Coretan untuk Difikirkan 2

Oct 21, 2009

Aku sering kali ingin ke sana ,
Aku hanyalah insan biasa,
Semangat tak larat apakan daya ,
Jangan sesekali kau menghina.

Hidup kita di dunia sangat singkat ,
Jangan terlalu fikir kau bagus sangat .
Motif hidup hanya mencari berkat .
Jangan Kau lihat pada pangkat ,

Kau popular dgn gelaran Haji Bakhil ,
Megah berdiri tanpa terkucil
Dari atas kita tgk semua kecil ,
Jangan kau lupa kita masih kerdil,

Bercakap pandai tapi semua bohong ,
Orang besar cakap semua kau sokong ,
Kalau kantoi baru kau jerit melolong ,
Jangan sesekali kau Bodoh sombong ,

Jalan sini sana semua kau nak marah ,
Jalan sini sana juga semua kau dedah,
Kelak kau akan terima padah ,
Jangan kau lupa kita ada maruah ,

Kau gagal bukan kerana kau lemah,
Hati terluka bukan kerana dipanah , ( paham² na )
Merah itu bukan kerana kau kalah ,
Jangan kau fikir ia tiada hikmah ,



MelWhisper :

Aku menulis bukan kerna bakat ,
Pagi² aku bangun pun lambat ,
Takda niat untuk aku menyakat ,
Adeh terburai otak aku fikir ayat.

34 Comments:

Faarihin said...

salam..

pepagi dah membuat diriku berfikir.. fikir..fikir..dan fikir.. dan terus berfikir.. good job.. teruskan lagi.. sampi semua orang sntiasa berfikir yer.. (^__^)

LuVidA^^ said...

hhehee cm bes je...

Ries Lee said...

sejak bile ko pandai hasilkan nukilan ni weyh...

Melz said...

Faarihin : thnx for ur feedback...akan mel teruskan..tapi mungkin dengan tema lain :)

Melz said...

Luvida : hehe >.< No comment tatau .. ikut pendapat korang..hehe

Melz said...

Ries : sejak aku dengar lagu dan aku hayati sampai dalam :)

lemangcute@chah said...

hwaaaa... sangat pandai mencipta pantun.... berkerat-kerat pantun nyer... shabaasshhhh... really make me think....

Melz said...

lemangcute : terima kasih lemang..akan sye tambah dikemudian hari :)

ada masa bacalah coretan pertama :)

✖sLap mE pLz!™✖ said...

pagi2 da pnton2 lak..
adoyai..
nape la aku dilahirkan buta seni??
sob3..

Samaira said...

bley la wakil group pantun ni hehehe

eiy-Da said...

ehem2..hehe..dasyat la mel ni tau...sangat pandai berpantun seloka..kalo mel ni org zaman dolu2..msti ramai anak dara tergode..kah3..

YanTzYanTtiE said...

Melz, hahah..i guess ur BM is A1... =p

cybernetic88 said...

erk. nape ni bro. haha. pagi2 sentimental. haha. de coretan yg ke 3 an? =P

+akufobia+ said...

aa.lepas ni boleh hantar karya kat paper.keke.

Melz said...

✖sLap mE pLz!™✖ : uish jangan menangis dinda.. hahaha ;P

Melz said...

Samaira : Uish...mel tak pandai balas pantun :P pening pale nanti hahahaha

Melz said...

eiy-Da : Uish.. sapa la nak tegoda ngan mel nie.. cik eiy-Da oit :P wakakaka

Melz said...

YanTzYanTtiE : hahaha... Nope >.< Dulu suka suki jawab pekse..hahaha

Melz said...

cybernetic88 : hahahaha coretan ke 3.. akan kuar tak lama lagi..tapi aku nak tukar tema plak

Melz said...

+akufobia+ : laku ke asyraf oit :P orang x pandang sangat kot ngan karya mel nie. uhuks

aLeen aVriL said...

Melz nape nih melz..
ade org kutok melz ker??
ish3..

neway...best ah pantun...
aleen pon xreti nk wat cengitu..huhuhu...

Melz said...

haha xda sapa pun kutuks :) sajer jer nak buat coretan aleen :P hahaha neway mungkin ada yang ke 3 :P hahaha tapi tema lain..

ekceli senang ajer nak buat kalau dah ada ayat paling akhir :)

^^MizBeLL^^ said...

terbaik..
wat byk2 lg..hihik..

Melz said...

mizbell : sedang buat no 3..adeh kering otak :P wakakak

~@k1 is @utuMn!~ said...

ayooo!pnjg tol komen!
huhhu...
uhh~
berpk!
pk2an!~
uhhh~~

Melz said...

Aki : hahaha yea mari kita berfikir² sejenak:P huahua

wani said...

walla~bez seyh..buat sendiri?berbakat la bro..huhu..
^^+=.="+>.<

+akufobia+ said...

aa.tak pandang takpe,kalau orang keritik lagi best.boleh perbaikiimprove.kankankan?

Melz said...

Wani : terima kasih wani :) hehe yeap buat sendiri dikedai kopi :P

Melz said...

akufobia : yea aku akan tgk juga pada kutukan..tapi kutukan yang bernas yang boleh bagi impak kat diri aku untuk mengubahnya :)

chokio_nia said...

abes ati teluka kerana apa??perempuan??huuuu

Melz said...

Chokio_nia : haha entry nie.. Universal.. pompuan boleh , lelaki boleh ,pondan boleh apa apa lah wkakakakkaka

+akufobia+ said...

aa.ada gak orang kena kutuk terukteruk pun boleh bangkit.ikut orang la.tak semua boleh terima benda sama.

Melz said...

akufobia : Mende tuh membina , aku terima tapi kalau ayat tak best tak kemana ;)

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo