Budi Bahasa Budaya Kita!

Oct 15, 2009

Budi Bahasa Budaya kita , wakakaSebelum Pergi keje , aku sengaja berbual dengan Aunty seblah .. ahaks..Perbualan kiteorang makin hangat setelah Anak dia yang pagi² dah menyalak ngan Pianonyer..Sakit Ati den !..


KeyWord :
M - Melz
A - Aunty ( aku x tau nama dia )

A : Hye , Good Morning !

M : Eh , hye good morning to you too!.. ( Pergh Mel Speaking pada pukul 10pagi ! ) gempak !
* boleh masuk BLOG nie aku cakap ! wakakak Wtfish ?

A : Sudah Breakfast ka ?

M : Belum..hehe Jab lagi kot.. Aunty dari mana ?( Ceh kalis , padahal dah sumbat nasi lemak + kokoCrunch dalam Perut ) PFTTT mana tau depa nak bagi den Nasi lemak kat tangan dia ka :P.. huahua Kojam betui!

A : Owh baru beli Nasi Lemak kat kedai belakang itu ...

M : Owh yang kat Situ yer ( Aku layanzz )

A : Nie sekarang sudah mau pergi keja ke ?

M : A-ah pergi beli roti dulu pastu baru pergi kerja...hehe aunty tak kerja ke ?

A : Eh ari nie aunty cuti...


PFFFTTT : Ada anak dia main piano... ( tak suko den ) memekak pagi² wakaka aku nganjing sket ...

M : Tuh anak aunty main sangatttt bagus ya ? mana dia belajar itu main ? ( zzzz )

A : owh kadang² ada orang ajar dia main..tapi dia masih baru lagi.. ( patut pun!! )

M : Okeh la aunty sudah lambat mau pergi kerja nie :) bye.. ( aku amek point nak blah )

A : okeh Take Care..

MelWhisper :
Berbudi Bahasa Budaya kita ,
Orang berbudi kita berbahasa ,
Orang bernyanyi kita berdansa ,
Aku bangga aku anak Malaysia :)

14 Comments:

cybernetic88 said...

hti den lagi skit ble baco blog ko ni. hahahaha. mmng wtf la itu budak. mmekak je. nsb kte anak mlysia kn.

"Bangsa Malaysia berhemah tinggi
Ramah dan mesra elok pekerti
Yang tiada dibantu, yang lemah dilindungi
Bertimbang rasa hormat menghormati

Kita berkhidmat jujur dan ikhlas
Mencurah bakti tak minta dibalas
Harapan rakyat satu amanah
Budi bahasa budaya kita"

sori mel pagi2 aku dah nyanyi. haha. haram sumbang! =P

Melz said...

Acapz: wtf..wakakaka hapal ko yer! huahua.. aku pun x hafal..sebab malas menghafal..huahua..tape² aku x dengar sangat so x berapa sumbang sebab aku tgh layan HotFM.. ROFLMAO

BULLET said...

haha. pandai ko menipu org yek. xpe2.

Samaira said...

hehe tamak eyhh dah sarap nk juge nasi lemak kt tgn aunty tu kkekeke

Melz said...

bullet : nak idup .. wakkakaka

Melz said...

samaira : eh mesti la...mana tau dapat..rezeki la tuh...huahua.. boleh buat sarap untuk tengahari.. huahuahua

+akufobia+ said...

aa.kenapa tak cakap anak auntie tu bising je.kaka.mesti la baru dan dengan jawapan,baru belajar.keke.

asna cute said...

wahhh ngan autie sebelah nk bgosip.. ngn asna jiran sekmpg dlm blog ni xnak lak ek..

hahahh tetiba jer~

Melz said...

akufobia : uih..jiran tuh..kene jagaq ati dia..nie kalau dia pun ada blog..pastu terbaca blog aku..mampuih.. esok dia sumbat aku nasi lemak 8bijik terus wakkaa

Melz said...

asna : uish kan kite asyik duk gosip sambil makan coki² ? huahuahua hampeh gilew

miss hirose said...

waa bgus lor mel ni..
trus kan!hehe

chokio_nia said...

china ka aunty tu???

Melz said...

chokio : a-ah..chinese :D hahaha kenapa ? nak berkenalan ke :P uhuks

Melz said...

Su : haha okeh mel akan teruskan..sehingga mendapat 1 nasi lemak! hauhua

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo