disebabkan ko frust sangat..sampai ko nak dengar lagu jiwang²..nie kerja gilew weh..jangan wat ok!tapi cuba lagu yang rock.. atau sememangnya bukan selera korang..dan cuba fahami lagu tuh..korang akan rasa happy serba sedikit..Cuba layan selayan yang korang boleh...sebab kalau ko layan lagu jiwang²..siyesly korang mungkin rasa nak terjun bangunan etc .. nie lagi la kerja gilew.. ingat yang No 1 tuh !

3. Cari Kawan Lelaki/perempuan.
Bagi aku..Aku ada kawan perempuan..sebab aku lelaki..yes! korang cari kawan bukan sejenis untuk korang luahkan perasaan korang..Orang yang korang boleh percaya untuk korang berkongsi masalah..janganlah mencari Orang tuh untuk ko jadikan Teman hidup..luahkan semua yang ada dalam diri untuk ko kongsi dengan dia..serious ko akan hilang ingatan pasal dia...

4. Kepada yang mendengar.
Yang mendengar mungkin tak bercinta..tapi dengar la dengan penuh ikhlas..sebab kadang² apa yang diceritakan tuh juga boleh membuatkan kau rasa lebih dihargai dan boleh membuatkan diri kau bertambah faham apa itu cinta :)

5. Hadiah yang diberi hilangkan di mata.
Yes segala apa yang dia beri..buang jauh² dari mata..sebab dengan bende tuh yang membuatkan korang boleh teringat balik pada dia..so buang semuanya dengan perasaan marah..tapi janganlah disebabkan marah itu korang ingin berdendam..ingat kalau ko berdendam..kelak kau akan terima dendam tuh balik!.. belajar untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya!.

MelWhisper : Aku bercerita tanpa aku mempunyai Cinta..Fikir²kan .. Aku juga teringin pendapat korang dan aku harap korang boleh menambah untuk kita sama² renungkan

17 Comments:

touyakaruma said...

Haritu aku ada gak tulis tips .. nak kena cari balik nie .....

takyah tekan Alt + F4
tekan shutdown jer terus

Melz said...

touya : haha yeke ?aku lupa nak search engine dulu :P

shutdown tuh marah sangat plak :( huahua

nrlhd allddn said...

alaaa mel ta penah lagi aa frust..sebab tuh leh ckp..ce try test skali..time tuh da ta mampu na taip ape2 entry kot..hahaha

itafukada said...

aahaa..bagus tips2 itu.byk sbnrnya leh buat nak elak frust menonggeng.kalo nak frust jugak, sila buat aksi yg senonoh sket.jgn tonggeng2.burok beno kelakunya.huhu..

katakan sahaja "da bukan rezki die nak dpt aku.ade aku kesah??" huhu..~

wani said...

huuaaahh!
btol la mel..stuju yang amat!
pnah rasa bnda tu semua,ble dah waras,pkir balik,bt apa la nangis + bt keje yang bodoh.
mmg tu smua keje bdoh..tp bohong la klau xde prasaan sedih ble break tu..

tarik nafas dlm2+tenangkan fikiran..
sure dapat fikir ngn waras..
>.<
=.="

aLeen aVriL said...

aku xde ler pndai sgt nk bg tips pon..
aku penah alami sekali jer...mknenyer aku penah ase d tgglkan skali je le..yg lain tuh semenye aku yg tgglkan..motip??hahha

aku kene tggl sbb yele..sbb aku pilih nk duk jauh dr die....last2 aku dpt tahu mang diew ade pompuan lain...so pg jela kat pompuan tuh...

yg aku wat mase mule2 frust tuh..aku ikot ckp abah aku..semayang jgn tggl..klu bole yg sunat pon buat jugak....huhuhu..pastuh bdoa byk2 mntak allah tuh tenangkan ati lapangkan minda...tuh abah aku yg ckp ok...aku buat jugak w/pon time frust jer aku bt...huhuhuu....lame2 aku jdik ok balik.maybe berkat doa abah aku jgk kot..huhuhu...

owh tuh jer nk citew....hek..hek..hek...

siggplus said...

kau bagi tips ni untuk aku ke?wakakakaka

sI tEDI said...

harus di praktikkan

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

kepada single mingle, boleh praktikkan..aku out
kuikui

[s][u][e][h][a][n][n] said...

baguih tip2 dari ko..mampu n x mampu nak buat jer...wawawwawaw aku sedih :( (nak2 baca tip no 1)

tip dari aku....

lepas solat korang mengadula pada DIA...DIA lebih mengetahui..mintak la apa pun...luahkan apa yang korang rasa..insyaallah.

YanTzYanTtiE said...

kalau ade yg leh alt+F4, mungkin less heart broken kat dunie nie... =(

sue said...

cmner kalau dah lupe tetibe die carik kite balik???


haaa.......


susah kan3?????

{lumut} said...

thanks.utk aku ker?hehe

Melz said...

nrlhd allddn : hehe kalau time kene tuh..mel rase no comment :) tapi lepas kene lama sket baru leh mula berentry :)

Melz said...

itafukada : hahaha i like that caption :P ada aku kesah ? :)

cybernetic88 said...

hahaha. ceh de stu sme. time menongeng frust aku ske lyn lagu jwng. hahaha. mkin tongeng la jadinya. adih la. ko pnh frust??
hee

chokio_nia said...

hurmmm..tips bagos...tp paling senang aku rase, jgn syg psgn ko tu lebeyh2 ah..slagi die bukan jadi laki or bini ko, lyn biase2 dah le..cm aku, ble kapel je, mesti aku da ready tym nak kene putus..so tym clash, aku ilek je ah..haha

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo