Pengalaman Itu Banyak Erti

Oct 22, 2009



Pengalaman tiada lagi....
Semangat semakin berduri ,
Terus aku mencari dan mencari ,
Walaupun ia dari mimpi atau ilusi ,
Aku Tiada niat untuk mencuri ,
kerna aku telah mengkaji ,
Tapi ia tetap tersembunyi ,
Namun aku nekad untuk mengali ,
Mengali sehinggalah aku ketemui ,
Ketemui tapi tidak menyeluruhi ,
Dengan pantas aku mencuci ,
Yang ada cumalah saki baki ,
Aku terus dan terus memahami ,
Sehinggalah aku menguasai ,
Aku mencari kerna ingin memberi ,
Aku lelaki kerana aku berani ,
Berani menempuh untuk ku hadapi ,
Kerana niat dihati ingin berkongsi ,
Biarpun ia serangkap puisi ,
Walaupun penuh dengan maki ,
Ditambah pula dengan caci ,
Hati sakit dicampur dengan perli ,
Dituangkan minyak kedalam api ,
Pertamanya ia perit tak terperi ,
Aku amek yang positif utk dibaiki ,
Yang negatif aku buang ke perigi ,
Walaupun hati sudah bergerigi ,
Tapi aku tak berdendam di hati ,
Aku anggap ia datang dan pergi ,
Akhirnya tidak sedar kerana dah lali ,
Adakah hanya aku saja mengerti ,
Kerana Aku ingin menulis sehingga mati,
Dan kini karangan ini telah terjadi ,
Aku baca dan akhirnya aku nikmati ,
Aku berdiri tersenyum seorang diri ,
Walaupun ku tersenyum dinihari ,
Tapi aku tersangatlah berpuas hati ,
Pengalaman mengajar aku apa itu ERTI !
Terima kasih kerana
meluangkan masa untuk membaca Entry ini,
Elakkan Bergossip di pagi hari !
Pagi tadi Ku Menambah idea di Terminal LCCT
Dicipta oleh Melz :
Pecah kepala Hotak Aku ! Jangan Copi²
Kita Berfikir dan Menulis sambil minum Kopi di Mekdi ?


11.05pm - 11.40pm Oktober 21 , Wednesday

47 Comments:

Cik aiNa said...

bagus2..teruskan berkarya..cewahhh.

pengalaman itu mengajar kite erti kehidupan..yeahhh!!

asna cute said...

haihh...
dh mcm nyayi anak itik tok wi jer.. Ha! tak pun lagu ikan..

Ikan Oh Ikan,
kenapa ko xtimbul..
Mcm ne aku nk tinmbul..
hujan lebat sangat..
hujan lebt sagt..

muhahahahh =p

Melz said...

Cik Aina : hahaha.. okeh okeh.. mel lately minat betul duk karang ayat camni

Melz said...

asna :
hehe suke yer asna nyakat mel.. tape tape hahaha

wani said...

mmg suka berkarya pew?
bez la babe..kene sangat..
yeah! XDD

hidayah said...

alahai comei ye ayat2x ni !!

aLeen aVriL said...

waaaa.melz...
best ah melz nih..xpecah kepala ke melz duk pikir nk wat entri cm nih..

da lar tuh belakang nk kene sekata jer...klu aleen da sah2 2 3 potong ayt jer pastuh give up..huhuu..

jOm bace sx lagik sbb best..
110 markah tuk melz...bg entri yg ini..

itafukada said...

wahh...bravo2 melz..kagum penulisan kamu.thumbs up!

mmg penuh erti yg berisi..

atyn said...

kamu tulis , saya baca . chill

kalau sudi,
selamat lepak di blog atyn ;)

miss hirose said...

waaaa hebat gilos sey..
bravo!bravo!

Riesna Zasly said...

cute gurindam...
secute orangnyer hehehe

{lumut} said...

elakkan bergosip..
yeah~~.
rajin kau berkarya.

Nut Yaa said...

karya yg bererti...
nice...nice..

=)

siggplus said...

hari2 kau berpuitis, tak pecah kepala ke?

lizz said...

wakakakakakaak!! aku suke lah entry ko yg ni sebab aku suker ayat2 ko dlm pic tu. muahahaha

ayunni said...

fuh..jiwang giler..suke bce...nice..

^^MizBeLL^^ said...

pewwittt..
semakin hebat..

Melz said...

wani : sejak akhir² nie mmg suka nak berkarya :)

Melz said...

hidayah : terima kasih hidayah.. secomel kamu juger :P

Melz said...

aLeen aVriL : Mel tulis semua benda tuh sambil dengar lagu orang puteh.. Blouvard of Broken Dream.hahaha macam macam mel dapat..

eiy-Da said...

banyak sungguh erti2..
sangat best..

bangun pagi gosok gigi,
sarapan pula dengan roti,
wahai en.mel yang pandai berpuisi,
coretan mu itu terpahat di hati,..

hahahah...;P

cybernetic88 said...

kali ni makin mantop la bro!. haha. i rase nk cakap i lap u la. hahahhahhaa. ceh =P

Zayani said...

urm..urm..
sy tak cntrol ayu pon~~lalala

chipsmore said...

apa benda kau mengarut ni?? wakakaka

Melz said...

itafukada : terima kasih atas comment itu..neway akan saya improve ;)

Melz said...

atyn : hehe terima kasih kerana meluangkan mase untuk membaca :P neway akan ku lepak juga..stay tune..buat kuih² sket

Melz said...

miss hirose : thnx su :) haha bravo bapo lalo ..wakkaka

Melz said...

Riesna Zasly : hehehe orangnya tak cute :P orangnya juge x ensem ! take note kat situ ..wakakak

Melz said...

lumut : lately aku banyak tersentuh .. wakkaka tacing x tentu pasal :P

Melz said...

Nut Yaa : thnx Nut :) hahaha akan banyak lagi .. sedang mencari idea yang hilang ntah kemana :P

Melz said...

siggplus : aku berpuitis sambil dengar lagu..dari situ aku amek satu efek yang aku tetibe dapat satu ayat..

Melz said...

lizz : wakakakak ... tuh aku buat tanpa pecah pale ! wkakaka men hentam ajer

Melz said...

ayunni : jiwang ? uhuks.. nie coretan pengalaman :P hehehe

Melz said...

^^MizBeLL^^ : hehe stay tune for more okeh miz :P

Melz said...

eiy-Da : Stobery apa kurangnya... haha nanti kita main lagi ayat berangkai ! :)

Melz said...

cybernetic88 : weh bahaya...aku suka awek... wakkakaka

Melz said...

Zayani : yela u dah ayu :P

Melz said...

chipsmore : cikepal ! aku x mengarut , tapi aku mencarut. .boleh ? wakakkaka

Zayani said...

eh..tak ayu la..hukhuk

Melz said...

zayani : eh jangan cakap tak ayu ! nanti layu seperti ikan kuyu :P wakkaa

adeQ faRra said...

setelah ku amati akhirnya aku mengerti.....apa yg ingin ku ungkap di sini....moga dirimu berjaya mnjadi penyair terpuji.....hehehehehe

adeQ faRra said...

setelah ku amati akhirnya aku mengerti.....apa yg ingin ku ungkap di sini....moga dirimu berjaya mnjadi penyair terpuji.....hehehehehe

Melz said...

AdeQ : wah adeq .. smart la ! Berkait kait i like :)

Nine said...

ya aku pun setuju melz nagn ko yat2 nih..

hehe..

QQQ said...

gaya penulisan hg agak seperti sedanh rhymin!

Amyleen Roxford said...

best! ;D

Rina Salleh said...

mendalam!
tersurat, tersirat
matsurat, matsirat..
nama tempat tu :p

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo