Geek Windows With Melz

Oct 29, 2009

First for all...eceh speaking..this is my #100 Entry ..
yah mel come on! u can be tegar blogger..
huahuahua cam hampeh sepiking aku...huahua

Disebabkan lately ramai yang berkata² pasal Windows 7 :) yang sememangnya pengeluaran terbaru oleh windows :).. ada orang cakap bagus..ada orang cakap x bagus...ada orang cakap banyak error ... ada orang cakap itu ini :)

Neway jom kita langkau kembali sejarah Windows yang dicipta oleh Bill Gates

3 tahun sudah berlalu..adakah korang masih ingat pasal Windows Vista? uhuks..yes Terlalu banyak yang complain pasal Windows Vista dan antaranya masa untuk loading mengambil masa yang agak lama..walaupun Visualnya teramat bagus daripada Windows sebelumnya yang diubahsuia sepenuhnya dari Windows XP.

Windows XP : dilancarkan dalam tahun 2001 yang di ubahsuai daripada Windows 2000 dan windows Me... kita boleh lihat Windows XP mempunyai kelajuan yang sangat baik berbanding Windows Vista tapi mempunyai separa Visual berbanding Windows Vista..

Hipotesis yang kita boleh tgk.. Windows Vista adalah kurang baik dari Windows XP

Namun begitu..Windows telah mencipta Windows 7 yang Betanya dikeluarkan dalam bulan Julai dan ambil masa selama 3 bulan untuk produce ke pasaran :)

Windows mengeluarkan Windows 7 untuk Komputer/lappy
Windows server 2008 R2 untuk Server :)

Bagi aku Windows 7 ini adalah gabungan antara Windows Vista + Windows XP dan terhasilah Windows 7 yang mempunyai Grafik dan Speed yang cukup menawan...

seperti Windows XP.. Windows 7 juga keluarkan :
HomePremium
Professional
Ultimate

MelWhisper : jika ada salah..apa salahnya kita betulkan ? :) aku pun baru guna Windows 7.. huahuahua

22 Comments:

Mr. Cuz said...

window 7 ok yer..aku jer tak tkar lg..kwan2 aku smue dh tukar...haha
slagi wondows aku xdjgkiti virus slagi tu aku takkan tukar..hehe

Melz said...

Mr. Cuz : aku punya dah 5 tahun xkene jangkitan virus..hahaha... kene pandai jaga je.. :D

aLeen aVriL said...

cmne nk dptkan window 7 nih Melz??
beli kat kedai software msti gabak mahal kan...

aleen sejak beli lappy nih diew provide window vista...aleen xupgrade lagik ke window 7..ermmm...sbb xtau nk tuka pon..hahhaha..aleen mang kebelakang sikit bab2 komptr nih...huhuhu

Melz said...

Aleen : hahaha ada..tapi agak haram kalau mel publish tuh kat sini.. huahuahua...cheer ye incik bill gates ~

siggplus said...

windows 7 tak elok lg skrg sbb still dlm beta version..

oleh kerana dia keluarkan terlalu awal dari tarikh sebenar dia, aku rasa maybe bnyk error yg akan blaku..

my advice, tunggu dia habis beta version dulu, baru guna..

kita yang guna beta version ni kira jd mcm tikus testing dia je..

{lumut} said...

hehe..housemate aku baru tuka window7..sekarang neh ade prob ape tah ngan lappy die..maybe salah install ntah aku pon xtau..

aku still gune vista.ramai dah bercerita pasal window 7..balik mesia nak upgrade!
kalau dpt lappy baru lahi syok kan melz...hehe

{lumut} said...

betul la tuh ckp siggplus tuh..window 7 neh x stabil lg..byk sgt error..mcm time vista mle2 keluar dulu...sakit jugak..

Melz said...

siggplus & Lumut : erk beta ? kan dah official release 22 oktober mase tuh..time beta 22 julai lepas.. Windows 7 ultimate dah kuar.. aku pakai tade masalah pun hek².. pirate..tapi genuine da tade :)

Thnx Uground

manusia biasa said...

for sure,aku dah guna window 7 dari bulan julai lg...grafik n function mmg ok...but da problem is de pnya speed trlmpau la lombap...mybe coz aku gna beta version ...so mybe yg btul2 nnt ok...tggu je la...sape yg guna window 7 n facing d same problem dgn aku,try defrag komputer...ok ckit la..gna smart defrag ...

y@n@ M!B said...

salam perkenalan, salam ziarah..thanks singgah blog yanamib..
erm..xpnh try lg windows 7 ni..maybe someday~ huhu ^_^

cybernetic88 said...

aha yup. window vista grphic power, performance kurng. muncul window 7. perghh performance cam xp graphic cam vista. caya la. aku xpkai pon lagi. haha. tp itu yg aku thu la =P

Mr. Cuz said...

ko pnye lame ckit jer dr aku..aku 4 thn 11 blan..haha
ko bgtau jela bli kt kdai cd game tu ha..aku tau dh ko slalu g c2..haha

Wai said...

haish, windows 7 masih buggy lagi la... tunggu dia keluarkan RC1 la, x pun, kalo kesabaran di tahap maksima, tunggu smpai dia kuarkan RC2. Baru betu2 stabil.

Skrg tgh guna Vista Ultimate. Actually, x bape kisah tentang kecantikan GUI dia. Yg penting, Berbaloi x guna sesebuah OS tu (sesebuah ke? ke sesuatu eh)

chokio_nia said...

aku buta it..jadi gne jelah ape dlm dlm laptop ne haa..haha

Melz said...

manusia biasa : ko guna version beta dulu punya.. mungkin ada bende yang x support ngan ko nyer lappy/komputer..

yana : tape nanti try keh :) hehe jangan takut menery huahua..

cybernetic88 : ko baik pakai..tak pakai rase rugi plak..huahua..

mr.cuz.. eh aku lately x berminat nak beli cd cetak rompak kat kedai cina sana..movie apakan lagi..hahaha aku tamao merompak.. aku duk sedap download kat "official" website huahuahua..

Wai : RC2 ada ke? xsilap aku windows xkan kuarkan RC2 :)

chokio: tape jangan butakan mata chokio untuk membaca! hahaha

sweet.ants said...

pakai XP je..hehe
sgt x bertamadun kan?

Melz said...

sweet.ants : uik..apa lak..haha komputer mel kat rumah pun XP jgak :D

manusia biasa said...

sweet.ants =i rasa XP lg bgus tmbh2 gamerz cam i...sape yg mmg gle maen 3D game better prefer gne XP je...i pn nk format blik n msuk XP Service Pack 3((3 kot..xingat dah pack brape))..sbjik mcm Vista

siggplus said...

heh aku salah fakta...actually dia releasekan sebelum official launch dia..kira dia dah ada tarikh lain, tp dia saja nak release awal..sbb tu bnyk error ngn bug..kalau kau tak percaya kau g check..dia nye tarikh sebenar launch dia lain dr yg dia launch aritu

adeQ faRra said...

teringat lak sem lepas member de present sal Windows7 ni....cm best je tp till now lom tukar ag.....menyampah gak ngan Vista ni....x brape nk compatible ngan software lain....nk wat JAVA pon susah....huhuhu....windows 7 ok x 4 programming?

Melz said...

siggplus : depa kuarkan awal sebab takut rugi..hahaha belom release dah besepah crack sana sini..tu pasai first dia kuar beta..banyak buggy..so non customer yang pakai banyak masalah..lepas depa off beta..yang lain semua nak kene cracking balik.. tu pasai ada yang ok ada yang x ok..

Melz said...

adeq : mel prefer 4 programming guna Linux ajer..hahaha command sana sini..boleh layan BSD jgak lepas tuh

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo