Adakah ada Toyols?

Oct 30, 2009

"Precious..."
aku benci mamat nie..anggap la dia nie toyol.. huahua
Smeagol

Adakah ada Toyol ?
Berikut persoalan yang sering ditanya²..kah²
tapi kali ini misteri kalau korang nak tau...

Misteri pertama :
sebab Kunci aku hilang pada suatu hari..
pelik.. aku taruk kat situ semalam lepas layan Mekdi tgh malam..
pastu esok pagi nak gi kerja...uit tade dah..adakah ada toyol ?
kalau toyol nak ambik buat apa ? dia kan hebat takyah pakai kunci...
tapi yang pelik lagi..esok dia ada balik...kalau dia takde balik..aku pasrah ajer..

Misteri kedua :
Sebab Sikat kuning panjang aku hilang pada suatu hari..
yang nie lagi la pelik...apa Motif Toyol amek sikat aku ?
Nak kata dia nak bergaya dengan rambut dia..kepala dia botakkan ?
Nak kata sikat tuh boleh buat duit... aaaa nie aku musykil..

Misteri Ketiga :
Sebab Bedak Enchanter aku hilang di pagi hari...
Lagi la aku pasrah benda nie kalau hilang...apakah dia nak bertukar menjadi pocong ke ?
puteh² muka dia? uhuks...tak berkenan lak aku kalau toyol warna puteh..
nak wangi² ke? meh sini saya tacapkan muka u .. boleh toyol ?

Disebabkan aku terlalu was was terhadap Toyol nie.. so aku Wikipedia pasal Toyol..
Aku tatau pasal toyol so aku copy paste..dari Encik WikiPedia

Apa itu Toyol : [ Toyolta ] ? uhukssss
Toyol merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/syaitan, yang dipelihara bagi tujuan Mencuri. Toyol ini dikatakan berbentuk kanak².

Matlamat Toyol :
Toyol biasanya dipelihara dengan tujuan membantu pemiliknya mendapatkan duit dengan mencuri daripada jiran-tetangga.

MelWhisper : Korang tgk..toyol pun ada matlamat hidup..wakakaka

26 Comments:

cybernetic88 said...

haha. skang toyol zaman moden kn. mesti r diew rembat bedk ngn sikat ko. nk kasi hensem kn. maklum la rmbut bru je tumbuh. hahahaha

Melz said...

acapz : wakakaka...tu la pasai..tapi reti ke dia nak mekap ? tade cermin pun ;P wakakakak

Nine said...

hehe...banyak barang ilang kesian ko..sabar2 melz..

tingat Gollum tu dulu..mmg top dulu kan..my precioussss...hehe...

baik ngan frodo baggins...

hehe..

Melz said...

Nine : hahaha..takpe..ada mase nanti jumpa balik kot..huahuahua.. dia baik ada sebab kan >.<

~@k1 is @utuMn!~ said...

btl laa... toyol pn ad mtlamat hdp..
ap lak matlamat hidup ak ea???
ummm.....

Farhah Zaidah said...

haha...sakan aih toyol 2 suma nk amik brg melz ye...lma dh kot dia admire kat melz...

[s][u][e][h][a][n][n] said...

benda yang pelik2 la yang hilang..hihihi toyol moden la ade matlamat hidup... :p

cik ian@aH Lian~ said...

manusia ker
toyol yg amik neh?
cam konpius ler
toyol pun nk melawa...
ekekeke

aLeen aVriL said...

aku ase cm da bace da entri nih..tp naper ade kat atas plak...

ermm..

Mr. Cuz said...

toyol terpelajar yg curi brg2 ko tu..haha

Melz said...

aki : hahaha agak² apa matlamat idup aki ? huahuahuahua

Melz said...

Farhah Zaidah : uish..mintak dijauhkan...kalau tuan puteri dari mana boleh la admire..hahaha toyol? ohtidak..jauh² kan :P

Melz said...

[s][u][e][h][a][n][n] : tuh la pasal sue..hahaha bende lain mel tak pelik sangat..tapi yang pelik..bedak leh hilang..APAKAH? hahahaha

Melz said...

cik ian@aH Lian~ : hahaha dia nak melawa sebab nak gi dating kot ? sapa tau ;p uhuks

Melz said...

aLeen aVriL : uit aleen dah baca? hah godam mel nyer lappy ke nie ? hahaha... dush² aleen :P

Melz said...

Mr. Cuz : Toyol terpelajar? hahaha yela kot sebab ada matlamat hidup... tapi kenapa dia nak amek kunci ? bukankah dia pro bab tuh ? huahauhau

aLeen aVriL said...

entah..memang ler melz..aleen da bace entri nih semalam...

melz post semalam ker baru ari nih..eh musykil lak aleen...huhuhu..

mumu said...

huhu mesti kamu cuai ni sbb tu banyak bende hilang.

Noorlaila Mohamed Nor said...

hensem laa toyol tuu

Melz said...

aleen : haa...mesti toyol nie yang curik entry mel pastu dia publish..haahahha bahaya²

Melz said...

mumu : erm for some part..i guess ya :) hahahaha ROFL

Melz said...

norlaila : nak berkenalan ngan dia x?
nanti mel rekemen ngan dia okeh ? hahaha kaya jgak ;P

lizz said...

alah, kadang2 toyol tu keturunan manusie jugak. muahaha. kat tmpt aku ni pun ade toyol. hangen sllu :P

Melz said...

Lizz : a-ah..toyol dalam pekse pun ada kan? weh lizz lagi 2 hari aku kuarkan statement Quiz..tunggu

unwanted said...

hahaha.
toyol curi kunci buat apa..
lepas tu hantar balik tu..ha3.
ko kena check betul² ni..
mungkin toyol tu kena paksa kot..ha3

||| PöJìé PööH ||| said...

hehehe..
ske stail penulisan Mell
lawak gak!

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo