Persoalan & Jawapan

Oct 21, 2009

tulis entry sampai otak berbuey²
orang sekeliling banyak yang suey ,
Teringin Bibir Angelina Jolie yang terjuey ,
Papepon malam nie aku nak AWAY !!


Aku Ingin bercerita tapi kenapa ?
Aku Ingin bercerita tapi bagaimana ?

Tapi bila difikirkan balik , siapa yang ingin bercerita ?

"Aku" hanyalah pada ganti diri nama ,
Nama bukan kita anggap pada cerita ,
Cerita xkan lengkap tanpa pengarangnya ,
Pengarangnya adalah seorang insan biasa ,

Tapi bila difikirkan balik , Apa yang ingin diceritakan ?

Cerita yang hanya pada Nama tajuk ,
Tapi Isi yang diberikan tidak Menusuk ,
Ia xkan dipandang sekiranya ia membusuk ,
Cerita itu akan hilang di seluruh pelusuk .

Bolehkah engkau fikir kita dah buang hampir 30 minit hanya untuk berkarang..
Bolehkah engkau fikir kita dah jimatkan masa untuk Orang lain mendapat sedikit info/hiburan..

Pernah kah kau fikir akan hati seorang pengarang yang tidak diendahkan ?
Pernah kah kau rase akan hati seorang pengarang yang diendahkan ?

Huduh sungguh Orang itu berinteraksi ,
tapi adakah kau sudah cukup beraksi ,
Berkata pada diri kita yang sudah basi ,
Kenapa nak perlekehkan suatu puisi ?

p/s : mungkin anda tak berapa faham ngan isi nie..tapi kalau anda baca dan fahami isi tersirat serta singgah ke blog lain..anda akan faham :)

MelWhisper : Sekian daRi Melz : Ku Ingin Bertolak ke Johor Bahru ! Welcome Home Melz

31 Comments:

hanc said...

berjumpa dengan sang pengembala~
dia bercerita kambing entah kemana~
kita hanya dalam alam maya~
sesiapa saja dipersilakan baca~

Hanc~

Melz said...

Hanc : Nice 1 hanc !! i like it ..hahaha gilew la mel ada terfikir ayat Alam maya.. tapi dah buntu :P

hanc said...

thankx~~ hanc tak brpe sihat nie~

ada satu lagi ringkas punya @@

kite semua berjenaka bergembira bersedih bersama~
apa salahnya segala yang kita ada kite kongsi bersama~

Melz said...

haNc : wah lagi gerek seh..hahaha boleh kite berdebat nie.. :P

Faarihin said...

persoalan n jawapan apakah ni? hahaha.. tak berapa nak menghayati la malam ni.. huhuhu.. adeh..

Melz said...

faarihin : ada tersirat :) kalau tenung dan lihat ke blog yang lain :)

hanc said...

boleh jah~~ tapi wat waktu nie tak de idea sangat bab hanc tak berape sihat~~ lain kali k~

nie untuk kita sebagai teman2 sebloger@@

Saat kita ada bersama bercerita~
kita happy dan gembira~
saat kita senyap saja~
takde sapa perasaan kita tiada dengan mereka~
----------------
aikzz~~ nak tidok ar~

Melz said...

hanC :

Entry ibarat air yang dijamu ,
Sama² kita gali suatu ilmu,
Xpernah kukatakan ku jemu ,
Aku masih ada bersamamu .

{lumut} said...

take care melz..
berhati2...

hanc said...

ok la~~ nnti sambung~~ sakit dah melarat~

Melz said...

Lumut : thnx lumut :)

HanC : Gi rehat hanC :)

..::..ein..::.. said...

wahahaha...encik melz n adik bermadah2...melz dh jd puitis la skrg ni...entry yg lately ni suma nye bermadah...wpun pelik...tp nice...hehee

Melz said...

Ein : hahah thnx ein ... masih belajar berpuitis untuk mengingat :P hahaha walaupun diri masih ligat ;P

miss lolly a.k.a luvfareda said...

grrr. mel lol tak dapat nak hayati.


fikiran kosong skng:(

lizz said...

aku rase, ko tengah ckp psl someone ni naa?tp, aku tak tahu sape.. mungkin gak aku. wakakakka

chokio_nia said...

aku nampak yg tersurat je..tersirat penat pk..taleh phm..

adeQ faRra said...

try gak nk fhm.....
tp otak ngah serabut,jd spatah haram x fhm....,hehehe...

adeQ faRra said...
This comment has been removed by the author.
Afzainizam said...

Salam dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/
thanks for ziarah blog kami ye..

emmmm betul lah kata ko.... kang kadang tak tau lah nak citer ape


but aku suka ayat ko
"Aku" hanyalah pada ganti diri nama ,
Nama bukan kita anggap pada cerita ,
Cerita xkan lengkap tanpa pengarangnya ,
Pengarangnya adalah seorang insan biasa ,

membuat aku terus terfikir, memikir dan berfikir.. maksud ttg aku ni...

thanks kerana aku dapat sesuatu dari entry ko kali ini

Melz said...

lolly : anggap la ia suatu persoalan :) antara kita dalam ramai-ramai blogger :)

cybernetic88 said...

haha. berbunga2 aku dngr. yeke? =P. ko nk blk johor ye. take care. smoga selmt smpai k. kim slm kat semua. awek2 ko skali k. aha =P

Melz said...

lizz : entry ini tiada kene mengena antara dia atau dia . tapi antara kita atau kita :)

Melz said...

chokio ; sperti mel kata.. baca dan pergilah ke blog orang lain :) anda akan faham sangat - sangat dan anda akan tersenyum melihatnya

Melz said...

Adeq : tunggu sampai adeq x serabut ..hahaha cuba lagi ! mesti dapat jawapan

Melz said...

afzainizam : hehehe terima kasih :) jika kau faham , kau dah dapat jawapannya :) Tiada persoalan lagi untuk ditanya

Melz said...

acapz : xda bunga bai.. itu muslihat didalam kata.. :P

aku kan dah cakap..aku xda awek. .wakakkakaka

YanTzYanTtiE said...

haha..cam cerita sambungan laks melz sebab kene singgah kat blog laen.... =p
lol

Melz said...

Yantz : hehe Yantz Niat di hati untuk berkongsi supaya yang dibawah Boleh mengenal kita yang di atas :)

hidayah said...

nk tgok papadom jugakkk !!

eiy-Da said...

bermadah helah lagi mel ni ye
xpenat membaca best pe
cuba difir apa yang dikate
tetapi pikiran blurr sebb berpose.

*skang saya pon da mula nk berpuistis ni..ai seh
mel la nyer pasal ni..hhahah

Melz said...

hidayah : papadom :S haha mel tak tgk lagi

Eiy-Da : haha nice 1 eiy da..

hek hek ..haha pasal mel yerk :( huaaa

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo