Macam mana Nak Naikkan Traffic Korang :)

Aug 30, 2009

Aku BukanLah Seorang BloggeЯ yang Tegar !

Kali Nie aku nak sharing pasal Camna korang nak up kan korang punya Blog Traffic.. nie bukan Polis² Traffic kat jalan raya keh !Rofl.. Traffic nie kirenyer macam penonton atau pembaca blog anda... okeh nie semua pasal selama nie korang dah buat pepenat blog korang dari pagi sampai malam , dari malam sampai pagi.. keh² kirenyer korang dah buat yang terbaik la untuk blog korang.. so dari apa yang telah korang buat nie... tapi alahai... dua tige ciput je yang datang blog korang...amacam ? rase sedih x ?

relax.. ahaks....."eh mel apsal ko boleh bagi tutorial/tips pasal bende nie sedangkan blog ko pun cam ciput je pembacer ?" Ok aku jawab.. nie adalah blog personal aku yang pertama..yah..aku baru buat time 21ogos 2009 ( x sampai sebulan ) kot..ntah aku kurang ingat..

kah² neway aku dulu ada blog pasal gaming..yeap semua info pasal gaming..traffic kao² sebab yelew kalau dah info pasal gaming paling top sekarang.. World Of Warcraft kan ? keh².. tapi aku dah stop pasal dah kurang aktiviti main game online nie ...

so sekarang aku nak sharing ngan korang step by step keh ? ikut korang kalau nak follow ke idak.. ada sedikit yang aku dapat dari internet..ada sedikit yang aku rase betul untuk diriku..so kalau aku dah cantumkan dua².. x ke makin banyak.. keh² betul x ? ok first for all..aku main step²..kah² cam hampeh x? main step²

Step 1
Bende nie aku rase penting sangat kot...kalau korang nak up kan pembace, korang kene la rajin sket masuk blog orang.. pastu tinggal²kan lah msg korang pada blog orang ataupun kalau orang tuh ada Chat ke.. rajin² lah bergaul ahaks..yelakan dari situ MESTI akan ada pembacer yang Terbuka Blog anda..so dari situ traffic korang naik sket².. so bak kata HIPOTESIS (Sains) keh² Semakin Rajin korang layan blog orang , Semakin Ramai Pembacer Melayan blog Korang .

Step 2
Ok step yang nie plak.. aku Rase kalau korang dah ada blog.. 85% korang mesti ada Social Website , kan ?Contoh yang terdekat . Facebook , Myspace , Friendster , Tagged , Twitter , adeh ? Nie nak aku listkan semua ke nie ? Adoiyai :P nie korang Check kat SINI kalau xda sila²lah buat yer.. cari kawan² kat situ :P pastu korang kenelah Linkkan URL Blog korang kat situ..keh ? Boleh ?

Step 3
Step nie.. plak aku rase korang kene lah post bende yang pelik² sket macam kadang² taruklah sket pasal info masa skang nie.. kirenyer macam H1N1 ada penawar , Esok Raya ker , taruk input sket² ker dari knowledge korang..so! dari situ orang akan Google / Yahoo .. so! dari situ Traffic korang jadi makin mengancam lew.. keh ? Boleh ?

Step 4
ok nie step yang terakhir , ponat dah den nulis nie...keh².. step kali nie.. korang kene la ada bakat sket dalam mencipta satu pertandingan/event yang paling Chambest.. " Event ? camna nak buat tuh ?" okeh aku menjawab , event yang korang rase nak buat tuh nanti akan ku buat ..bile orang luar terbaca ada event yang korang manage sendiri.. dari situ orang luar rase korang creative ! boleh camtu ?



MelWhisper : kalau korang rase nak update sket pasal entri kali.. boleh tinggalkan comment dan rating sket nak tgk caner di bawah.. Keh²

Penat Menaip oleh :

7 Comments:

::AnEp:: said...

thankz 4 the tiops..nnt aku try

SeE-DaH said...

wah.. best gler la tips ni.. mesti try nih.. tq 4 d info..
nice to meet u.. hehe

Tn.Punya said...

dekat sini untuk tingkatkan trafic korang free je.. http://www.trafficdigger.com/user/ahm2480.html

parkbhuthe said...

muehehhe incik mel sgt kreptip

aziazidah said...

tips yg brguna bg sy bru xsmpi 1mth bblog.

shadap intan said...
This comment has been removed by the author.
shadap intan said...

wah mcm best je tips nie..
okla i nk try..
lgpon msih baru dlm blogger nie..
blur gitu=)

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo