Aku Masih Perlu Belajar !

Oct 22, 2009



Malam ini hati aku sungguh sawar ,
Bukan bermakna air sirap itu tawar ,
Perut berbunyi itu tandanya lapar ,
Aku tidak seindah bunga mawar ,
Hari ini aku rasa sungguh sukar ,
Buku itu ku jumpa ketika menyelongkar ,
Buku itu ingin saja aku bakar ,
Seperti ku terjun ke dalam belukar ,
Yang penuh dengan seribu sangkar ,
Tempat itu hanyalah suatu gambar ,
Gambar itu siapa yang lakar ,
Esok pagi akan terbit fajar ,
Hati kecil ini masih belum mekar ,
Baju telah putih dari pudar ,
Keadaan ku juga masih belum segar ,
Walaupun bukit itu kelihatan berjajar ,
Air yang disiram disedut dari akar ,
Melihat anak pokok yang membesar ,
Tapi sampai bila ingin ku sabar ,
Aku berlari tanpa ku mengejar ,
Adakah aku masih belum sedar ,
Tetiba aku terlihat suatu sinar ,
Sinar yang belum pernah ku sasar ,

Akhirnya aku faham yang aku harus BELAJAR

Sekianz.. aku xda idea suda... kering kering ! :P



26 Comments:

zan-xray said...

aku suka lak baca kata2 kat gamba ko tu..
"kau dah hebat?..."
tang ko taip lampu tepik light hehe..
siap leh tanya ko tau ke tak tau.. cehhh

Encik Azizan said...

aku layan je pe ko tulis...pe yg penting kerjasama..hahaha.wonderpet plk

pe yg pntg cash out nuff jgn lupe bnje aku..haha

faridLO said...

banyaknye macam syair..huhu,.tp aku suke..luahan perasaan. ko dan aku juga mereka harus belajar..ya aku sokong di situ

Nine said...

cool jer encik Melz kiter...

kat mana tuh Melz ?

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/

Kata orang tuntut ilmu biar berguru.. tapi ade kala nya kita belajar dengan cara meniru... ade yang datang sendiri....

tapi pembelajaran yang paling berkesan ialah Belajar dari kesilapan.....

adeQ faRra said...

dirimu x seindah mawar kerana dirimu bukan mawar....
ku bersyukur krn dikau berlari tanpa mngejar dan bukan mengejar tanpa berlari.....
ku tahu dirimu perlu belajr.....
tp bisakah kamu menjadi pengajar????(pe la farra ngarut mlm nih...hehehehe)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

eh3. tak caya oh. kamu nampak rock gak. tapi jiwanggggg.ngeh3

aLeen aVriL said...

melz yg rajin mengupdet belog beliaw...

teroskan berblog...
chaiyoook3..

siggplus said...

haha akhirnya dapat gak kau habiskan puisi berhabis dengan ...ar kan..heh

~ceRRy beRRy~ said...

amboi2 mel..
makin lama makin pndai kamo berkata2 yep..
leh wat buku dh nih :)

chokio_nia said...

gle ah..kering idea tapi kuar ayat cmne..

btw, buku apakah itu??hehe

asna cute said...

pening la asna bce enty pendk2 ala pantun nie~

Melz said...

zan : hahaha eja traffic : dah makan banyak ruang.. huahua..
a-ah aku baca "Ko tau ke tatau" pun tersenyum ROFL

Melz said...

Encik Azizan : hahha jangan layan jer..fahami dalam dalam :P

Melz said...

faridLO : thnx farid ..hehe yeap kita semua belum cukup hebat.. kita kene belajar.. kadang kadang kita pun kene belajar dengan orang bawah..betul ?

Melz said...

Nine : tuh dulu time praktikal.. buat elektrical :D nak balik opis

Melz said...

Afzainizam : wah aku tambah kasi 4..

Aku baca buku itu dengan lisan ,
lama² aku rase diriku jadi bosan ,
tapi pembelajaran yg paling berkesan,
ialah Belajar dari kesilapan ,

hahaha berterabur sket

Melz said...

adeQ faRra : hehe farra tape benda kita mengarut kadang kadang boleh buat kite tersenyum + happy :P

Melz said...

miss lolly a.k.a luvfareda : ROCK ka melz nie ? hahaha ku hanya insan biasa :)

Melz said...

aLeen aVriL : mungkin dah kurang sket kot berpuisi nie.. nak tukar gengre plak :P hahahaha

Melz said...

siggplus : siyes aku mmg kering idea..aku lagi suka tulis kat notepad lappy aku.. sebab kat situ macam macam idea aku kuar

Melz said...

~ceRRy beRRy~ : hahaha ifa .. kat persada sana .. x berapa menarik kot puisi nie :(

Melz said...

chokio_nia : Buku ibarat suatu perasaan untuk belajar :)

Melz said...

asna cute : haha kene faham cerita dia asna ;P

lizz said...

seb baik ko duduk sopan2 wei.muahaha. aku nak entry cam ni lagi wei. kikiki

Melz said...

lizz : okeh weh..haha akan aku usaha kan.. aku nak cari keyword nie >.< hahaha

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo