Rules : Quiz Melz Point

Oct 27, 2009

Berikutan daripada tajuk diatas..
huahua cam aram aku nyer ayat bm..

Aku nak buat Quiz okeh..aku xmo contest yang hanya sekali Join dan sekali menang..
Aku tamoa camtuh...huahua ...skill aku punya Quiz adalah berbeza dengan contest yang sebelum²nya...

Pertamanya..Game nie akan jadi lebih best kalau ramai yang join..Sebab aku nak tgk Jawapan² yang terhangat dari korang..wakakakak...So ada baiknya kita beritahu Jiran² kawan² sahabat handai² eceh :P hahaha

Rules :
1. Ada aku kesah kau ada blog ke x da blog?
Semua boleh join..makcik² kat pasar pun boleh join atau pakcik² kat kedai kopi yang duk gossip ajer pun boleh join..adik² comei lotey pun boleh join..

2. Ada aku kesah kau follow blog aku ke x ?
Aku Xperlukan korang untuk follow blog ini untuk menyertai...INGAT AKU X MAO BELI FOLLOWER..Kalau ko suka Blog aku..ko follow dan ko ikut perkembangan.. itu Cara Blogging yang sebenar...Jangan kejar follower ;) Oppss termasuk dalam TipS nie :P ROFL

3. Korang akan Menjawab Soklan tuh dengan menggunakan Sistem Comment
So korang jangan risau pasal jawapan kau kene tiru itu ke apa ke..Aku akan approve Comment( jawapan ) tuh semua bila aku rasa perlu...Dan Jawapan pertama sekali akan aku beri Point yang tinggi..

4. Korang hanya boleh menjawab 1KALI SAHAJA..untuk Satu soalan Sahaja!
Lebih² aku buat dono ajer..walaupun Jawapan Kau BETUL..wakakaka

5. Point yang aku bagi akan mengikut Soklan yang aku bagi..
So dalam soklan tuh..aku akan bagi tau dulu baper point yang akan dapat untuk soklan tersebut..

6. Point yang korang dapat..boleh Redeem untuk tukar kepada hadiah²..
sekiranya korang dah redeem..Point² tuh akan ditolak mengikut Point yang telah korang redeem..ada paham? ala macam Bonus Link tuh boleh redeem² tuh..

7. Warga MALAYSIA ajer..
Orang lain aku xnak..sebab bukan aku x suka makan kebab..tapi sebab aku xnak susahkan diri aku untuk menghantar hadiah ke negara seberang²..

8. Keputusan AKU adalah Muktamad..
Disebabkan ini game aku..so aku punya suka la kan ? wakakakak..

9. Untuk jadi UNIQUEnyer Quiz nie..akan aku Link kepada blog lain untuk berpakat..kirenya BLOG tuh perlu memberi soklan kepada yang lain..
Aku harap ada kejujuran kat situ..haha jangan bagi soklan bese² naaa :P
Tibalah masa untuk kita Bersatu beramai² untuk mengeratkan lagi BLOGGER semua :)

10. Rezeki aku lebih..akan aku update hadiah menjadi lagi Masyuk !!

Sila YM aku kalau korang xleh paham atau xleh blah dengan rules² nie..
add la aku Melh4cker@yahoo.com

41 Comments:

touyakaruma said...

macam best jer nie ..

YnaaOhYnaa said...

cayalah mel.. tak sabaq nih

Melz said...

touyakaruma : hehe kite tgk dan rasakan samada best atau tak :)

ynaa : sabaq² hahaha loghat kedah lak ynaa :P

{lumut} said...

0k cun.

^^MizBeLL^^ said...

masih x faham..

cybernetic88 said...

a'ah aku kurng phm. sori aku LEMBAP skit. hahahaha. pape pon aku tnggu ni. hee

Melz said...

Mizbell , acapz : tak paham kat celah mana tuh ? wakakaka

SeE-DaH said...

ok~ i want to take d challenge~ hhehe
bila nk start pon x tau..
lekaih la.. x sabaq dah ni~ hoho

Melz said...

C-dah kahkah...lekluh..tak lama je lagi nie..stay Relax :P

Melz said...

lumut : ahaha cun² melecun

aLeen aVriL said...

cambest jer..
huhuhu....huhuhu....
aku register tok join Quiz nih...
makk aih...kene daftar pakai sms dulu ker melz???

sure melz bengang..ingt aleen xphm syarat diew...gurau jele melz...

phm da pon..huhuh

Melz said...

aleen : wakakakaka mana ada pakai SMS...bahaya tuh.. ;P
x bengang pun..suke² sebab dah paham.. huahuahua..

x-po said...

asalkan jgn kne wat entry kt blog, dh la..hehe

Melz said...

x-po : takpe nanti aku suruh ko bagi soklan kat depa..haha mencungap ko bagi

PiNk said...

melz, aku nak join pasal aku taknak bagi touya menang.
nanti kau roger kat ys ek?

siggplus said...

serious aku tak faham..haha

Mohd Hazri said...

mana soalan? tak sabaq nak jawab ni. pakai sms ke atau guna public phone untuk mendaftar? :)

Melz said...

pink : aku start memberi soklan sampai semua paham..hahaha

siggplus : uish ko nie..apa ko tak paham? ko jawab jer soklan yang aku bagi...kalau ko dapat jawab..aku bagi point..kumpul point untuk redeem hadiah..hahaha paham?? :D

Mohd Hazri : nie dah baca ke blom?
hahaha kan ada tulis kat comment system ;D

azizan4444 said...

aku antara org2 yg x phm bro..haha

zan-xray said...

oo aku dok tepi dulu la, tengok perkembangan.. aku suka jadi penonton, boleh ke?

Melz said...

azizan : hehe tape..

Aku punya soalan..kat belah mana korang tak paham ? hehe :) bagi point so aku boleh pahamkn

zan : allo zan..lama x nampak..hahaha boleh jer kalau nak jadi penonton dulu zan :)

chokio_nia said...

penin la jugak bace syarat2 die..tapi layan ah..ahaks

maEL said...

mne kuiznye bro? gua dah study macam2 ni..

cybernetic88 said...

haha. rmai xphm bro. xpe start je kuiz. nnti lame2 follow r dorng tu kowt. =P

Melz said...

okeh aku sekarang nak tau kat mana korang x paham? haha bahagian no Berapa? so boleh aku kasi terang sket..huahua

Cik aiNa said...

sedikit pening..ala2 pening lalat gitu..tp xpe..akan dipertimbangkan ..cewahh..

Melz said...

hahaha senang! keje korang jawab jer... hahaha kalau betul dapatla point..biar mel yang manage..huahua

~ein~ said...

yeaahh..mane soalan nye? x sabar nk try jawab jgk ni..kot2 ade peluang menang kan..ahaks..=p..x cube, x tau..kehkeh

Melz said...

Ein : sabo kak sabo..hahaha saya tgh mencari soklan yang sememangnya payah dimata anda²

HaSue said...

soalan berkenaan blogging ke pasal dunia masakan nih?hehee..

Melz said...

HaSue : macam² mengira pun ada..slogan ada teka apa ada.. bhahah saya fail bab masakan..adeh..

~eZmALiZa~ said...

lor..time org nk exam time tu la dye nk wat..uwaaaa....nk join jugak.. :((

Melz said...

ezmaliza : jangan risau.. jawapan dia pendek ajer.. :)

911 said...

cam siyuk nihh.. wakakakak

SM said...

cam nak join jugak le...tapi esok sibuk sikit ada exam..

unwanted said...

ala kalau pikir pun bukana ambil masa macam jawab exam..
tp x tau la kot² soalan susah sampai kena ambil masa 2 hari nk pikir..ha3

miSs siv said...

ok paham!
=)

Melz said...

911 : hahaha thnx for ur feedback :)

SM : aik ahad pun ada exam..sian :(

unwanted : hahaha x da susah sangat kot..tapi kadang2 boleh tegolek nak pikir hahaha


miss siv : good :) mudah kan ? :P

Cik Peanut said...

aloo..
baru datang jalan2 disini
cam best je game ni
tapi tak faham sangat..
kan explain me in the simple form
plis..
nak join
:P

Melz said...

Cik Peanut :

1. Soklan diberi dalam 12tghari keatas..

2. cik peanut jawab soalan gunakan "post a comment"

tu je kot..

untuk rules no 9.. cik peanut boleh rujuk Penerangan balik tuh :)

nuRuLain_zAiNi said...

salam...setelah mnjulingkan mata mncari jwpan2 dr blog Eyriqazz.. ni jwpan yg sy dpt...

jawapan 1

" Great Teacher Onizuka " because he hard fan of Takashi Sorimachi.

jawapan 2

19 November 1961..muda ek mak u..lebih kurg mak i je..hehe

jawapan 3

hadiah adidas,Rimmel London Montagne Jenneese pack worth rm 300
10 tickets to pyramid ice worth rm 2oo,complimentary pass to MOS for 2 worth rm 100,Rimba/honeymoon voucher rm50
contest Projek Alpha Week 3.. tajuk entry 3rd place project alpha week 3

jawapan 4

2 month..after register nuffnang.. RM212.75...

klw d salah ejaan tolak point gak ke? hehe... all the best to me..nge~~~

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo