Dunia Kita Dah Berubah

Oct 23, 2009

Ku menulis mengikut gerak hati ,
tanpa hati tiada lah puisi ,

Renungkanlah....
Menulis sehingga aku rebah ,
Caption pun Ada Aku Kesah ,
Sekarang pun ada hero labah²,
Bila gagah mula nak tunjuk gagah ,
Rasa gagah semua kita nak belasah ,
Rasa diri hina mula rasa lemah ,
Dah rasa lemah mula amik dadah ,
Semua ingat kita ni sampah ,
Bakat ada tapi tak reti nak asah ,
Orang betul dikatakan salah ,
Macam mana x bertimbun² masalah ,
Benda semua nak rasuah ,
Cara nak dapat dengan mudah ,
Masih cuba nak cari helah ,
Kita dah pandai main sumpah² ,
Apa lagi dosa makin bersepah ,
Bila dah kantoi baru nak tergadah ,
Baru semua nak berserah ,
Muka cantik masih nak bedah ,
Orang tgk dia sungguh menyerlah ,
Pompuan mula nak tunjuk lurah ,
Tadi kering sekarang basah , ( paham² )
Kain dah elok² cantik dia pergi belah ,
Dah memang xda maruah ,
Tup² kene "tarik" baru terima padah ,
Padah kene amek dara sudah pecah ,
Mula rasa diri tak semenggah ,
Dah kene baru rasa nak pasrah ,
Orang luar sana sini berjubah ,
Macam mana kita nak dapat hidayah ,
Kita masih lagi guna jampi serapah ,
Nak menang judi semua kita sembah ,
Jadi miskin tapi sihat amek port sedekah ,
Ari² jalan kat kota tangan menadah ,
Nak buat itu ini kita cakap payah ,
Orang tgk kesian wat muka xleh blah ,
Togak arak "rasa" x bersalah ,
Hati dah hitam semua nak marah ,
Orang nasihat kau cakap apa kejadah ,
Mak bapak suh belajar ko fly sekolah ,
Aku tgk Blog QQQ orang main sejadah ,
Sejadah sekarang tau berjemaah ,
Apa dorang mmg xda kerja kah ,
Aku mula nak ketawa berdekah² ,
Kita yang belom mati nie ucaplah Alhamdullilah ,
Aku dah lama sedar yang Dunia dah Berubah..

Sekianz Dari Melz
Terima kasih ..

28 Comments:

aLeen aVriL said...

ermm....mane ler Melz nih kaut ilham ari2 die ade idea nk updet.

musykil den..

~mistixora~ said...

nothing 2 display....

raxm raxis said...

raxm likes this!

siggplus said...

semmart..

siap lu promote QQQ lg

chipsmore said...

nasib baik aku x terasa..wakaka :D

chokio_nia said...

mulut aku ternganga boleh masok sploh ekor lebah bace entri ko ne hah...hahaha

tapi memang ape ko cakap sume btollah..

aku tak mampu n taleh nak deny dah..

jadi aku ucapkan tahniah..=)

taz said...

abg melz ni puitis la. uhuk uhuk :P

sI tEDI said...

aku dah lama x menulis atas kertas! RINDU!

kEy said...

okeyh2 saya paham anda terel bab pantun. hehe~
larii...

cybernetic88 said...

wei masuk la contest kat surat khbr mane2 ke. kompem mng la. haha.

Melz said...

aleen : mel dapat time mel berjalan + tgk sekeliling mel

Melz said...

~mistixora~ : hehe :)

Melz said...

raxm : Thnx mate

Melz said...

siggplus : hehe ko punya nanti..

Melz said...

chipsmore : eceh.. nanti kena la ko :P

Melz said...

chokio_nia : terima kasih chokio :)akan melz improve lagi next time

Melz said...

taz : haha taz :P uhuks

Melz said...

sI tEDI : Senang kat atas kertas boleh tambah kiri kanan atas bawah :P hahahaha

Melz said...

kEy : masih belajar lagi key :)

Melz said...

cybernetic88 : insyaAllah.. X-po ada bagi link kat aku tadi.. masih mencari ayat :(

eiy-Da said...

banyak betul idea yer..

Idea diperah setiap hari...
tp hasilnye mengancam saban hari...
kalo cam ni la hari-hari....
nak aje salalu bertandang kesini...
ciwawawa..hahha

lizz said...

kau main ngelat ar wei. asik update main ayat2 puisi je naa :P

Melz said...

eiy-da : ceway smart la ida.. thnx yer singgah blog mel nie :) apeciet :)

Melz said...

lizz : dah kurang sket tuh..hahaha nie aku pun cuba nak kurangkan ;)

SeE-DaH said...

hohoho..
best giler sajak ko.. ahak..
org pggil ni sajak ke?
hehe..
ke puisi?
pantun kot.. smua kat belakang ayat ada H..
ke syair?.. hoho
haha.. x kesah la apa2 pun..
janji layan~!!
:p

Melz said...

Seedah : haha thnx ..ekceli aku pun tatau nie sajak ke puisi ke apa ke..men bedal je :P

QQQ said...

Laaa tang ni ka hang letak link aku! aku cari rata!

Melz said...

QQQ : hahaha kau la bukan nak focus :P mihahahaha

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo