Game

Aug 26, 2009

SalamX
Ok Entry kali ini aku nak share pengalaman aku dalam dunia game dan game apa yang aku dah pernah main selama ini :) Seriously game² yang aku main nie buat aku addict sampai xleh blah buat mase depan aku jadi hampeh keh² neway nak wat cane kan dah addict. tapi nie semua dulu tapelakan sekarang dah "bertukar" sket keh² sebab sekarang aku dah kerja ..

hehe bese la dah keje kene la focus kan² ? ahaks bak kate orang tue².. nak bek ko focus leklok kat kojo ko kang melolong ko kene benti keje..keh² actually bukan orang tua pun yg cakap..eden yg cakap aih.Stop² ok sekarang aku akan listkan game² yang pernah aku main and share sket² ngan korang.kalau korang nak layan lah keh².. mostly game yang aku main semuanyer Blizzard Entertainment yang buat..tapi bagi aku mmg dorang buat game paling gempak la..ahaks.

Game yang pertama aku nak share DotA a.k.a Defense of The Ancient. game nie daripada blizzard tapi pembuat map dia IceFrog and korang boleh survey map dia kat GetDota . game nie buat aku jadi weng sket sebab dekat 5 tahun aku layan game nie .. game nie ada 92 heroes x silap aku.aku pun dah lupa lah kah²..ada dua faction yang ko cume perlu kawal 1 hero dan bergabung 5 orang dalam satu group " The sentinel dengan The Scourge" korang farm duit dari membunuh creep dan daripada duit tuh ko beli item pepower pas tuh gi bunuh hero pihak lawan..

Motif game nie ko cume perlu musnah kan Frozen throne kalau ko sentinel. dan ko perlu musnahkan The big Tree kalau ko Scourge.. Teamwork paling penting dalam game nie tuh yang buat aku minat dengan game nie.. ahaks :) kah² tgk pic dia nie

Gempak x gambar dia ? keh²

Game seterusnya yang aku main juge dari blizzard Entertainment Starcraft Broodwar. game nie jenis strategy punya game lew..game nie ada 3 faction " Protoss , Terran , Zerg " untuk protoss nie dia kirenyer macam makhluk asing lew dan terran nie pula macam cyborg a.k.a separuh manusia separuh robot..dan kirenyer sekarang nie ada starcraft 2 yang graphic dia wallah.. gempak gilew keh². masih belom release lagi setahu aku starcraft 2 nie..
nie pic dia..untuk starcraft 2 yang ntah bile nak release..tak sabo den nak tgk keh²


Ok Next Gamenyer Diablo 3 yang dulunyer aku ikut dari Diablo 1 , 2 , 3..game nie pulak yang aku tau diablo 1 , 2 je diablo 3 belom main tapi nak sangat main keh² untuk diablo 1 , 2 aku tau la sket² contohnyer hero yang ada Paladin , Barbarian , Sorceress , Amazon , Necromancer , Assasin , Druid.. game nie ada jalan cerita dia yang tersendiri tuh yang buat aku addict jugak ahaks :) tak banyak aku nak story pasal game nie sebnarnya..
papepon nie dia punya Pic.. amacam smart tak ? nie nama dia Tyrael


Ok Next game nie yang aku baru je kurengkan untuk bermain namun ada plak expansion baru yang buat aku tak tido malam..kah² game nie aku main sejak WoW classic lagi yang dulunyer level cume 60.. okeh nie dia expansion yang aku cakap..game nie lebih kurang ngan dota tapi dia lain kat bahagian dua faction ' Alliance + Horde ' kire dua faction nie boleh bergaduh lew keh keh yang Alliance nie terdiri - Human , Dwarf , Night Elf , Draenei , Gnome dan Hordenyer plak terdiri daripada Orc , Troll , Tauren , Blood Elf , Undead .. game nie jgak lebih kurang ngan Diablo jgak sebab dia ada Paladin , Warrior , Druid , Mage , Hunter , Death Knight , Warlock , Priest , Rogue . ada 9 semuanyer..dan mode game nie ada 2 jenis sama ada korang nak pilih untuk PVP atau PVE .. kalau PVP nie korang bergaduh antara Horde dan Alliance dan PVE nie plak keje korang dok katok boss aje pastu dapat la item..tapi mostly player akan PVE dulu sebelom PVP sebab nak dapatkan item dulu kan kan kan ? :P tuhje kot yang aku nak share pasal game nie walaupun banyak lagi tapi aku dah malas nak tulis dan antara game² addict aku Counterstrike , Half Life , Blackshot Etc nei semua FPS game keh²

Classic , TBC ( The Burning Crusade ) , LK ( Lich King ) , Cataclysm







Nie expansion yang terbaru yang aku pun belom main keh²

Thats all kot :P


MelWhisper : adeh panjang gilew aku type kah²





1 Comments:

cyclonmaster said...

Diablo 3...Starcraft 2... tak sabar rasanya :)

Copyright © 2011 !MelRomeo! Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo